Öz
Bu çalışma, müzik ve tiyatro koleji öğrencilerinde sahne becerilerinin gelişim sürecini ve geleceğin aktörlerinde vokal-performans becerilerinin gelişim sürecini araştırmayı ve karşılaştırmayı amaçlamaktadır. kültür ve eğlence alanındaki gelişmelerin yanı sıra müzikal tiyatrolar ve müzik aktörleri arasındaki artan rekabet nedeniyle tarih ve talep görüyor. İncelenen amaç, müzikal aktörler için profesyonel gereksinimler bağlamında müzikal ve tiyatro ve oyunculuk kolejleri öğrencilerinde sahne becerilerinin geliştirilmesi sürecidir. Çalışma, geleceğin müzikal tiyatro aktörlerinde profesyonel gerçekleştirme süreçleri ve sahne becerilerinin gelişimi ile aktörlerin müzikal türünde yaratıcı çalışmalara hazırlamak için vokal performans eğitimini karşılaştırmaktadır. Çalışmanın bilimsel yeniliği, geleceğin müzikal tiyatro oyuncularının mesleki eğitiminin belirli özelliklerinin belirlenmesinde, geleceğin müzikal aktörlerinde sahne becerilerinin gelişiminin belirli özelliklerinin belirlenmesinde ve geleceğin oyuncularını eğitmek için temel mesleki gereksinimlerin formüle edilmesinde yatmaktadır. müzik performanslarında çalışmak. Çalışmanın pratik önemi, çalışma sonuçlarının müzik aktörlerinin mesleki eğitimini geliştirmek için öğretmenler tarafından ve ayrıca müzikallere katılacak sanatçıların seçiminde tiyatro yöneticileri ve yapımcılar tarafından kullanılabilmesinden kaynaklanmaktadır.