Çalışma, üniversite öğrencilerine uygulanan toplumsal cinsiyete ilişkin geliştirilmiş eğitim programının öğrencilerin toplumsal cinsiyet tutumlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma ön testson test tek gruplu model ilkelerine uygun deneysel bir çalışmadır. Çalışmaya, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi birinci sınıf öğrencilerinden, çalışma kriterlerine uyan ve çalışmaya katılmayı kabul eden basit rasgele örneklem yöntemi ile seçilen 40 öğrenci alınmıştır. Çalışma grubuna araştırmacı tarafından 12 hafta boyunca haftada 2 saat “toplumsal cinsiyet eğitimi” verilmiştir. Veriler, Tanıtıcı Bilgi Formu, Toplumsal Cinsiyet Rol Tutum Ölçeği TCRTÖ ve Cinsiyet Eşitliği Ölçeği CEÖ kullanılarak toplanmıştır. Çalışma öncesi etik kurul onayı ile sözel ve yazılı onamları alınmıştır. Verilerin normal dağılıma uygunluğu Tek Örneklem Kolmogorov- Smirnov Testi ile belirlenmiştir. Veriler tanımlayıcı istatistikler, Cronbach’s Alpha, paired sample t testi, one way anova, independent t testi kullanılmıştır. Çalışmada, TCRTÖ ölçeği geleneksel alt boyut puan ortalaması eğitim öncesi 19.50±4.3 iken, eğitim sonrası 23.22±5.16, eşitlikçi alt boyut puan ortalaması eğitim öncesi 26.65±4.47 iken, eğitim sonrası 33.97±4.50 yükselmiştir. Aralarındaki fark, istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur p
Cinsiyet eşitliği Cinsiyet eğitimi Toplumsal cinsiyet tutumları Üniversite öğrencileri
Purpose: The study was conducted to investigate the effect of education program that was improved related to gender on gender attitudes of university students. Methods: The study is a pre-post test with single group, experimental study. Total 40 students who met criterias at 1th class of Nevşehir Hacı Bektaş Veli University and accepted to participate to the study were chosen by randomized sample method and taken to the study. “Gender education” was given to the study group as 2 hours in a day during 12 weeks by the researcher. Data was colleted by using Informative Form, Gender Role Attitudes Scale GRAS and Gender Equality Scale GES . Before the study, ethical committee with written and verbal consents were taken. Normal distribution relevance of data was determined with Single Sample Kolmogorov- Smirnov Test. Data was evaluated by using descriptive statistics, Cronbach’s Alpha, paired sample t test, one way anova and independent t test. Results: In the study, GRAS traditional sub dimension score mean was 19.50±4.3 before the education and it was 23.22±5.16 after the education; while equalitarian sub dimension score mean was 26.65±4.47 before education, it increased as 33.97±4.50 after the education. The difference between them was significant p
Gender equality Gender education Gender attitudes University student
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4 |