BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜRK DÜNYASI ALGISI

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1, 44 - 55, 01.01.2014

Öz

Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının Türk Dünyası’na ilişkin algıları ve bilgi düzeyleri incelenmiştir. Araştırma, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 18 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilmiş açık uçlu soru formu yardımı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler değerlendirildiğinde araştırmaya katılan sınıf öğretmeni adaylarının Türk Dünyası’na ilişkin bilgi düzeylerin yeterli olmadığı, lisans eğitimleri sırasında Türk Dünyası’na ilişkin eğitim aldıkları ancak bunu yetersiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Türk Dünyası’nın en önemli sorunu olarak Türk devlet ve topluluklarının birlik içinde olmamaları görülmektedir. Katılımcıların Türk Dünyası’nın geleceğine ilişkin düşünceleri ise genelde olumsuz bulunmuştur

Kaynakça

  • Alım, M. (2009). “Coğrafya Eğitimi Öğrencilerinin Türk Dünyası Algıları (Atatürk Üniversitesi Örneği)”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 6(2). 574-586.
  • Aktaş, Ö. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türk Kimliği, Dost ve Düşman Ülke Algıları. EKEV Akademi Dergisi. 17(57), 183-208.
  • Diktaş, G. (2008). Sakarya Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Türk Dünyası ve Akraba Topluluklarından Gelen Öğrencilerdeki Türk İmajı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YÖK: 220601.
  • Gadimov, C. (2008). Yazılı Basında Türk Dünyası. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YÖK: 261835.
  • Gömeç, S. (2007). “Türkiye-Türk Cumhuriyeti İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 1(1). 114-131.
  • Güler, A., AKGÜL, S. VE ŞİMŞEK, A. (2007). Türklük Bilgisi. TÜRKAR Türk Metal Sendikası Araştırma Bürosu. Ankara.
  • İlhan, S. (2003). Avrupa Birliğine Neden Hayır (Jeopolitik Yaklaşım). (3. Baskı). Ötüken Neşriyat A.Ş., İstanbul.
  • Landau, J. M. (1995). Pan-Turkismfrom Irredentismto Cooperation. (2th. Ed.). Indiana University Press, Bloomington.
  • Memiş, E. ve Köstüklü, N. (2005). Yeni ve Yakın Çağda Türk Dünyası. Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Özav, L. (2001). ''Eğitim Fakültelerindeki Yeniden Yapılanmanın Coğrafya Eğitimine Etkileri”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 59-69.
  • Özey, R. (2009). Türk Dünyası Coğrafyası Ülkeler, İnsanlar ve Sorunlar. (6. Baskı). Aktif Yayınları, İstanbul.
  • Özey, R. (2002). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği. Aktif Yayınları, İstanbul.
  • Polat, H. (2008). 1950’den Günümüze Lise Türk Dili ve Edebiyatı Müfredatlarında Türk Dünyası Edebiyatına Verilen Yerin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YÖK: 239026.
  • Somuncuoğlu, S. (2002). Avrupa Birliği: Bitmeyen Yol. Ötüken Neşriyat A.Ş., İstanbul.
  • Şahin, C. (2001). Ülkeler Coğrafyası. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Tunçer, H. (2002). “Türk Öğrencilerin Zihin Haritalarında İslam Ülkeleri”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 12(2), 83-103.
  • Uçar, F. (2007). Dış Türkler. (2. Baskı). Fark Yayınları, Ankara.
  • Ulusoy, K. (2009). “İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Türk Dünyası ve Türk Cumhuriyetlerine Yönelik Tutum ve Düşünceleri”. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi. (26), 357-378.
  • Veliyev, D. (2009). “Kürselleşme Sürecinde Türk Dünyası”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. (19), 103-110.

The Perception “Turkish World” in The Applicants for Primary School Teaching

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1, 44 - 55, 01.01.2014

Öz

In this study, the perceptions and information levels of applicants of primary school teaching on Turkish World was examined. The study was carried out with 18 students studying in 4th Grade of Main Scientific Branch “Primary School Teaching” of Ahmet Kelesoğlu Educational Faculty, Selcuk University. The data of study was collected via open ended questionnaire, developed by researcher. When the obtained data were assessed, it was concluded that the information levels of the applicants included in the study on Turkish world was not sufficient, that they were educated on Turkish world during their license educations, but that they did not find it sufficient. That Turkish states and communities are not in unity is seen as an important problem of Turkish world. The considerations of participants on the future of Turkish world are generally found negative

Kaynakça

  • Alım, M. (2009). “Coğrafya Eğitimi Öğrencilerinin Türk Dünyası Algıları (Atatürk Üniversitesi Örneği)”. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 6(2). 574-586.
  • Aktaş, Ö. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Türk Kimliği, Dost ve Düşman Ülke Algıları. EKEV Akademi Dergisi. 17(57), 183-208.
  • Diktaş, G. (2008). Sakarya Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Türk Dünyası ve Akraba Topluluklarından Gelen Öğrencilerdeki Türk İmajı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya: Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YÖK: 220601.
  • Gadimov, C. (2008). Yazılı Basında Türk Dünyası. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YÖK: 261835.
  • Gömeç, S. (2007). “Türkiye-Türk Cumhuriyeti İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 1(1). 114-131.
  • Güler, A., AKGÜL, S. VE ŞİMŞEK, A. (2007). Türklük Bilgisi. TÜRKAR Türk Metal Sendikası Araştırma Bürosu. Ankara.
  • İlhan, S. (2003). Avrupa Birliğine Neden Hayır (Jeopolitik Yaklaşım). (3. Baskı). Ötüken Neşriyat A.Ş., İstanbul.
  • Landau, J. M. (1995). Pan-Turkismfrom Irredentismto Cooperation. (2th. Ed.). Indiana University Press, Bloomington.
  • Memiş, E. ve Köstüklü, N. (2005). Yeni ve Yakın Çağda Türk Dünyası. Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Özav, L. (2001). ''Eğitim Fakültelerindeki Yeniden Yapılanmanın Coğrafya Eğitimine Etkileri”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 59-69.
  • Özey, R. (2009). Türk Dünyası Coğrafyası Ülkeler, İnsanlar ve Sorunlar. (6. Baskı). Aktif Yayınları, İstanbul.
  • Özey, R. (2002). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği. Aktif Yayınları, İstanbul.
  • Polat, H. (2008). 1950’den Günümüze Lise Türk Dili ve Edebiyatı Müfredatlarında Türk Dünyası Edebiyatına Verilen Yerin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. YÖK: 239026.
  • Somuncuoğlu, S. (2002). Avrupa Birliği: Bitmeyen Yol. Ötüken Neşriyat A.Ş., İstanbul.
  • Şahin, C. (2001). Ülkeler Coğrafyası. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • Tunçer, H. (2002). “Türk Öğrencilerin Zihin Haritalarında İslam Ülkeleri”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 12(2), 83-103.
  • Uçar, F. (2007). Dış Türkler. (2. Baskı). Fark Yayınları, Ankara.
  • Ulusoy, K. (2009). “İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Türk Dünyası ve Türk Cumhuriyetlerine Yönelik Tutum ve Düşünceleri”. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türkiyat Araştırmaları Dergisi. (26), 357-378.
  • Veliyev, D. (2009). “Kürselleşme Sürecinde Türk Dünyası”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. (19), 103-110.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serdarhan Musa Taşkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

IEEE S. M. Taşkaya, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜRK DÜNYASI ALGISI”, Researcher, c. 2, sy. 1, ss. 44–55, 2014.
  • Yayın hayatına 2013 yılında başlamış olan "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS) dergisi, 2020 Ağustos ayı itibariyle "Researcher" ismiyle Ankara Bilim Üniversitesi bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
  • 2021 yılı ve sonrasında Mühendislik ve Fen Bilimleri alanlarında katkıda bulunmayı hedefleyen özgün araştırma makalelerinin yayımlandığı uluslararası indeksli, ulusal hakemli, bilimsel ve elektronik bir dergidir.
  • Dergi özel sayılar dışında yılda iki kez yayımlanmaktadır. Amaçları doğrultusunda dergimizin yayın odağında; Endüstri Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği ve Elektrik Elektronik Mühendisliği alanları bulunmaktadır.
  • Dergide yayımlanmak üzere gönderilen aday makaleler Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılabilir. Dergiye gönderilen makalelerin daha önce başka bir dergide yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekmektedir.