Bu çalışmada esas olarak, tüketicilere avantajlı bir şekilde taksitli ya dapuan/nakit para kazanarak alışveriş yapma imkanı sunan çok markalıkredi kartları pazarındaki rekabetçi yapı ve bu yapının tüketicilerüzerindeki etkisi incelenmiştir. Değerlendirme, Rekabet Kurulu’nunpazarın çok markalılık yönünü ele alan kararları gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz sonucunda; Rekabet Kurulutarafından genel hatları ile dengeli bir şekilde uygulanan, çok markalılığıkuvvetlendirme amaçlı, tüketici faydasını gözeten ve rekabet odaklı birpolitikanın, ülkemiz kredi kartları pazarının gelişmesinde etkili olduğugörülmüştür
In this paper, competition landscape in the market of multi-brandedcredit cards which are offering customers inherent benefits and the effectsof this competition on the card users have been evaluated. Thisexamination was based on the decisions taken by the Turkish CompetitionAuthority regarding multi-branding side of the credit cards market. Inconclusion, a pro-active competition policy, aiming to support multi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 37 |