Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen adayı konservatuvar öğrencilerinin değer algıları: İyimser ve kötümser karikatürleri örneği

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 1805 - 1831, 06.08.2018

Öz

Karikatürler eğitim ve öğretim materyalleri arasında sıklıkla kullanılmakta, öğrencilerin bazı durumları kolayca algılamalarında eğlenceli birer materyal olarak görülmektedir. Bu yapısı eğitimde öğrencilerin bazı olumlu ya da olumsuz kavramları, ifade veya anlatılmak istenen durumları kolay bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olmaktadır. Genel, amatör veya profesyonel müzik eğitiminin her üç türünde de öğrenciden hedefinin olması, cesaret, özgüven, azim, disiplin, kararlılık, mücadele ruhu, pes etmeme gibi özgüvene yönelik tutumların bilgi ve becerilerin edinilmesi istenir. Bu araştırmanın amacı öğretmen adayı konservatuvar öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik bazı değerlere ilişkin algılarının “iyimser ve kötümser” karikatürleri yoluyla pekiştirilmesi ve bazı temel öğretmenlik değerlerinin karikatürler yoluyla tanıtılmasıdır. Bir betimsel analiz çalışmasıdır ve araştırmaya gönüllü olarak katılan, konservatuvarda eğitim görmekte olup formasyon almakta olan 37 öğrenciden oluşturulmuştur. Verilerin toplanmasında “iyimser ve kötümser” karikatürleri kullanılmış, karikatürler uzman yardımıyla belirlenmiş, öğrencilerden karikatürleri yorumlamaları istenmiştir. Verilerin analizinde ve yorumlanmasında nitel tekniklerden yararlanılmıştır. Çalışmanın değerler eğitimi ve bu eğitim çerçevesinde karikatür kullanımı konusunda bir yaklaşım ortaya koyacağı, öğrencilerin karikatürleri eğitimde bir materyal olarak kullanabileceklerine dair bir fikir oluşturacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Ahmetoğlu, G., Chamorro-Premuzic,T.(2013). Personality 101. New York: Springer Publishing Company. . . Akbaş, O. (2008) Değer Eğitimi Akımlarına Genel Bir Bakış. Değerler Eğitimi Dergisi Cilt 6, No. 16, 9-27, Aralık 2008).. . Allen, B. P. (2016) Personality Theories : Development, Growth, and Diversity.5th.ed.New York: Routledge Taylor and Francis Group.. . Ateş, Ö.T. (2017) Türkiye’de Değerler Eğitimi Uygulamalarının Öğrencilere Kazandırılması İstenen Olumlu Özellikler Üzerindeki Etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi Cilt 15, No. 34, 41-60, Aralık 2017.. . Bilgin, N. (1998). Sosyal Psikolojiye Giriş, İzmir: İzmir Kitaplığı.. . Böke, K. vd. (2010) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ed.Kaan Böke. İstanbul:Alfa Yay.. . Bulut,S.(2010)Şaka, alkış ve hazırcevaplarıyla nüktedan Cemal Nadir. İstanbul: Pupa Yay.. . Büyüköztürk, Ş,vd.(2011) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yay.. . Cüceloğlu, D. (2007). İnsan ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları, İstanbul: Remzi Yayınevi. . . Çakır, H.(2006) Tarihimizin İlk Mizah Dergisi Diyojen’in Kapatma Cezalarına Yine Mizahi Yoldan Gösterdiği Tepkiler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2006:161-172.. . Dilek, A. (2017) Feridun Oral’ın Resimli Hikaye Kitaplarındaki Değerlerin İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi Cilt 15, No. 33, 61-86, Haziran 2017).. . Efilti,E. (2010) Bazı değişkenlere göre saldırganlık. Konya: Eğitim Akadademi Yay. . . Eggen, P., Kauchak, D.(1994) Educational Psychology Classroom Connections.New Jersey:ASimon and Schuster Com.. . Ersoy, A. (2010) İlköğretimde Değer Kazanımlarının İncelenmesinde Karikatür Kullanımı: Dayanışma Değeri Örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2010, 29 (2), 79-104.. . Gençoğlu,C., Alkan,E., Koçyiğit,M. (2014) Bir Mit Olarak İyimserlik; Kızlar Mı Erkekler Mi Daha İyimser? Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. Yaz-2014 Cilt:13 Sayı:50 (129-138) www.esosder.org . . Hogg, M. (1997). Sosyal Psikolojik Açıdan Grupta Bütünleşme, Çev: Aliye Mavili Aktaş, İstanbul: Sistem Yayıncılık. . . Johada, G. (2011). Sosyal Psikoloji Tarihi, Çev: Şeyda Başlı, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.. . Kamiloğlu,Z.(2013) Penguen Dergisinden Hareketle Türk Karikatür Tarihinde Mizahın Saldırı İşlevi. Millî Folklor, 2013, Yıl 25, Sayı 98.. . Karakuş,U.T.,Palaz,T.Kılcan,B.T. ve Çepni;O.T.(2012) Sosyal Bilgiler Müfredatında Yer Alan Çevre Sorunları Konularının Öğretiminde Karikatür Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 32(2),363.. . Krech, D., S.R. Crutchfıld (1999). Sosyal Psikoloji, Çev: Erol Güngör, İstanbul: Ötüken Yayıncılık.. . MEB. (2015) Değerler Eğitimi. http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/34/39/749197/dosyalar/2015_02/09093609_degerleregitimi.pdf (Erişim Tar: 12.01.2018). . Melanlıoğlu,D.Tayşi,E.K. veÖzdemir,B.(2012) Yabancılara Türkçe Öğretiminde Karikatür Kullanımı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Yıl/Year: 2012 • Cilt/Volume: 9 • Sayı/Issue: 19, s. 241-256.. . Özakpınar, Y. (2000). Psikolojinin Kavramsal Yapısı. İstanbul: Ötüken Yayıncılık.. . Öztürkçü,İ. (2017) Cemal Nadir’in “Fotoğraf Tahlilleri”ne Göre Şair ve Yazarlar. Dil ve Edebiyat Araştırmaları, Güz, 2017; (16) 121-163 ISSN: 1308-5069 - E-ISSN: 2149-0651. . Sipahioğlu, A . (2007). Bir Kimlik: Cemal Nadir. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi (Yedi), (1), 66-71. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/yedi/issue/21834/234764 . . Şimşek, M.Ş., Çelik, A., Akgemci, T. (2014) Davranış Bilimleri. Konya: Eğitim Yayınevi.. . Taş, M. (2013) Karikatür Destekli Fen Öğretimine İlişkin Bir Araştırma: İlköğretim 6. Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesi Örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 26 (2), 2013, 473-500. . TDK. (2018) http://www.tdk.gov.tr (Erişim Tar: 12.01.2018). . Türk Dil Kurumu (2011). Türkçe Sözlük, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.. . Yaman, H. (2010) Bir Öğretim Aracı Olarak Karikatür: Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi Üzerine Bir Araştırma.Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri,10(2)-Bahar.2010.1215-1242.. . Yetim,F.,Akkoyunlu,S.B.(2017) Türk Modernleşmesine Erken Cumhuriyet Dönemi Basınında Karikatür Üzerinden Bir Bakış. Tarih ve Gelecek Dergisi, Aralık 2017, Cilt 3, Sayı 3. . .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Orijinal araştırma
Yazarlar

Emel Funda Türkmen 0000-0001-6802-5341

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Türkmen, E. F. (2018). Öğretmen adayı konservatuvar öğrencilerinin değer algıları: İyimser ve kötümser karikatürleri örneği. Rast Musicology Journal, 6(1), 1805-1831.

Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.