BibTex RIS Kaynak Göster

GAZİANTEP’TE BULUNAN YİYECEK-İÇECEK İŞLETMELERİNİN İMAJININ DEĞERLENDİRİLMESİ: FOURSQUARE ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 23, 81 - 94, 01.06.2019

Öz

Gerçekleştirilen bu araştırmada, gastronomi dalında, Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü’nün UNESCO “Yaratıcı Şehirler Ağına girmeyi başaran Gaziantep şehrindeki yiyecek-içecek işletmelerinin Foursquare yorumları değerlendirilmiştir. Bu amacın gerçekleşebilmesi için 01.01.2016-31.12.2016 tarihlerinde Foursquare’de yer alan 90 adet yiyecek-içecek işletmesinin yorumları içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Söz konusu bu yorumlar 4 bileşen altında toplanmış ve toplam 31 ifadede incelenmiştir. Araştırma sonucunda Gaziantep’te bulunan yiyecek-içecek işletmelerine tüketicilerin olumlu yorum yaptığı görülmüştür. Bununla beraber tüketicilerin en çok lezzet konusunda yorumda bulundukları görülmüştür. Diğer taraftan tüketicilerin yiyecek-içecek işletmelerine yaptığı yorumlarda; et mühendisi, lezzet bankası, en iyi kebapçı, mükemmel bir tat, ciğerin kralı, loş ortam, lezzet durağı, lezzet kralı gibi olumlu yorumlarda bulundukları görülmüştür

Kaynakça

  • Akın, A., & Akın, A. (2013). Gaziantep’te Bulunan Turizm İşletme Belgeli Yiyecek İçecek İşletmelerinde Uygulanan Fiyatlama Yöntemlerinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(1):146-163.
  • Baloglu, S., & Brinberg, D. (1997). Affective images of tourism destinations. Journal of travel research, 35(4), 11-15.
  • Barsky, J., & Nash, L. (2003). Customer satisfaction: Applying concepts to industry-wide measures. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 44(5-6), 173-183.
  • Baker, J., Grewal, D., & Parasuraman, A. (1994). The influence of store environment on quality inferences and store image. Journal of the academy of marketing science, 22(4), 328-339.
  • Bitner, M. J. (1992). Servicescapes: The impact of physical surroundings on customers and employees. The Journal of Marketing, 57-71.
  • Caro, L. M., & García, J. A. M. (2007). Cognitive–affective model of consumer satisfaction. An exploratory study within the framework of a sporting event. Journal of Business Research, 60(2), 108-114.
  • Dube, L., Renaghan, L. M., & Miller, J. M. (1994). Measuring customer satisfaction for strategic management. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 35(1), 39-47.
  • Eliwa, R. A. (2006). Study of Customer Loyalty and the Image of the Fine Dining Restaurant (Doctoral dissertation, Oklahoma State University).
  • George, R. T. (2000). Dining Chinese: A consumer subgroup comparison. Journal of Restaurant & Foodservice Marketing, 4(2), 67-86.
  • Giritlioğlu, İ., & Avcıkurt, C. (2010). Şehirlerin turistik bir ürün olarak pazarlanması, örnek şehirler ve Türkiye’deki şehirler üzerine öneriler (derlemeden oluşmuş bir uygulama). Adıyaman Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (4), 74-89.
  • Giritlioğlu, İ., & Öksüz, E. N. (2016). Turizmde destinasyon marka imajı ve destinasyon aidiyeti: Gaziantep ili üzerine bir alan araştırması. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (15), 270-290.
  • Han, H., & Ryu, K. (2009). The roles of the physical environment, price perception, and customer satisfaction in determining customer loyalty in the restaurant industry. Journal of Hospitality & Tourism Research, 33(4), 487-510.
  • Hansen, T. (2005). Understanding consumer perception of food quality: the cases of shrimps and cheese. British Food Journal, 107(7), 500-525.
  • Hyun, S. S., & Kang, J. (2014). A better investment in luxury restaurants: environmental or non-environmental cues?. International Journal of Hospitality Management, 39, 57-70.
  • İlban, M. O. (2007). Destinasyon pazarlamasında marka imajı ve seyahat acentalarında bir araştırma. Balıkesir Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı Doktora Tezi.
  • Jang, S. S., & Namkung, Y. (2009). Perceived quality, emotions, and behavioral intentions: Application of an extended Mehrabian–Russell model to restaurants. Journal of Business Research, 62(4), 451-460.
  • Keller, K. L. (2001). Building customer-based brand equity. Marketing management, 10(2), 14-19.
  • Kim, H. B., & Kim, W. G. (2005). The relationship between brand equity and firms’ performance in luxury hotels and chain restaurants. Tourism management, 26(4), 549-560.
  • Kim, W. G., & Moon, Y. J. (2009). Customers’ cognitive, emotional, and actionable response to the servicescape: A test of the moderating effect of the restaurant type. International journal of hospitality management, 28(1), 144-156.
  • Longart, P. (2010). What drives word-of-mouth in restaurants?. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 22(1), 121-128.
  • Lin, I. Y. (2004). Evaluating a servicescape: the effect of cognition and emotion. International Journal of Hospitality Management, 23(2), 163-178.
  • Marinkovic, V., Senic, V., & Mimovic, P. (2015). Factors affecting choice and image of ethnic restaurants in Serbia. British Food Journal, 117(7), 1903-1920.
  • Mattila, A., & Wirtz, J. (2000). The role of preconsumption affect in postpurchase evaluation of services. Psychology and Marketing, 17(7), 587-605.
  • Morrison, M., Gan, S., Dubelaar, C., & Oppewal, H. (2011). In-store music and aroma influences on shopper behavior and satisfaction. Journal of Business Research, 64(6), 558-564.
  • Nguyen, N., & Leblanc, G. (2002). Contact personnel, physical environment and the perceived corporate image of intangible services by new clients. International Journal of Service Industry Management, 13(3), 242-262.
  • Olcay, A., & Doğan, G. (2015). Bir Destinasyon Olarak Gaziantep Şehir İmajına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • Prasad, K., & Dev, C. S. (2000). Managing hotel brand equity: A customer-centric framework for assessing performance. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 41(3), 224-31.
  • Ryu, K., & Jang, S. S. (2007). The effect of environmental perceptions on behavioral intentions through emotions: The case of upscale restaurants. Journal of Hospitality & Tourism Research, 31(1), 56-72.
  • Saad Andaleeb, S., & Conway, C. (2006). Customer satisfaction in the restaurant industry: an examination of the transaction-specific model. Journal of services marketing, 20(1), 3-11.
  • Sukalakamala, P., & Boyce, J. B. (2007). Customer perceptions for expectations and acceptance of an authentic dining experience in Thai restaurants. Journal of Foodservice, 18(2), 69-75.
  • Tan, A. (2004). Dinlenme tesislerinde hizmet pazarlaması ve müşteri tatmini. Pazarlama Dünyası, 18(4), 35-38.
  • Tan, A., & Bektaş, F. (2002). Otobüs Firmaları İyi Hizmet Pazarlayabiliyorlar mı?. Pazarlama Dünyası, 16(3), 24-27.
  • Üner, M. M., Güçer, E., & Taşçı, A. (2006). Türkiye turizminde yükselen destinasyon olarak İstanbul şehrinin imajı. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(2), 189-201.
  • Yüksekbilgili, Z. (2014). Restoran Seçim Ölçütleri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 9(36), 6261-6380.
  • Wakefield, K. L., & Baker, J. (1998). Excitement at the mall: determinants and effects on shopping response. Journal of retailing, 74(4), 515-539.

EVALUATION OF FOURSQUARE COMMENTS OF FOOD AND ABSTRACT BEVERAGE OPERATIONS IN GAZIANTEP

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 23, 81 - 94, 01.06.2019

Öz

On this page, the comment of food and beverage businesses is evaluated that in the field of gastronomy, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization UNESCO “Gaziantep city which has succeeded to enter the Creative Cities Network. In order to realize this aim comments of 90 food and beverage in Foursquare on 01.01.2016-31.12.2016 were evaluated by content analysis method. In other words, these comments were collected under 4 components and examined in total 31 expressions. As a result of the research, it has been seen that the consumers made positive comments on the food and beverage businesses in Gaziantep. However, it was seen that consumers mostly comment on taste. On the other hand, the comments made by the consumers to the food and bevarege businesses; meat engineer, flavor bank, the best kebab, excellent taste, king of kebab, dim environment, flavor station, king of flavor

Kaynakça

  • Akın, A., & Akın, A. (2013). Gaziantep’te Bulunan Turizm İşletme Belgeli Yiyecek İçecek İşletmelerinde Uygulanan Fiyatlama Yöntemlerinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(1):146-163.
  • Baloglu, S., & Brinberg, D. (1997). Affective images of tourism destinations. Journal of travel research, 35(4), 11-15.
  • Barsky, J., & Nash, L. (2003). Customer satisfaction: Applying concepts to industry-wide measures. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 44(5-6), 173-183.
  • Baker, J., Grewal, D., & Parasuraman, A. (1994). The influence of store environment on quality inferences and store image. Journal of the academy of marketing science, 22(4), 328-339.
  • Bitner, M. J. (1992). Servicescapes: The impact of physical surroundings on customers and employees. The Journal of Marketing, 57-71.
  • Caro, L. M., & García, J. A. M. (2007). Cognitive–affective model of consumer satisfaction. An exploratory study within the framework of a sporting event. Journal of Business Research, 60(2), 108-114.
  • Dube, L., Renaghan, L. M., & Miller, J. M. (1994). Measuring customer satisfaction for strategic management. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 35(1), 39-47.
  • Eliwa, R. A. (2006). Study of Customer Loyalty and the Image of the Fine Dining Restaurant (Doctoral dissertation, Oklahoma State University).
  • George, R. T. (2000). Dining Chinese: A consumer subgroup comparison. Journal of Restaurant & Foodservice Marketing, 4(2), 67-86.
  • Giritlioğlu, İ., & Avcıkurt, C. (2010). Şehirlerin turistik bir ürün olarak pazarlanması, örnek şehirler ve Türkiye’deki şehirler üzerine öneriler (derlemeden oluşmuş bir uygulama). Adıyaman Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, 3 (4), 74-89.
  • Giritlioğlu, İ., & Öksüz, E. N. (2016). Turizmde destinasyon marka imajı ve destinasyon aidiyeti: Gaziantep ili üzerine bir alan araştırması. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, (15), 270-290.
  • Han, H., & Ryu, K. (2009). The roles of the physical environment, price perception, and customer satisfaction in determining customer loyalty in the restaurant industry. Journal of Hospitality & Tourism Research, 33(4), 487-510.
  • Hansen, T. (2005). Understanding consumer perception of food quality: the cases of shrimps and cheese. British Food Journal, 107(7), 500-525.
  • Hyun, S. S., & Kang, J. (2014). A better investment in luxury restaurants: environmental or non-environmental cues?. International Journal of Hospitality Management, 39, 57-70.
  • İlban, M. O. (2007). Destinasyon pazarlamasında marka imajı ve seyahat acentalarında bir araştırma. Balıkesir Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı Doktora Tezi.
  • Jang, S. S., & Namkung, Y. (2009). Perceived quality, emotions, and behavioral intentions: Application of an extended Mehrabian–Russell model to restaurants. Journal of Business Research, 62(4), 451-460.
  • Keller, K. L. (2001). Building customer-based brand equity. Marketing management, 10(2), 14-19.
  • Kim, H. B., & Kim, W. G. (2005). The relationship between brand equity and firms’ performance in luxury hotels and chain restaurants. Tourism management, 26(4), 549-560.
  • Kim, W. G., & Moon, Y. J. (2009). Customers’ cognitive, emotional, and actionable response to the servicescape: A test of the moderating effect of the restaurant type. International journal of hospitality management, 28(1), 144-156.
  • Longart, P. (2010). What drives word-of-mouth in restaurants?. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 22(1), 121-128.
  • Lin, I. Y. (2004). Evaluating a servicescape: the effect of cognition and emotion. International Journal of Hospitality Management, 23(2), 163-178.
  • Marinkovic, V., Senic, V., & Mimovic, P. (2015). Factors affecting choice and image of ethnic restaurants in Serbia. British Food Journal, 117(7), 1903-1920.
  • Mattila, A., & Wirtz, J. (2000). The role of preconsumption affect in postpurchase evaluation of services. Psychology and Marketing, 17(7), 587-605.
  • Morrison, M., Gan, S., Dubelaar, C., & Oppewal, H. (2011). In-store music and aroma influences on shopper behavior and satisfaction. Journal of Business Research, 64(6), 558-564.
  • Nguyen, N., & Leblanc, G. (2002). Contact personnel, physical environment and the perceived corporate image of intangible services by new clients. International Journal of Service Industry Management, 13(3), 242-262.
  • Olcay, A., & Doğan, G. (2015). Bir Destinasyon Olarak Gaziantep Şehir İmajına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • Prasad, K., & Dev, C. S. (2000). Managing hotel brand equity: A customer-centric framework for assessing performance. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 41(3), 224-31.
  • Ryu, K., & Jang, S. S. (2007). The effect of environmental perceptions on behavioral intentions through emotions: The case of upscale restaurants. Journal of Hospitality & Tourism Research, 31(1), 56-72.
  • Saad Andaleeb, S., & Conway, C. (2006). Customer satisfaction in the restaurant industry: an examination of the transaction-specific model. Journal of services marketing, 20(1), 3-11.
  • Sukalakamala, P., & Boyce, J. B. (2007). Customer perceptions for expectations and acceptance of an authentic dining experience in Thai restaurants. Journal of Foodservice, 18(2), 69-75.
  • Tan, A. (2004). Dinlenme tesislerinde hizmet pazarlaması ve müşteri tatmini. Pazarlama Dünyası, 18(4), 35-38.
  • Tan, A., & Bektaş, F. (2002). Otobüs Firmaları İyi Hizmet Pazarlayabiliyorlar mı?. Pazarlama Dünyası, 16(3), 24-27.
  • Üner, M. M., Güçer, E., & Taşçı, A. (2006). Türkiye turizminde yükselen destinasyon olarak İstanbul şehrinin imajı. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 17(2), 189-201.
  • Yüksekbilgili, Z. (2014). Restoran Seçim Ölçütleri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 9(36), 6261-6380.
  • Wakefield, K. L., & Baker, J. (1998). Excitement at the mall: determinants and effects on shopping response. Journal of retailing, 74(4), 515-539.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İbrahim Giritlioğlu Bu kişi benim

Ahmet Tan Bu kişi benim

Metin Sürme Bu kişi benim

Abdullah Akmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Giritlioğlu, İ., Tan, A., Sürme, M., Akmaz, A. (2019). GAZİANTEP’TE BULUNAN YİYECEK-İÇECEK İŞLETMELERİNİN İMAJININ DEĞERLENDİRİLMESİ: FOURSQUARE ÖRNEĞİ. Pazarlama Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 12(23), 81-94.