Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PUBLIC PLACE AND MUSICAL LEARNING: GYPSIES OF THRACE

Yıl 2023, , 77 - 88, 26.06.2023
https://doi.org/10.59250/raedergisi.1292976

Öz

This article is a study focusing on the question of how musical learning takes place in the lives of Gypsy musicians living in Thrace. Public places such as neighborhoods and streets, which have an important place in the lives of Gypsy musicians living in Thrace, form the basis of learning here. The relationship of the musicians here with music cannot be explained by talent and culture alone. There are many determinants in this relationship. The data of this study, which is a qualitative study, were obtained through interviews with Gypsy musicians living in Thrace.

Kaynakça

  • AKSU, Mustafa, Türkiye’de Çingene Olmak, Kesit Yayınları, İstanbul 2006.
  • ALPMAN, Nazım, Trakya Çingeneleri, Bileşim Yayınevi, İstanbul 2004).
  • DOĞAN, Ali Ekber, Mekân Üretimi ve Gündelik Hayatın Birikim ve Emek Süreçleriyle İlişkisine Kayseri’den Bakmak. Praksis, Sayı 16, 2007, s. 91-122.
  • DUYGULU, Melih, Türkiye’de Çingene Müziği, Pan Yayınları, İstanbul 2006.
  • ERDENER, Eda, Vygotsky’nin Düşünce ve Dil Gelişimi Üzerine Görüşleri: Piaget’e Eleştirel Bir Bakış. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Kış, 7(1), 2009, s. 85- 103.
  • FRASER, Angus, Çingeneler, Homer Kitabevi ve Yayıncılık Ltd. Şti., İstanbul 2005.
  • FREIRE, Paulo, Ezilenlerin Pedagojisi, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2010.
  • GÜL, Gizem, ÖZER, Ulaş, Yeteneğin Genetik ve Çevresel Yönü: Müzikal Yetenek Kavramı Nasıl Ele Alınmalı, Madde Diyalektik ve Toplum, 4(2), 2021 s. 112-119.
  • HANCOCK, Ian, We Are The Romani People, University of Hertfodshire Press, Hatfield 2007.
  • HONGUR, Gönenç, Preparing A Suzuki Violin Student For A Successful Bach Double Concerto, A Thesis Presented for the Master of Music Degree The University of Memphis, Memphis 2007.
  • https://sozluk.gov.tr (03.05.2023).
  • İNAL, Kemal, Eğitim ve İktidar Türkiye’de Ders Kitaplarında Demokratik ve Milliyetçi Değerler, ÜtopyaYayınevi, Ankara 2004.
  • KOLUKIRIK, Suat, Dünden Bugüne Çingeneler Kültür- Kimlik- Tarih- Dil, Ozan Yayıncılık, İstanbul 2009.
  • KYUCHUKOV, H, Bulgar ve Türk Müslüman Romanlar’ın Tarihi, Kültürü ve Dili. Yeryüzünün Yabancıları Çingeneler, Simurg Kitapçılık, Yayıncılık ve Dağıtım Ltd. Şti. İstanbul 2007.
  • MARUSHIAKOVA, Elena, POPOV, Vasselin, Osmanlı İmparatorluğu’nda Çingeneler, Homer Kitabevi ve Yayıncılık Ltd. Şti., İstanbul 2006.
  • MERGEN, Filiz, İkidilli Bireylerin Anadilinde ve İkinci Dilde Dilbilgisel ve Anlambilimsel İşlemlerinin Nörobilimsel Açıdan İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Genel Dilbilim Anabilim Dalı, İzmir 2010.
  • MEZARCIOĞLU, Ali, Çingenelerin Kitabı, Cinius Yayınları, İstanbul 2010.
  • ÖZER, Ulaş, HONGUR, Gönenç, Suzuki’nin "Anadil Metodu" ve Türkiye’nin Trakya Bölümünde Yaşayan Müzisyen Çingeneler. NWSA Fine Arts, 11 (4), 2016 s. 153-160.
  • SUZUKİ, Shinichi, Sevgiyle Eğitmek, Porte Müzik Eğitim Malzemeleri Pazarlama Limited Şirketi, İstanbul 2010. YAĞLIDERE, Alper, İzmir Romanları, Ozan Yayıncılık Ltd., İstanbul 2011.
  • YAYLA, Ahmet, Eğitim Kavramının Etik Açıdan Analizi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 2005.

KAMUSAL ALAN ve MÜZİKAL ÖĞRENME-TRAKYA ÇİNGENELERİ

Yıl 2023, , 77 - 88, 26.06.2023
https://doi.org/10.59250/raedergisi.1292976

Öz

Bu makale Trakya’da yaşayan Çingene müzisyenlerin yaşantılarında gerçekleşen müzikal öğrenmenin nasıl gerçekleştiği sorusuna odaklanan bir çalışmadır. Trakya’da yaşayan Çingene müzisyenlerin yaşantısında önemli yer tutan mahalle ve sokak gibi kamusal alanlar, buradaki öğrenmenin temel unsurlarından biridir. Buradaki müzisyenlerin müzikle olan ilişkileri, sadece yetenek ve kültürle açıklanamaz. Bu ilişkide çok sayıda belirleyen bulunmaktadır. Nitel bir çalışma olan bu çalışmanın verileri, Trakya’da yaşayan Çingene müzisyenlerle gerçekleştirilen görüşmelerle elde edilmiştir.

Kaynakça

  • AKSU, Mustafa, Türkiye’de Çingene Olmak, Kesit Yayınları, İstanbul 2006.
  • ALPMAN, Nazım, Trakya Çingeneleri, Bileşim Yayınevi, İstanbul 2004).
  • DOĞAN, Ali Ekber, Mekân Üretimi ve Gündelik Hayatın Birikim ve Emek Süreçleriyle İlişkisine Kayseri’den Bakmak. Praksis, Sayı 16, 2007, s. 91-122.
  • DUYGULU, Melih, Türkiye’de Çingene Müziği, Pan Yayınları, İstanbul 2006.
  • ERDENER, Eda, Vygotsky’nin Düşünce ve Dil Gelişimi Üzerine Görüşleri: Piaget’e Eleştirel Bir Bakış. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Kış, 7(1), 2009, s. 85- 103.
  • FRASER, Angus, Çingeneler, Homer Kitabevi ve Yayıncılık Ltd. Şti., İstanbul 2005.
  • FREIRE, Paulo, Ezilenlerin Pedagojisi, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2010.
  • GÜL, Gizem, ÖZER, Ulaş, Yeteneğin Genetik ve Çevresel Yönü: Müzikal Yetenek Kavramı Nasıl Ele Alınmalı, Madde Diyalektik ve Toplum, 4(2), 2021 s. 112-119.
  • HANCOCK, Ian, We Are The Romani People, University of Hertfodshire Press, Hatfield 2007.
  • HONGUR, Gönenç, Preparing A Suzuki Violin Student For A Successful Bach Double Concerto, A Thesis Presented for the Master of Music Degree The University of Memphis, Memphis 2007.
  • https://sozluk.gov.tr (03.05.2023).
  • İNAL, Kemal, Eğitim ve İktidar Türkiye’de Ders Kitaplarında Demokratik ve Milliyetçi Değerler, ÜtopyaYayınevi, Ankara 2004.
  • KOLUKIRIK, Suat, Dünden Bugüne Çingeneler Kültür- Kimlik- Tarih- Dil, Ozan Yayıncılık, İstanbul 2009.
  • KYUCHUKOV, H, Bulgar ve Türk Müslüman Romanlar’ın Tarihi, Kültürü ve Dili. Yeryüzünün Yabancıları Çingeneler, Simurg Kitapçılık, Yayıncılık ve Dağıtım Ltd. Şti. İstanbul 2007.
  • MARUSHIAKOVA, Elena, POPOV, Vasselin, Osmanlı İmparatorluğu’nda Çingeneler, Homer Kitabevi ve Yayıncılık Ltd. Şti., İstanbul 2006.
  • MERGEN, Filiz, İkidilli Bireylerin Anadilinde ve İkinci Dilde Dilbilgisel ve Anlambilimsel İşlemlerinin Nörobilimsel Açıdan İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Genel Dilbilim Anabilim Dalı, İzmir 2010.
  • MEZARCIOĞLU, Ali, Çingenelerin Kitabı, Cinius Yayınları, İstanbul 2010.
  • ÖZER, Ulaş, HONGUR, Gönenç, Suzuki’nin "Anadil Metodu" ve Türkiye’nin Trakya Bölümünde Yaşayan Müzisyen Çingeneler. NWSA Fine Arts, 11 (4), 2016 s. 153-160.
  • SUZUKİ, Shinichi, Sevgiyle Eğitmek, Porte Müzik Eğitim Malzemeleri Pazarlama Limited Şirketi, İstanbul 2010. YAĞLIDERE, Alper, İzmir Romanları, Ozan Yayıncılık Ltd., İstanbul 2011.
  • YAYLA, Ahmet, Eğitim Kavramının Etik Açıdan Analizi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 2005.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ulaş Özer 0009-0006-0351-4260

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 5 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Özer, U. (2023). KAMUSAL ALAN ve MÜZİKAL ÖĞRENME-TRAKYA ÇİNGENELERİ. Roman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 4(1), 77-88. https://doi.org/10.59250/raedergisi.1292976
AMA Özer U. KAMUSAL ALAN ve MÜZİKAL ÖĞRENME-TRAKYA ÇİNGENELERİ. Roman Dili ve Kültürü Araştırmaları Enstitüsü Dergisi. Haziran 2023;4(1):77-88. doi:10.59250/raedergisi.1292976
Chicago Özer, Ulaş. “KAMUSAL ALAN Ve MÜZİKAL ÖĞRENME-TRAKYA ÇİNGENELERİ”. Roman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Enstitüsü Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2023): 77-88. https://doi.org/10.59250/raedergisi.1292976.
EndNote Özer U (01 Haziran 2023) KAMUSAL ALAN ve MÜZİKAL ÖĞRENME-TRAKYA ÇİNGENELERİ. Roman Dili ve Kültürü Araştırmaları Enstitüsü Dergisi 4 1 77–88.
IEEE U. Özer, “KAMUSAL ALAN ve MÜZİKAL ÖĞRENME-TRAKYA ÇİNGENELERİ”, Roman Dili ve Kültürü Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 77–88, 2023, doi: 10.59250/raedergisi.1292976.
ISNAD Özer, Ulaş. “KAMUSAL ALAN Ve MÜZİKAL ÖĞRENME-TRAKYA ÇİNGENELERİ”. Roman Dili ve Kültürü Araştırmaları Enstitüsü Dergisi 4/1 (Haziran 2023), 77-88. https://doi.org/10.59250/raedergisi.1292976.
JAMA Özer U. KAMUSAL ALAN ve MÜZİKAL ÖĞRENME-TRAKYA ÇİNGENELERİ. Roman Dili ve Kültürü Araştırmaları Enstitüsü Dergisi. 2023;4:77–88.
MLA Özer, Ulaş. “KAMUSAL ALAN Ve MÜZİKAL ÖĞRENME-TRAKYA ÇİNGENELERİ”. Roman Dili Ve Kültürü Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, c. 4, sy. 1, 2023, ss. 77-88, doi:10.59250/raedergisi.1292976.
Vancouver Özer U. KAMUSAL ALAN ve MÜZİKAL ÖĞRENME-TRAKYA ÇİNGENELERİ. Roman Dili ve Kültürü Araştırmaları Enstitüsü Dergisi. 2023;4(1):77-88.
Creative Commons Lisansı

Roman Dili ve Kültürü Araştırmaları Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.