Küreselleşmeyle birlikte eğitim alanında yaşanan gelişmelerden birisi Yüksek Öğrenim çağındaki gençlerin kendi ülkelerinden başka ülkelerdeki üniversitelerde eğitim görme zorunda kalmış olmalarıdır. Kimi zaman ülkeler arasında yapılan anlaşmalar, kimi zaman ise ortaya çıkan zorunlu nedenler ülkemizde de yabancı uyruklu ve göçmen üniversite öğrenci sayısını her geçen gün artırmaktadır. Farklı sosyal ve kültürel özelliklere sahip bir başka ülkede yaşamak ve eğitim görmek kendi içinde birçok sorunları da barındırmaktadır. Bu çalışma, Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi ve Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin yaşadıkları sorunları ve bu sorunlar karşısında gösterdikleri uyumu, öğrencilerin demografik özellikleri dâhilinde incelemektedir. Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi ve Cumhuriyet Üniversitesi’nde kayıtlı ve aktif öğrenime devam eden toplamda yabancı uyruklu 723 öğrenci bulunmaktadır. Bu öğrenci listesi üniversite Rektörlüklerinden temin edilmiş, rastlantısal olarak seçilen örnekleme anket uygulanmıştır. Anket sonuçları istatistik programında analize tabi tutularak sonuçlar yorumlanmıştır
One of the developments in the education of young people in higher education within the globalization is that they were forced to study in universities in other countries from their own country. Sometimes because of the agreements between countries, and sometimes due to the arising mandatory reasons, the number of foreign and immigrant university students is increasing everyday in our country as well. Living and studying in another country with different social and cultural characteristics, presents many problems in itself. This study examines the problems of foreign students and their adaptation towards these problems within the students’ demographic feautures at Necmettin Erbakan University and Cumhuriyet University. In total, there are723 active registered foreign students at Konya Necmettin Erbakan University and Cumhuriyet University. This list of university students has been obtained from the Rectorates, and surveys have been applied to samples randomly be choosen among these. The survey results were reviewed according to the statistical analysis program.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |