Bu araştırmanın amacı, yabancılara Türkçe öğretimi çalışmalarını yürüten öğretim elemanlarının yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan materyaller hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma, durum çalışması deseniyle kurgulanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılan çalışmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış, betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesinde yabancılara Türkçe öğretimi çalışmaları yürüten 10 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmada geçerlik ve güvenirliği artırmak için uzman görüşüne başvurulmuş ve çalışma doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Öğretim elemanları, yabancılara Türkçe öğretiminde kullandıkları materyallerin çeşitliliği, avantajları, karşılaştıkları sorunlar, kullanım süreci ve yabancılara Türkçe öğretiminde materyal kullanımına yönelik öneriler hakkında görüş bildirmişlerdir. Araştırmadan elde edilen verilere göre, öğretim elemanlarının yabancılara Türkçe öğretiminde en çok kitap, bilgisayar, defter-kalem-silgi materyallerini kullandıkları ortaya çıkmıştır. Günümüzde yabancı dil öğretimi için çevrimiçi programların ve teknoloji destekli araçların kullanımı her geçen gün artmasına rağmen öğretim elemanlarının geleneksel sınıflarda en sık kullanılan araçlardan vazgeçememeleri onların teknoloji tabanlı materyalleri içselleştiremediklerini göstermektedir
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi materyal kullanımı öğretim elemanı görüşleri
The purpose of this research is to identify the opinions of lecturers about materials used in teaching Turkish for foreigners. The resaerch was built on case study. Data, in which qualitative research techniques were used, were collected through semi-structured interview form and analyzed by descriptive analysis. The sample consisted of 10 lecturers teaching Turkish for foreigners at Nevsehir Haci Bektas Veli University. In order to increase validity and reliability, expert opinions and direct citations were used. Lecturers declared about the variety and usage of teaching materials, advantages, problems and usage process. Research findings indicated that lecturers mostly used books, computer and notebook-pencil-eraser. Although nowadays the usage of online translation programs and technology based tools has increased, it shows that the lecturers’ not being able to abandon the usage of the mostly used tools in their traditional classes is their lackness of internalizing the technological materials
Turkish teaching as a foreign language usage of material lecturers’ opinion
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2 |