Bu çalışmanın amacı, yabancı dil öğretimine yeni bir bakış açısı getiren “Okuma ve Hikâye Anlatımına Dayalı Dilde Yeterlilik Kazanımı” metodu hakkında bilgi vermektir. 1990’lı yıllarda oluşturulan bu metot, etkin bir yabancı dil öğretim süreci için geliştirilen yeni metot olarak nitelendirilebilir. Bu metottan, dünya genelinde yabancı dil öğretimi için yararlanılmaktadır. Ayrıca, bu metot uluslararası alanda pek çok tez çalışmasına da konu olmuştur. Ancak, Türki-ye’de, bu metot ile ilgili yapılan çalışmaların oldukça sınırlı olduğu söylenebilir. Bu çalışmada, okuma ve hikâye anlatımına dayalı dilde yeterlilik kazanımı metodunun ne olduğu, özellikleri, temel dayanakları ve uygulamada dikkat edilmesi gereken noktaların neler olduğu ortaya konulmuştur. Araştırmada derleme tarama yöntemi kullanılmıştır
The aim of this study is to give information about Teaching Proficiency through Reading and Storytelling TPRS method that brings a new perspective to foreign language teaching. Being created in 1990s, it can be described as a new method for an effective foreign language teaching. TPRS is used in foreign teaching process around the world. Also, this method has been a subject of some thesis in international arena. However, studies on TPRS are limited in Turkey. This study points out what TPRS is, what it features, what are basic premises of TPRS and what are the points to be careful about. Scanning method is used as research method in this study
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 2 |
The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.