Dördüncü sınıftan itibaren programda yer almaya başlayan ve mihver derslerden biri olan sosyal bilgiler dersinde, öğrencilerin özgür bir birey olarak yeteneklerinin farkına varması ve sosyal yaşam içinde aktif olarak rol alması hedeflenmektedir. Öğretmenlerin öğrenme-öğretme süreçlerinde sınıf içinde ve sınıf dışında etkin rolü vardır. Öğrencilerin bu süreçte etkin katılımının sağlanması gerekmektedir. Bu temel düşünceden hareketle bu araştırmanın amacını, ilkokul 4. sınıf öğrencilerine göre etkili bir sosyal bilgiler öğretimi için sınıf öğretmenlerinden beklentileri nelerdir? Sorusuna cevap aramak oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi, öğrenci görüşlerine yönelik betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılı Kırşehir'in merkez ve ilçe ilkokullarında öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çevre koşulları ve sosyoekonomik yapı göz önüne alınarak seçilen beş ilkokuldaki toplam 368 öğrenci örneklem olarak alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çakar ve Öner ‘in geliştirdikleri 2007 “Etkili bir Sosyal Bilgiler Öğretimi için Öğrenci Gözüyle Öğretmenden Beklentilerin Belirlenmesine Yönelik Ölçek” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizleri için SPSS paket programından yararlanılmış, araştırmanın amacına uygun olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak 4. sınıf öğrencileri sınıf öğretmenlerinden en çok, “İnsan haklarına saygılı Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı yetiştirmeyi” en az ise “Tepegöz kullanmalıdır” ifadelerini belirttikleri görülmüştür
Öğrenciler Etkili sosyal bilgiler öğretimi Öğretmenden beklentiler
Teaching of social sciences start with fourth grade In this course, students are aimed at noticing their skills as a free and their being active in the society. Teachers have an active role inside and outside the classroom. Students need to be active in this process. In this respect, this study aims at answering the question of “What are the expectations from a social science teacher for 4 th graders of primary school to have a more effective social sciences teaching? ” This is a qualitative study based on students views. Participants are those fourth graders studying in center and suburbs of Kırşehir during 2012-2013 school year. Total number of the participants is 368 all of whom study in five different schools with a view to environment and socio-economic structure of the schools. To Collect data scale of Çakar and Öner 2007 “Etkili bir Sosyal Bilgiler Öğretimi için Öğrenci Gözüyle Öğretmenden Beklentilerin Belirlenmesine Yönelik Ölçek” is used. SPSS is used to analyze the data. In conclusion, Students stated most “teachers should grow Turkish citizens respectful to Human Rights” and least “teachers should use a overhead projector”
Students An effective social science teaching Expectations from a teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1 |
The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.