Bu makalede Azerbaycan operalarında lirik-dramatik karakterli (nitelikli) koro
sahneleri ele alınmıştır. Makalede Azerbaycan operalarının zorlu gelişim yolu incelenmiş,
XX. yüzyılın başlarından XXI. yüzyıla kadar olan dönemde yazılan lirik-dramatik
operalarda koro sahnelerinin önemi gösterilmiştir. Özellikle, Ü.Hacıbeyov`un “Leyla ile
Mecnun”, M.Maqomayev`in “Nergiz”, F.Emirov`un “Sevil”, Z.Bağırov`un “Aygün”,
Ş.Axundova`nın “Gelin kayası” ve V.Adıgözəlov`un “Natevan” operalarında koro
sahnelerinin müzikal-dramatik özellikleri, gelişim ilkeleri ve müzik dilinin zenginliği
incelenmiş, ulusal gelenekler ve Avrupa gelenekleri kapsamında bazı karakteristik
özellikleri araştırılmış ve bu operaların Azerbaycan ulusal musiki tarihinin gelişiminde
eşsiz rolü vurgulanmıştır.
lirik-dramatik operalar koro sahneleri musiki dili müzikal-dramatik özellikler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | İnceleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.