Günümüz bilgi ile iletişim çağında ülkeler, kültürel, toplumsal, ekonomik ve teknolojik alanlarda devamlı değişmekte ve gelişmektedir. Çağın getirdiği bu yeniliklere uyum sağlamak sadece iyi eğitilmiş bireylerle mümkün olabilmektedir. Buradan hareketle bu araştırma, fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimi üzerine düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, var olan durumu, var olduğu biçimde ve nesnel bir yaklaşım ile ortaya koyma üzerine temellendirilen tarama modeli niteliğindedir. Araştırma grubunu Ahi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı 4. sınıfa devam eden toplam 79 öğretmen adayı oluşturmaktır. Veri toplama aracı olarak Cobern vd. 2014 tarafından geliştirilen “Pedagogy of Science Teaching Test POSTT ” isimli ölçeğin Türkçe’ye uyarlanmış hali olan “Fen Öğretiminde Eğitsel Yaklaşım Testi FÖEYT ” kullanılmıştır. FÖEYT’nde fen öğretim yöntemlerinden “doğrudan öğretim, aktif doğrudan, yapılandırılmış sorgulayıcı ve yapılandırılmamış buluş” ile ilgili olarak yazılmış ve 4 seçenekten oluşan toplam 16 soru yer almaktadır. Araştırma bulgularında öğretmen adaylarının her bir soruya verdiği cevapların yüzde ve frekans değerleri grafiksel olarak gösterilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının fen öğretimi üzerine “yapılandırılmış sorgulayıcı” ve “yapılandırılmamış buluş” ile öğretim düşüncesine sahip oldukları tespit edilmiştir
In today's information and communication age, countries are constantly changing and developing in cultural, social, economic and technological fields. To adapt to these innovations is only possible with well-trained individuals. The aim of this research is to determine the pre-service science teachers’ ideas about science teaching. Research design of the study is survey model which is based on presenting the present situation in an existing and objective manner. A total of 79 senior pre-service teachers attending to science education department in faculty of education in Ahi Evran University were involved in the study. “Pedagogy of Science Teaching Test POSTT scale developed by Cobern et al. 2014 was used after the scale translated to Turkish. Turkish version of scale FOEYT written with some science teaching methods including direct didactic, direct active, guided inquiry, and open discovery consists of 16 items with 4 alternative responses. As a result of the applications, answers given by pre-service science teachers are shown graphically as percentage and frequency. As a result of the study, it was determined that pre-service science teachers have guided inquiry ideas and open discovery on science teaching.
Educational Approaches Test in Science Teaching Pre-service Teachers Guided İnquiry Open Discovery
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |