Kültürel mirasın aktarımında, millî bilincin uyandırılmasında, millî birlik ve beraberliğin oluşturulmasında, milletlerin tanıtılması ve yaşatılmasında önemli rol üstlenmiş olan destanlar Türkçe ve Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılması gereken edebî metin türlerinden biridir. Bu çalışmada Türkçe ve Sosyal Bilgiler derslerinde destan türünün kullanımının önemi üzerinde durulmuş, Türkçe ve Sosyal Bilgiler ders kitaplarında yer alan destanlar söz varlığı bakımından incelenmiştir. 2016 – 2017 yılları arasında okullarda okutulan Türkçe ve Sosyal Bilgiler Ders kitaplarında yer alan destan türündeki metinlerin; deyim, birleşik fiil, ikileme, mecaz, terim, atasözü/özlü söz, yansıma sözcük, kalıp söz ve özel isim olmak üzere taşıdıkları söz varlığı ögeleri belirlenmiş ve değerlendirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden Araştırma sonucunda ders kitabındaki destanların hem çeşitliliği hem de söz varlığı ögeleri bakımından yeterli olmadığı tespit edilmiştir
The epics that played an important role in the transfer of cultural heritage, the awakening of national consciousness, the formation of national unity and solidarity, the promotion and maintenance of nations, are among the literary text sthat should be used teaching Turkish and Social Science. This study focuses on the importance of the use of the epics in Turkish and Social Science lessons and examines epics in Turkish and Social Science textbooks. Between 2016 and 2017, thetype of epics texts that are in the Turkish and Social Science textbooks, verbal items that they carry are identified and evaluated, such as idioms, compound verbs, doublings, metaphors, terms, proverbs, reflection words, pattern words and special names. Qualitative research method document review technique was used in the study
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |