BibTex RIS Kaynak Göster

ENERJİ VERİMLİ ÜRÜNLERE KARŞI TUTUMUN VE ÇEVRE BİLİNCİNİN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 12, 2 - 22, 01.12.2013

Öz

Bu çalışmada, tüketicilerin enerji verimli ürünleri satın alma niyetine yönelik bir model oluşturulmuş ve test edilmiştir. Tüketicilerin enerji verimli ürünlere duydukları güven, enerji verimli ürünlere karşı tutumları, çevre bilinci ve enerji verimli ürün satın alma niyeti arasındaki ilişkiler yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Araştırmanın amaç ve kapsamına uygun olarak bir anket formu geliştirilmiştir. Anket soruları, son üç yıl içerisinde beyaz eşya ve/veya elektrikli ev eşyası satın alan Aksaray ilindeki tüketicilere yöneltilmiştir. Eksik ve hatalı doldurulan anketlerin elenmesiyle 362 anket formu analize dâhil edilmiştir. Yapısal eşitlik modeli uygulaması sonucunda, tüketicilerin enerji verimli ürünlere karşı duydukları güvenin tutumları üzerinde etkili olduğu ve tutumların da tüketicilerin enerji verimli ürün satın alma niyetini etkilediği tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen diğer bir sonuç da göre çevre bilinçli tüketici davranışının enerji verimli ürün satın alma niyeti üzerinde pozitif etkisi olduğudur

Kaynakça

  • Chatterjee, B. ve Singh, S. P. (2012). Energy Efficient Products and Indian Consumers, 1st Edition, India: Cuts International.
  • Hair, J., Anderson, R., Tatham, R. ve Black, W. (1998). Multivariate Data Analysis, 5th edition, USA: Prentice- Hall International, Inc.
  • Kinnear, T. ve Taylor, J. (1996). Marketing Research An Applied Approach, 5th edition, McGraw-Hill, Inc.
  • Schneider Electric (2009). Enerji Verimliliği Çözümleri Ürün Kataloğu, s: 1-126.
  • Tabachnich, B. ve Fidell, L. S. (1996). Using Multivariate Statistics, 3rd edition, California: Harper Collins College Publisher.

AN INVESTIGATION ON THE INFLUENCE OF ATTITUDE TOWARDS ENERGY EFFICIENT PRODUCTS AND ENVIRONMENTAL CONSCIOUSNESS ON PURCHASING INTENTION

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 12, 2 - 22, 01.12.2013

Öz

In this study, a model for consumers' intention to buy energy efficient products is established and tested. The relationship between the consumers confidence towards energy efficient products, the attitudes of consumers towards energy efficient products, environmental consciousness and the intention of buying energy efficient products has been tested with a structural equation model. A questionnaire was developed in accordance with the purpose and scope of the study. The survey questions were asked the consumers who purchased white goods and / or electrical appliances in the last three years in Aksaray. 362 questionnaire were included in the analysis ofter the elimination of the missing and invalid surveys. As a result of structural equation modeling, it has been found that consumers' trust toward the energy efficient products has an effect on their attitudes and consumers' attitudes has an effect on buying intention of the energy efficient products. According to another result obtained from the study environmentally awareness consumer behavior has a positive effect on the intention of buying energy efficient products.

Kaynakça

  • Chatterjee, B. ve Singh, S. P. (2012). Energy Efficient Products and Indian Consumers, 1st Edition, India: Cuts International.
  • Hair, J., Anderson, R., Tatham, R. ve Black, W. (1998). Multivariate Data Analysis, 5th edition, USA: Prentice- Hall International, Inc.
  • Kinnear, T. ve Taylor, J. (1996). Marketing Research An Applied Approach, 5th edition, McGraw-Hill, Inc.
  • Schneider Electric (2009). Enerji Verimliliği Çözümleri Ürün Kataloğu, s: 1-126.
  • Tabachnich, B. ve Fidell, L. S. (1996). Using Multivariate Statistics, 3rd edition, California: Harper Collins College Publisher.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tülay Yeniçeri Bu kişi benim

Kamile Güner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Yeniçeri, T., & Güner, K. (2013). ENERJİ VERİMLİ ÜRÜNLERE KARŞI TUTUMUN VE ÇEVRE BİLİNCİNİN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Pazarlama Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 6(12), 2-22.