Çalışma, teorik bir alt yapı oluşturmak için sürdürülebilirlik bağlamında pazarlamaya bir bakış açısı geliştirmek ve demarketing stratejisinin sürdürülebilirliğe katkısını incelemek amaçlıdır. Bu amaçla çalışmada ilk olarak, bugün ve gelecek kuşakların yaşam kalitesini artırma çabalarını kapsayan sürdürülebilirlik kavramı ele alınmıştır. Daha sonra talebi artırma amacına hizmet eden bir faaliyet ile bu artan talebin yarattığı bozulmalara karşı duran çalışmaların ortak bir payda da nasıl birleşebileceği konusuna vurgu yapılmaktadır. Ayrıca pazarlamanın talebi yönetme amacıyla demarketing stratejisini uygulayarak tüketicilerde sürdürülebilirlik için bir duyarlılık ve tüketim bilinci oluşturmanın önemine dikkat çekmek de bu çalışmanın diğer amacını oluşturmaktadır
The purpose of this study is to develop an insight for marketing into the context of sustainability and to investigate the contribution of demarketing strategy to sustainability. Firstly, within this scope in the study has been discussed sustainability concept which has included efforts to improve the life quality of present and future generations. Then it is emphasized the issues how united with a common denominator with an activity that serves to increase the demand and efforts that against corruption created by the growing demand. Also, other purpose of the study is to put an emphasis to the importance of creating the consumer awareness for sustainability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |