BibTex RIS Kaynak Göster

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTELERİ ÖZEL YETENEK SINAVLARININ İNCELENMESİ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 224 - 234, 01.01.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarından olan İstanbul Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nin SBF okula öğrenci alırken uygulamış olduğu özel yetenek sınavı sonuçlarında hangi puan ve katsayıların daha önemli olduğunu belirlemek ve bu puan türünün önemine vurgu yapmaya çalışmaktır. Çalışmanın örneklem grubunu 2016’da İstanbul Üniversitesi SBF özel yetenek sınavına katılmış olan ve yerleştirme puanları hesaplanan toplam 241 aday öğrenci oluşturmaktadır. Özel yetenek sınav puanları ÖYSP , Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları AÖBP ve Yüksek Öğretim Girişi Sınavı Puanları YGS listelenmiş ve nicel veriler olarak kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS veri analizi programından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiksel tekniklerden, değerlerinden faydalanılmış, ayrıca verilerin normal dağılımları tekniklerden ve katsayıların yerleştirme puanları üzerindeki etkilerini kullanılmıştır. YGS, AOBP, geçen sene bir yüksek öğretim kurumuna yerleşip yerleşmediği, Özel yetenek sınavından alınmış olan puan ve lise türü birlikte, yerleştirme puanları ile yüksek düzeyde ve anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır R=0,996 R2=0,992, p

Kaynakça

  • Arapgirlioğlu, H. ve Tankız, K.D. (2013). Özel Yetenek Sınavlarında AOBP ve YGS Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Dağılımının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education),28(2), 14-26.
  • Arslan, R. (1979). Beden Eğitimi Bilgileri. Ankara: BİMAŞ Mat.Ltd.Şti.
  • Atar, H.Y., Yılmaz, M. (2011). Öğretmenlik Programlarına Özel Yetenek Sınavları İle Öğrenci Seçiminde Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:20 No:2, 531-542.
  • Çankaya, C., Erden , S. ve İlhan, A. (2007) Beden Eğitimi ve Spor Bölümlerine Öğrenci Seçme ve Sınav Yöntemlerinin Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. XX(2), 315-326.
  • Ece, A.S. (2007). Özel Yetenek Sınavlarında Yerleştirmeye Esas Olan Puan Ve Katsayıların Alan Ve Alan Dışından Gelen Adaylara Yansıması ( Karşılastırmalı Durum Saptaması ). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Ece, A.S. ve Bilgin, A.S. (2007). Mezun Oldukları Lise Türlerine Göre Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Başarı Durumlarının İncelenmesi, 8(14), 113–130.
  • Ece, AS. ve Sazak, N. (2006). Özel yetenek sınavlarında ÖSS & AOÖB puanlarının yer- leştirme puanları içersindeki yeri ve adayların ÖSS puanları ile akademik ortalamaları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (AİBÜ örneği). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bil-dirisi, 26-28 Nisan 2006 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Ece A.S. (2011). Ortaöğretimden yükseköğretime geçişte özel yetenek sınavları ve kullanılan puan/katsayıların yerleştirmeye etkisi. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar (UYK-2011), İstanbul, 3.Cilt, Sayfa 1685-93.
  • Kizir, E., Temel, C. ve Güllü M. (2014). Türkiye’deki Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokullarının Öğrenci Seçim Yöntemlerinin İncelenmesi. Ankara Üniv Spor Bil Fak, 12 (2), 133-138.
  • Kumova, P.A., Demirbatır, R.E. (2012). Müzik Öğretmenliği Programları Kapsamında Özel Yetenek Sınavlarının Karşılaştırılarak İncelenmesi. GEFAD / GUJGEF, 32 (1): 103-127.
  • Küçük, D.P. (2011) Müzik Öğretmeni Adaylarının Müzik Yeteneğine İlişkin Özyeterlik Algıları Özel Yetenek Sınavı Başarıları Ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 34, Sayfa: 171-181.
  • Peker, R. (2003). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi Ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Öss Ve Özel Yetenek Sınavı Puanlarına Göre Genel Akademik Başarıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: XVII, Sayı: 1.
  • Sevimli D., Çam. S., Dinç Z., Dikici K., ve Durusoy E.A. (2010). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksek Okulu Özel Yetenek Sınavını Kazanan Öğrencilerin Öss Puanlarının Genel Başarılarına Etkisinin İncelenmesi (Çukurova Üniversitesi Örneği), e-Journal of New World Sciences Academy,Volume: 5, Number:4.
  • Tankız, K.D. (2011) Müzik öğretmenliği programı özel yetenek sınavına başvuran adayların başarı durumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi) İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Yıldız, M.E., Gürer, B., Gülnar, U. (2015). Batman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 2014 Yılı Özel Yetenek Sınavı Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, Cilt 5 Sayı 2.
  • Zırhlıoğlu, G., Atlı, M. (2011) Beden Eğitimi Bölümü Özel Yetenek Sınavı Puanlarının Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği. Eğitim ve Bilim. 36 (21).

INVESTIGATION OF SPECİAL COMPETENCE EXAMİNATİON FOR SPORT SCIENTIFIC FACULTY ISTANBUL UNIVERSITY SAMPLE

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 224 - 234, 01.01.2017

Öz

The purpose of this study, which is one of the higher education institutions that provide training in sports, Istanbul University, Faculty of sport Sciences SBF while a student at the School of applied, which results in special aptitude test points and determine which is more important coefficients, and to try to make an emphasis on the importance of the type of these points. The sample group of the study in 2016, Istanbul üniversitesi SBF candidate students who participated in special aptitude test and placement scores calculated total 241. Special competence examination scores ÖYSP , higher education success Scores AÖBP Scores and higher education entrance exam YGS and quantitative data were used as listed. Statistical Package Program SPSS was used in data analysis. Frequencies, mean, standard deviation values were used from descriptive statistical techniques. In addition, multiple regression analysis was used to investigate the effects of the statistical techniques and the coefficients on the placement scores, considering the normal distributions of the data. We looked that the participants have been settled or have not been at university last year and there was a signicantly relationship between settling and Special competence examination scores ÖYSP , higher education success Scores AÖBP Scores and higher education entrance exam YGS R=0,996 R2=0,992, p

Kaynakça

  • Arapgirlioğlu, H. ve Tankız, K.D. (2013). Özel Yetenek Sınavlarında AOBP ve YGS Puanlarının Yerleştirme Puanları İçerisindeki Dağılımının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education),28(2), 14-26.
  • Arslan, R. (1979). Beden Eğitimi Bilgileri. Ankara: BİMAŞ Mat.Ltd.Şti.
  • Atar, H.Y., Yılmaz, M. (2011). Öğretmenlik Programlarına Özel Yetenek Sınavları İle Öğrenci Seçiminde Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:20 No:2, 531-542.
  • Çankaya, C., Erden , S. ve İlhan, A. (2007) Beden Eğitimi ve Spor Bölümlerine Öğrenci Seçme ve Sınav Yöntemlerinin Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. XX(2), 315-326.
  • Ece, A.S. (2007). Özel Yetenek Sınavlarında Yerleştirmeye Esas Olan Puan Ve Katsayıların Alan Ve Alan Dışından Gelen Adaylara Yansıması ( Karşılastırmalı Durum Saptaması ). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Ece, A.S. ve Bilgin, A.S. (2007). Mezun Oldukları Lise Türlerine Göre Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Başarı Durumlarının İncelenmesi, 8(14), 113–130.
  • Ece, AS. ve Sazak, N. (2006). Özel yetenek sınavlarında ÖSS & AOÖB puanlarının yer- leştirme puanları içersindeki yeri ve adayların ÖSS puanları ile akademik ortalamaları arasındaki ilişkilerin incelenmesi (AİBÜ örneği). Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bil-dirisi, 26-28 Nisan 2006 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Ece A.S. (2011). Ortaöğretimden yükseköğretime geçişte özel yetenek sınavları ve kullanılan puan/katsayıların yerleştirmeye etkisi. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar (UYK-2011), İstanbul, 3.Cilt, Sayfa 1685-93.
  • Kizir, E., Temel, C. ve Güllü M. (2014). Türkiye’deki Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokullarının Öğrenci Seçim Yöntemlerinin İncelenmesi. Ankara Üniv Spor Bil Fak, 12 (2), 133-138.
  • Kumova, P.A., Demirbatır, R.E. (2012). Müzik Öğretmenliği Programları Kapsamında Özel Yetenek Sınavlarının Karşılaştırılarak İncelenmesi. GEFAD / GUJGEF, 32 (1): 103-127.
  • Küçük, D.P. (2011) Müzik Öğretmeni Adaylarının Müzik Yeteneğine İlişkin Özyeterlik Algıları Özel Yetenek Sınavı Başarıları Ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 34, Sayfa: 171-181.
  • Peker, R. (2003). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi Ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Öss Ve Özel Yetenek Sınavı Puanlarına Göre Genel Akademik Başarıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: XVII, Sayı: 1.
  • Sevimli D., Çam. S., Dinç Z., Dikici K., ve Durusoy E.A. (2010). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksek Okulu Özel Yetenek Sınavını Kazanan Öğrencilerin Öss Puanlarının Genel Başarılarına Etkisinin İncelenmesi (Çukurova Üniversitesi Örneği), e-Journal of New World Sciences Academy,Volume: 5, Number:4.
  • Tankız, K.D. (2011) Müzik öğretmenliği programı özel yetenek sınavına başvuran adayların başarı durumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi) İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • Yıldız, M.E., Gürer, B., Gülnar, U. (2015). Batman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 2014 Yılı Özel Yetenek Sınavı Sonuçlarının Değerlendirilmesi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, Cilt 5 Sayı 2.
  • Zırhlıoğlu, G., Atlı, M. (2011) Beden Eğitimi Bölümü Özel Yetenek Sınavı Puanlarının Akademik Başarı Üzerindeki Yordama Geçerliği. Eğitim ve Bilim. 36 (21).
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şeniz Parlakkılıç

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

IEEE Ş. Parlakkılıç, “SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTELERİ ÖZEL YETENEK SINAVLARININ İNCELENMESİ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, Researcher, c. 5, sy. 1, ss. 224–234, 2017.
  • Yayın hayatına 2013 yılında başlamış olan "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS) dergisi, 2020 Ağustos ayı itibariyle "Researcher" ismiyle Ankara Bilim Üniversitesi bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
  • 2021 yılı ve sonrasında Mühendislik ve Fen Bilimleri alanlarında katkıda bulunmayı hedefleyen özgün araştırma makalelerinin yayımlandığı uluslararası indeksli, ulusal hakemli, bilimsel ve elektronik bir dergidir.
  • Dergi özel sayılar dışında yılda iki kez yayımlanmaktadır. Amaçları doğrultusunda dergimizin yayın odağında; Endüstri Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği ve Elektrik Elektronik Mühendisliği alanları bulunmaktadır.
  • Dergide yayımlanmak üzere gönderilen aday makaleler Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılabilir. Dergiye gönderilen makalelerin daha önce başka bir dergide yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekmektedir.