Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

V.R.'nin “Game” şarkısının taslak versiyonlarında özne-nesne ilişkileri kavramı. Tsoy

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 3, 3017 - 3030, 31.12.2021
https://doi.org/10.12975/rastmd.2021935

Öz

Makale, V.R.'nin şarkı metnindeki özne-nesne ilişkilerinin tanımlanmasına ayrılmıştır. Tsoy. Bu çalışmanın amacı, V.R. “Night” adlı rock albümünde yer alan “Game” adlı şarkının metnine dayalı özne-nesne ilişkilerinin özellikleri ve özellikleri. Bu amaca ulaşmak için eserde şu yöntemler kullanılmıştır: yazarın edebi eserlerinin ve taslaklarının bibliyografik analizi, karşılaştırmalı yöntem, benzetme yöntemi ve betimleme yöntemi. Yazar, “Oyun” şarkısının sözlerinin üç versiyonuna dayanarak, metnin sanatsal yapısında, varlığın duygusal durumunu, ruh halini ve bilişsel yönünü aktaran lirik bir karakter olduğunu not eder. Yazar, incelenen metnin anahtar kavramının “oyun” olduğu sonucuna varır. Bu, ikinci çoğul şahıs “biz” zamirinin kullanılmasında ve yazarın söz konusu eserin lirik kahramanı ile özdeşleştirilmesinde yansıtılmaktadır. Çalışmanın bilimsel yeniliği, özne-nesne ilişkilerinin ilk kez V.R. Tsoy.

Kaynakça

  • Benvenist, Je. (2002). Priroda mestoimenij [The nature of pronouns]. In: Yu.S. Stepanov (Ed.), Obsсhaja lingvistika [General linguistics] (pp. 285-291). Moscow: Editorial URSS.
  • Domanskij, Ju.V. (2000). Tsiklizacija v russkom roke [Cyclization in Russian rock]. Russkaja rok-pojezija: tekst i kontekst, 3, 99-122.
  • Domanskij, Ju.V. (2010). Russkaja rok-pojezija: tekst i kontekst. Moscow: "Intrada" izd-vo Kulagina, 232 p.
  • Fomenko, I.V. (1992). Liricheskij cikl: stanovlenie zhanra, pojetika [Lyric cycle: the formation of the genre, poetics]. Tver: Tver State University, 123 p.
  • Kalgin, V.N. (2016). Viktor Tsoj. Zhizn' i "Kino" [Viktor Tsoi. Life and "Kino"]. Moscow: Izd-vo AST, 304 p.
  • Murasheva, O.P. (2004). Semantika i funktsii mestoimeniy v poeticheskim tekste [Semantics and functions of pronons in poetic text]. Yaroslavskiy pedagogicheskiy vestnik. Nauchno-metodicheskiy zhurnal, 1-2(38-39), 13-19.
  • Poliakov, N. (2017). Seeking for God: Russian rock music and religion. Romanian Journal of Journalism & Communication - Revista Romana de Jurnalism si Comunicare, 12(2-3), 5-15
  • Pond, I. (1987). Soviet rock lyrics: Their content and poetics. Popular Music & Society, 11(4), 75-91.
  • Steinholt, Y.B. (2005). Rock in the reservation: songs from Leningrad Rock Club 1981-86. New-York: Mass Media Music Scholars' Press, 230 p.
  • Tsin, J. (2017). Mestoimenija pervogo i vtorogo lica kak sredstvo dialogizacii v lekcionnoj kommunikativnoj praktike [FIrst-person and second-person pronouns as a means of dialogization in lecture communicative practice]. Vestnik Permskogo universiteta. Rossijskaja i zarubezhnaja filologija, 9(1), 87-92.
  • Tsoy, M., Zhitinskij, A. (1991a). Viktor Tsoy. Igra [Victor Tsoi. Game] In: Viktor Tsoy: Stihi, dokumenty, vospominanija [Victor Tsoi: Poems, documents, memoirs]. St. Petersburg: Novyj Gelikon, 382 p.
  • Tsoy, M., Zhitinskij, A. (1991b). Viktor Tsoy: Stihi, dokumenty, vospominanija [Victor Tsoi: Poems, documents, memoirs]. St. Petersburg: Novyj Gelikon, 382 p.

The concept of subject-object relations in draft versions of the song “Game” by V.R. Tsoy

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 3, 3017 - 3030, 31.12.2021
https://doi.org/10.12975/rastmd.2021935

Öz

The article is devoted to the identification of subject-object relations in the text of the song by V.R. Tsoy. The aim of this work is to analyze the drafts of V.R. Tsoy and characteristics of subject-object relations based on the text of the song “Game” included in the rock album “Night”. To achieve this goal, the following methods were used in the work: bibliographic analysis of the literary works and drafts of the writer, the comparative method, the method of analogy and the descriptive method. Based on three versions of the lyrics of the song “Game”, the author notes that in the artistic structure of the text, there is a lyrical character that conveys the emotional state, mood and cognitive side of being. The author comes to the conclusion that the key concept of the studied text is “game”. This is reflected in the use of the second person plural pronoun “we”, as well as in the identification of the author with the lyric hero of the work in question. The scientific novelty of the work lies in the fact that for the first time subject-object relations are analyzed on the material of the song “Game” by V.R. Tsoy.

Kaynakça

  • Benvenist, Je. (2002). Priroda mestoimenij [The nature of pronouns]. In: Yu.S. Stepanov (Ed.), Obsсhaja lingvistika [General linguistics] (pp. 285-291). Moscow: Editorial URSS.
  • Domanskij, Ju.V. (2000). Tsiklizacija v russkom roke [Cyclization in Russian rock]. Russkaja rok-pojezija: tekst i kontekst, 3, 99-122.
  • Domanskij, Ju.V. (2010). Russkaja rok-pojezija: tekst i kontekst. Moscow: "Intrada" izd-vo Kulagina, 232 p.
  • Fomenko, I.V. (1992). Liricheskij cikl: stanovlenie zhanra, pojetika [Lyric cycle: the formation of the genre, poetics]. Tver: Tver State University, 123 p.
  • Kalgin, V.N. (2016). Viktor Tsoj. Zhizn' i "Kino" [Viktor Tsoi. Life and "Kino"]. Moscow: Izd-vo AST, 304 p.
  • Murasheva, O.P. (2004). Semantika i funktsii mestoimeniy v poeticheskim tekste [Semantics and functions of pronons in poetic text]. Yaroslavskiy pedagogicheskiy vestnik. Nauchno-metodicheskiy zhurnal, 1-2(38-39), 13-19.
  • Poliakov, N. (2017). Seeking for God: Russian rock music and religion. Romanian Journal of Journalism & Communication - Revista Romana de Jurnalism si Comunicare, 12(2-3), 5-15
  • Pond, I. (1987). Soviet rock lyrics: Their content and poetics. Popular Music & Society, 11(4), 75-91.
  • Steinholt, Y.B. (2005). Rock in the reservation: songs from Leningrad Rock Club 1981-86. New-York: Mass Media Music Scholars' Press, 230 p.
  • Tsin, J. (2017). Mestoimenija pervogo i vtorogo lica kak sredstvo dialogizacii v lekcionnoj kommunikativnoj praktike [FIrst-person and second-person pronouns as a means of dialogization in lecture communicative practice]. Vestnik Permskogo universiteta. Rossijskaja i zarubezhnaja filologija, 9(1), 87-92.
  • Tsoy, M., Zhitinskij, A. (1991a). Viktor Tsoy. Igra [Victor Tsoi. Game] In: Viktor Tsoy: Stihi, dokumenty, vospominanija [Victor Tsoi: Poems, documents, memoirs]. St. Petersburg: Novyj Gelikon, 382 p.
  • Tsoy, M., Zhitinskij, A. (1991b). Viktor Tsoy: Stihi, dokumenty, vospominanija [Victor Tsoi: Poems, documents, memoirs]. St. Petersburg: Novyj Gelikon, 382 p.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Müzik
Bölüm İnterdisipliner Müzik Araştırmaları
Yazarlar

Svetlana Andreevna Petrova 0000-0002-4382-3539

Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Petrova, S. A. (2021). The concept of subject-object relations in draft versions of the song “Game” by V.R. Tsoy. Rast Müzikoloji Dergisi, 9(3), 3017-3030. https://doi.org/10.12975/rastmd.2021935

Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.