Araştırmanın amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının Fizik laboratuvarında karşılaştıkları sorunları, bu sorunlarla çözmede kullandıkları yöntemleri ve önerilerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninin kullanıldığı bu araştırmada, Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı 1. Sınıf seviyesindeki altı öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının laboratuvar ortam ve koşullarından Malzemeleri tanıyabilme ve kullanabilme yetersizlikleri, malzemenin eksik ve bozuk olması, laboratuvar masalarının kullanışsızlığı ve alan yetersizliği ve öğrenmeöğretmen sürecinden Ön deneyimlerinin yetersiz olması, teorik bilgi için kaynak yetersizliği, deney yönergesinin anlaşılır olmaması, teorik ders ile laboratuvar dersinin uyumsuzluğu kaynaklanan sorunlarla karşılaştıkları belirlenmiştir. Fen Bilgisi öğretmen adayları laboratuvarda karşılaştıkları sorunları çözmede ise, grup işbirliği içinde olma, deneme yanılma yöntemi, gözlem ve tahmin etme, öğretim görevlisinin rehberliğinden yararlanma gibi kısa süreli çözüm yöntemlerini kullandıklarını ifade etmişlerdir. Bu sorunların giderilmesine yönelik çözüm önerileri olarak malzemelerin gruplandırılmasını, malzemelerin etiketlenmesini, malzemelerin kişiye özel olmasını, günlük hayattan malzemelerin kullanımını, laboratuvar ortamının daha büyük ve düzenli olmasını, laboratuvar masalarının yuvarlak düzenlenmesi olarak ifade etmişlerdir. Pre-service Science Teachers’ Encountered Problems in Physics Laboratory Course, Solution Methods and Recommendations
Fen Eğitimi 1 Fen Laboratuvarı 2 Fizik Laboratuvarı 3 Fen Bilgisi Öğretmen Adayları 4
The purpose of this study is to determine the problems that pre-service science teachers encounter with in physics laboratory course as well as the methods and recommendations they use to solve these problems. In the study where study design is case study, which is a qualitative research method, six candidate teachers in first year were studied. As a result of the study it was found that pre-service science teachers encounter with problems related to laboratory setting and conditions inadequacy of recognizing and using laboratory tools, deficient and broken laboratory tools, impracticability laboratory bench and lack of laboratory area as well as problems related to teaching-learning process lack of initial experience, lack of resources for theoretical knowledge, incomprehensibility of experiment guidance, incompatibility between theoretical course and laboratory course . In addition, for solving the problems they face with in the laboratory, pre-service science teachers prefer to use short-term solutions such as making group collaborations, trial and error method, observation and guessing, and making use of the guidance of the instructor. Their recommendations for solving these problems include; grouping of materials, labeling of materials, having individual specific materials, using materials used in daily life, having a more spacious and better-organized laboratory environment, and placing laboratory bench in circular arrangement.
Science Education 1 Science Laboratory 2 Physics Laboratory 3 Pre-service Science Teachers 4
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |