Bu çalışma ile sınıf öğretmeni adaylarının okul dışı öğrenme hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı içerisinde özel durum yöntemi kullanılmış olup, elde edilen veriler frekans analizi ile değerlendirilmiştir. Çalışma grubunu, 20152016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Ege Bölgesi’nde bir devlet üniversitesinde Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 55 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından literatürde yer alan çalışmalardan yararlanılarak hazırlanan dokuz adet açık uçlu sorudan oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Sonuçlar genel olarak değerlendirildiğinde, öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamları konusunda tam anlamı ile bilgi sahibi olmadığı söylenebilir. Öğretmen adaylarının, okul dışı öğrenmeyi daha çok informal öğrenme olarak tanımladığı ve bu ortamlara örnek olarak çoğunlukla halk eğitim merkezi, müze, sosyal çevre ve hayvanat bahçesi örneğini verdikleri belirlenmiştir. Öğretmen adayları, okul dışı öğrenme ortamlarının avantaj ve dezavantajları olduğu düşüncesindedir. Öğretmen adayları öğretmen olarak göreve başladıklarında kullanacaklarını ifade etmişlerdir okul dışı öğrenme ortamlarını derslerinde
Okul dışı öğrenme Okul dışı öğrenme ortamları Sınıf öğretmeni adayı
This study aims at determining pre-service elementary school teachers’ views about learning in out-of school settings. In the study, case study method within the qualitative research approach was used and the data obtained were evaluated via frequency analysis. The population of the study consisted of 55 fourth year pre-service teachers studying Elementary School Teaching Department in a state university located in Aegean region, Turkey in spring term in 2015-2016 academic year. Nine open-ended questions prepared by the researcher by benefiting from the studies included in literature were used as a data collection tool. When the results are evaluated as a whole, it can be stated that pre-service teachers did not have full information about out-of-school settings. It was determined that pre-service teachers defined out-of-school settings as informal learning and they mostly gave public education centres, museums, social environments and zoos as examples. Pre-service teachers think that out-of-school settings have advantages and disadvantages. Moreover, pre-service teachers stated that they would use out-of-school settings in their lessons whey they started to work as a teacher.
Out-of-school learning Out-of-school learning settings Pre-service elementary school teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |