BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BİLGİLER DERS MÜFREDATINDAKİ KAZANIMLARI KAZANDIRMA ETKİNLİKLERİNİ ÖĞRENMEYE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1, 12 - 20, 01.01.2014

Öz

Sosyal Bilgiler Öğretmen adayı üniversitede aldığı derslerden ve stajdan sonra mesleğini icra etmeye başladığında artık müfredattaki kazanımları öğrenciye aktarma sürecinde tek başına kalacaktır. Bu çalışma sosyal bilgiler öğretmen adaylarının müfredat içeriğini öğrenciye aktarırken kendine has nasıl bir etkinlik kullanacağını ve bu süreçte hangi araç-gereçten yararlanacağını ölçmeye yönelik yapılmıştır. Çalışma Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümünde yapılmıştır. Çalışmanın örneklemi yine bu üniversitenin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümünde okuyan 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Görüşme formu 60 öğretmen adayına uygulanmıştır. Veriler Nitel araştırma yöntemi ile Yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak elde edilmiştir

Kaynakça

  • Beydoğan, H,Ö. (2011). Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması 3. Bölüm, Pegem Akademi, Ankara.
  • Büyüköztürk,Ş.(2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara.
  • Ocak, G. (2011) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem Akademi, 2011
  • Taşpınar,M. (2005). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Üniversite Kitatevi.
  • Tay, B.( 2008) Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi, Pegem Akademi, Ankara.
  • Sözer, E. Sosyal Bilgiler Öğretiminde İlke, Strateji, Yöntem ve Teknikler.Anadolu Üniversitesi Dergisi ( syf:75-85)
  • Safran, M. ( 2009) Sosyal Bilgiler Öğretimi, Pegem Yayıncılık, Ankara.

A Study Intended to Learn the Activity of Gaining the Acquisition of Social Studies Lesson’s Curriculum of Candidates of Social Studies Teacher

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1, 12 - 20, 01.01.2014

Öz

After taking lessons at the university and doing internship, a candidate of Social Studies teacher will be alone when he/she starts performing his/her occupation in the process of transfering the gains of curriculum to the students. This study has done intended to survey what kind of an activity the candidates of social studies teachers will use and what materials they will use in this process while transfering the content of the curriculum to the students. The study has been carried out at the University of Ahi Evran, Faculty of Education, departmant of social sciences teaching. Sample of the study has consisted of 4th grade students studying in the departmant of social sciences teaching of this university. Interview form has been implemented on 60 teacher candidates. Data has been achieved by implementing method of qualitative research and structured interview form

Kaynakça

  • Beydoğan, H,Ö. (2011). Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması 3. Bölüm, Pegem Akademi, Ankara.
  • Büyüköztürk,Ş.(2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara.
  • Ocak, G. (2011) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem Akademi, 2011
  • Taşpınar,M. (2005). Kuramdan Uygulamaya Öğretim Yöntemleri. Üniversite Kitatevi.
  • Tay, B.( 2008) Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi, Pegem Akademi, Ankara.
  • Sözer, E. Sosyal Bilgiler Öğretiminde İlke, Strateji, Yöntem ve Teknikler.Anadolu Üniversitesi Dergisi ( syf:75-85)
  • Safran, M. ( 2009) Sosyal Bilgiler Öğretimi, Pegem Yayıncılık, Ankara.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Büşra Çağlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

IEEE B. Çağlar, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ SOSYAL BİLGİLER DERS MÜFREDATINDAKİ KAZANIMLARI KAZANDIRMA ETKİNLİKLERİNİ ÖĞRENMEYE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA”, Researcher, c. 2, sy. 1, ss. 12–20, 2014.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.