BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar

Yıl 2013, , 258 - 285, 01.06.2013
https://doi.org/10.12975/rastmd.2013.01.01.0011

Öz

The aim of this research is to discover and examine the problems during pianoeducation of Turkish music teacher candidates in order to increase the quality ofmusic teachers’ education. The research was practiced in the 2011-2012 academicyear and the research group was formed from 10 piano educators at Music EducationDepartment in Gazi Faculty of Education at Gazi University. Data was collectedthrough 28 questioner survey and six open-ended questions.Quantitative andqualitative research techniques were used in order to resolve the collected data.Content analysis was used and obtained the data was tabled in frequencies andpercentage values. The SPSS 20.0 package program was used in the overall dataanalysis. In the light of findings the problems during piano education of Turkishmusic teacher candidates were discovered and suggestions were made in order tosolve them

Kaynakça

  • Bobetsky,V.V. (2004). Piano Proficiency: The Perfect Accompaniment for
  • Successful Music Educators. Teaching Music, v11 n4 February 2004, pp. 36 – 39.
  • Bulut, D. (2004). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Alınan Piyano Eğitiminin
  • Müzik Öğretmenliğinde Kullanılabilirliği. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden
  • Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan 2004, Isparta.
  • Çilden, Ş. (2003) .Çalgı Eğitiminde Nitelik Sorunu. Cumhuriyetimizin 80.Yılında
  • Müzik Sempozyumu Malatya, 2003.
  • Çilden Ş., Ercan N. (2004). Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik
  • Öğretmenliği Anabilim Dallarında ve AGS Liseleri Müzik Bölümlerinde Yapılmakta Olan Çalgı Eğitiminde Nitelik Sorunları. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden
  • Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan 2004, Isparta.
  • Çimen, G. (2004). Musiki Muallim Mektebi’nden Günümüze Öğretmen Yetiştiren
  • Kurumlarda Piyano Eğitimi. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze
  • Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi , Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan 2004, Isparta.
  • Kasap, B. (2005). İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi.
  • Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı (1) 149-154. Kıvrak, N.İ. (2003). Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Piyano Eğitimi.
  • Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, İnönü
  • Üniversitesi, Malatya Bildiriler, S.209-211. March, W. (1988). A Study of Piano Proficiency Requirements at Institutions of
  • Higher Education in the State of Oregon as Related to the Needs and Requirements of Public School Music Teachers. Yayınlanmamış Doktora Tezi, The University of Oregon, Eugene. Şentürk, N. (1994). Müzik Öğretmenliği Programındaki Uygulama Dersleri ve Çevre
  • İlişkileri. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel sayı), 195-203. Yıldırım ve Şimşek Nitel Araştırma Ömür, Ö., (1998) Piyano Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımın Önemi Üzerine Bir
  • Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Öztürk, B.(2006) Piyano Eğitiminde Video Kamera Kaydına Dayalı Mikro Öğretim
  • Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri.
  • Anakara: Seçkin Yayıncılık YÜKSEK ÖĞRETİM KURULU.(YÖK, 1998). Eğitim Fakülteleri Öğretmen
  • Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara. YÖK Yayını.

Türkiye’de Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar

Yıl 2013, , 258 - 285, 01.06.2013
https://doi.org/10.12975/rastmd.2013.01.01.0011

Öz

Bu araştırma, müzik öğretmeni yetiştirmede piyano eğitiminin kalitesini yükseltmek ve daha etkili müzik öğretmenleri yetiştirmek adına müzik öğretmeni yetiştirmede piyano eğitimi sürecinde yaşanabilecek sorunların çok yönlü olarak ele alınarak ortaya konması, incelenmesi ve bu sorunlara çözüm önerilerinin sunulması amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma grubu 2011-2012 eğitim- öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında bireysel piyano eğitimi veren 10 öğretim elemanından oluşmaktadır. Araştırmanın verileri likert tipi 28 anket sorusundan ve açık uçlu altı sorudan oluşan görüşme formuyla toplanmıştır. Nicel ve nitel bir alan araştırması olan bu çalışmanın verilerinin toplanmasında, kaynak tarama yöntemi, anket ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve veri çözümlemesinde IBM SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Çalışmada öğretim elemanlarının görüşlerinden elde edilen sonuçlar frekans tabloları ve yüzde dağılımları verilerek betimsel açıdan incelenmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda ise nitel araştırma yöntemi olan içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında müzik öğretmeni yetiştirirken piyano eğitimi sürecinde yaşanan sorunlar ortaya konmuş ve bu sorunlarla ilgili öneriler sunulmuştur

Kaynakça

  • Bobetsky,V.V. (2004). Piano Proficiency: The Perfect Accompaniment for
  • Successful Music Educators. Teaching Music, v11 n4 February 2004, pp. 36 – 39.
  • Bulut, D. (2004). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Alınan Piyano Eğitiminin
  • Müzik Öğretmenliğinde Kullanılabilirliği. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden
  • Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan 2004, Isparta.
  • Çilden, Ş. (2003) .Çalgı Eğitiminde Nitelik Sorunu. Cumhuriyetimizin 80.Yılında
  • Müzik Sempozyumu Malatya, 2003.
  • Çilden Ş., Ercan N. (2004). Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik
  • Öğretmenliği Anabilim Dallarında ve AGS Liseleri Müzik Bölümlerinde Yapılmakta Olan Çalgı Eğitiminde Nitelik Sorunları. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden
  • Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan 2004, Isparta.
  • Çimen, G. (2004). Musiki Muallim Mektebi’nden Günümüze Öğretmen Yetiştiren
  • Kurumlarda Piyano Eğitimi. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze
  • Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi , Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan 2004, Isparta.
  • Kasap, B. (2005). İşlevsel Piyano Becerilerinin Müzik Öğretmenleri İçin Önemi.
  • Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı (1) 149-154. Kıvrak, N.İ. (2003). Müzik Öğretmeni Yetiştirmede Piyano Eğitimi.
  • Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim 2003, İnönü
  • Üniversitesi, Malatya Bildiriler, S.209-211. March, W. (1988). A Study of Piano Proficiency Requirements at Institutions of
  • Higher Education in the State of Oregon as Related to the Needs and Requirements of Public School Music Teachers. Yayınlanmamış Doktora Tezi, The University of Oregon, Eugene. Şentürk, N. (1994). Müzik Öğretmenliği Programındaki Uygulama Dersleri ve Çevre
  • İlişkileri. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel sayı), 195-203. Yıldırım ve Şimşek Nitel Araştırma Ömür, Ö., (1998) Piyano Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımın Önemi Üzerine Bir
  • Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Öztürk, B.(2006) Piyano Eğitiminde Video Kamera Kaydına Dayalı Mikro Öğretim
  • Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri.
  • Anakara: Seçkin Yayıncılık YÜKSEK ÖĞRETİM KURULU.(YÖK, 1998). Eğitim Fakülteleri Öğretmen
  • Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara. YÖK Yayını.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orijinal araştırma
Yazarlar

B. Jelen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Jelen, B. (2013). Türkiye’de Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sürecinde Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar. Rast Musicology Journal, 1(1), 258-285. https://doi.org/10.12975/rastmd.2013.01.01.0011

Cited By









Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.