Uluslararası güverte mesleki eğitiminde okutulması zorunlu olan derslerin başında seyir dersi gelmektedir. Dolayısıyla seyir dersini alan öğrencilerin, bu derse yönelik motivasyon algılarının ölçülmesi mesleki eğitim açısından önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Denizcilik Programlarında öğrenim gören öğrencilerin, seyir dersine yönelik motivasyon düzeylerini değerlendirmektir. Bu amaca yönelik olarak, Yalova Üniversitesi Yalova Meslek Yüksekokulu Denizcilik Programları öğrencilerinden anket yöntemiyle toplanan veriler analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel analizler kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin seyir öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir
It is very important navigation lesson in the international maritime training. Therefore, the students taking the navigation lesson, measuring the motivation for this perception is important in terms of vocational training. The purpose of this study is to evaluate the motivation of the Maritime students for navigation learning. For this aim, data collected from the survey were analyzed by the Yalova University of Yalova Vocational School in Maritime Programs students. In the analyses of the data, descriptive analyses were used. At the end of the study, it was found that the maritime students have high level of motivation for navigation learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |