BibTex RIS Kaynak Göster

Z Kuşağı: İş Dünyası Yakın Geleceğin İş Gücünü Ne Kadar Tanıyor?

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 242 - 253, 01.01.2017

Öz

2017 itibari ile ülkemizdeki Z kuşağı nüfusunun 18 milyon civarında olduğu bilinmektedir. Yaşadığımız dönem, çoktan Z Kuşağının özellikleri ve beklentileri ile şekillenmeye başlamıştır. Y Kuşağı, bilgisayar ile çok erken dönemde tanışmış ve yetişmiş olmasına karşın, Z Kuşağı doğduğu andan itibaren bir bilgisayardan çok daha fazlasına sahip olmuştur. Z neslinin, cep telefonunun yaygınlaşmasına şahit olmanın ötesinde, direk akıllı telefonların ve sosyal medyanın hayatımızın odak noktası olduğu bir dönemde yetiştiğini anlayabilmek mümkündür. Z Kuşağı, teknoloji odaklı bir yaşam biçimini benimseyen bir dünyaya doğmuştur. İletişim teknolojisindeki hız, iletişim biçimlerinin ve beklentilerinin farklılaşmasına, yaşam akışında belirli dönüşümlere sebep olmaktadır. Aynı zamanda, alışkanlıklar, zevkler ve değer yargıları, yeni oluşumlara doğru hızla sürüklemektedir. Peki, günümüz iş dünyası ve yöneticiler, Z neslinin farklı özelliklerini ve beklentilerini ne kadar iyi tanımaktadırlar? Kuşkusuz, yeni gelmekte olan bu iş gücüne hazır olmaları için, bu nesili daha yakından tanımak ve anlamak gerekmektedir. Bu sebeple, çalışmamızda, kuşaklararası farklılıklar, Z Kuşağı, beklentileri, iletişim konusundaki tercihleri araştırılmış ve bulgular, sonuç bölümünde öneriler ile birlikte paylaşılmıştır

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., Batur, H. Z., Ekşili, N., (2014). “Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı ile Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, (1), 165-182.
  • Akar, F.,(2015). Yetenek Yönetimi, İmge Yayınları, 39.
  • Alikılıç, Ö.A., (2014). ‘Y’eni ve ‘Z’eki kuşağı tanıyın , http://www.sozcu.com.tr/egitim/y-ve-z- kusagi-dogru-anlayin.html (Erişim Tarihi: 18 Eylül 2017)
  • Ayhün, S.E.., (2013). “Kuşaklar Arasındaki Farklılıklar ve Örgütsel Yansımaları”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2, (1) 93-112.
  • Berkup, B.S., (2014). “Working With Generations X and Y in Generation Z Period: Management Of Different Generations In Business Life”, Mediterraen Journal of Social Sciences, 5, (19), 218-227
  • Gibson, J. W., Greenwood, R. A., Murphy, E. F., (2009). “Generational Differences in the Workplace: Personal Values, Behaviors and Popular Beliefs”, Journal of Diversity Management, 4, (3), 1-7.
  • Golovonski, H., (2011). Event 3.0: How Generation Y & Z are Re-shaping the Events Industry, London: Newtonstrand, 48-49. Kemp, N., (2014).
  • Generation Z: A Tech Time-bomb, http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=bth&AN=97231927&lang=tr&site=ed s-live&authtype=ip,uid, (Erişim Tarihi: 01 Kasım 2015).
  • Kingston, A., (2014). Get Ready for Generation Z, http://www.macleans.ca/society/life/get- ready-for-generation-z/, (Erişim Tarihi: 18 Eylül 2017).
  • Kupperschmidt, B. R., (2000), Multi-generation employees: Strategies for Effective Management, The Health Care Manager, (19), 65-76.
  • Kuran, E., (2014), İş Dünyası Kendini Z Kuşağına Hazırlamalı ,http://www.sigortacigazetesi.com.tr/is-dunyasi-kendini-z-kusagina-hazirlamali/ (Erişim Tarihi: 20 Eylül 2017).
  • Kutasi, N. (2013): Conquerors of the Cyber Space—the Z generation.Társadalomkutatás, (2), 195-202.
  • Levickaité, R., (2010). “Generations X, Y, Z: How Social Networks Form the Concept of the World Without Borders (The Case of Lithuania)”, LIMES, 3, (2), 170-183.
  • McLuhan M., Powers B., (1992). The Global Village: Transformations in World Life and Media in the 21st Century Oxford University Press, USA, 20-45.
  • Micoleta, J., (2012). “Generation Z Teens Stereotyped as ‘Lazy and Unaware’”, http://www.huffingtonpost.com , (Erişim Tarihi:12 Eylül 2017).
  • Mishra, R.K., Sarkar S., Singh, P., (2012). “Today’s HR for a Sustainable Tomorrow” içinde
  • Patranabis C. I., The Future of Workforce Management: Perspectives and Way Ahead, (New Delhi: Allied Publishers, 97. Peterson, H., (2017). “Millenials Are Old News-Here’s Everything You Should Know about
  • Generation Z”, Business Insider, http://www.businessinsider.com/generation-z-spending- habits-2014-6, (Erişim tarihi: 30 Temmuz 2017).
  • Rotherham, N., (2017). BBC Anketinde Z Kuşağı: Yanlış Anlaşılıyoruz, http://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-41399543 , (Erişim Tarihi: 26 Eylül 2017).
  • Tapscott, D., (2009). Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World, 1st Edition, Mac GrawHill, 121-219.
  • Vogel, P., (2015). Generation Jobless?: Turning the Youth Unemployment Crisis Into Opportunity, Hamsphire, Palgrave Macmillan, 50.

Z Generation: How Far the Business World Know the Near Future’s Labor Force?

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 242 - 253, 01.01.2017

Öz

By the year of 2017 we know that the population of the Z generation in our country is nearly 18 million. Our current times have been already shaped by the characteristics and expectations of the Z generation. Although the Y generation met with the computers at very early ages, Z generation had much more than a computer from the first moment of birth. It is possible to understand that the Z generation in addition to being the witness of the proliferation of the mobile phones, had been grown directly in a time where the smart phones and the social media had become the focus point of our lives. The Z generation has been born into a world where a technologycentred life style is accepted. The mesmerizing speed of the communication technologies causes differentiation of the communication styles and expectations and certain transformations in the course of life. At the same time, habits, tastes and normative values are being rapidly pulled to new formations. So how far our current business world and its managers know well the distinct characteristics and expectations of the Z generation? In order to be prepared for this emerging labour force they have to be learned and understood more closely. For this reason, in our study, the generational differences, the Z generation, its expectations and preferences about communication are examined.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., Batur, H. Z., Ekşili, N., (2014). “Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı ile Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, (1), 165-182.
  • Akar, F.,(2015). Yetenek Yönetimi, İmge Yayınları, 39.
  • Alikılıç, Ö.A., (2014). ‘Y’eni ve ‘Z’eki kuşağı tanıyın , http://www.sozcu.com.tr/egitim/y-ve-z- kusagi-dogru-anlayin.html (Erişim Tarihi: 18 Eylül 2017)
  • Ayhün, S.E.., (2013). “Kuşaklar Arasındaki Farklılıklar ve Örgütsel Yansımaları”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2, (1) 93-112.
  • Berkup, B.S., (2014). “Working With Generations X and Y in Generation Z Period: Management Of Different Generations In Business Life”, Mediterraen Journal of Social Sciences, 5, (19), 218-227
  • Gibson, J. W., Greenwood, R. A., Murphy, E. F., (2009). “Generational Differences in the Workplace: Personal Values, Behaviors and Popular Beliefs”, Journal of Diversity Management, 4, (3), 1-7.
  • Golovonski, H., (2011). Event 3.0: How Generation Y & Z are Re-shaping the Events Industry, London: Newtonstrand, 48-49. Kemp, N., (2014).
  • Generation Z: A Tech Time-bomb, http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=bth&AN=97231927&lang=tr&site=ed s-live&authtype=ip,uid, (Erişim Tarihi: 01 Kasım 2015).
  • Kingston, A., (2014). Get Ready for Generation Z, http://www.macleans.ca/society/life/get- ready-for-generation-z/, (Erişim Tarihi: 18 Eylül 2017).
  • Kupperschmidt, B. R., (2000), Multi-generation employees: Strategies for Effective Management, The Health Care Manager, (19), 65-76.
  • Kuran, E., (2014), İş Dünyası Kendini Z Kuşağına Hazırlamalı ,http://www.sigortacigazetesi.com.tr/is-dunyasi-kendini-z-kusagina-hazirlamali/ (Erişim Tarihi: 20 Eylül 2017).
  • Kutasi, N. (2013): Conquerors of the Cyber Space—the Z generation.Társadalomkutatás, (2), 195-202.
  • Levickaité, R., (2010). “Generations X, Y, Z: How Social Networks Form the Concept of the World Without Borders (The Case of Lithuania)”, LIMES, 3, (2), 170-183.
  • McLuhan M., Powers B., (1992). The Global Village: Transformations in World Life and Media in the 21st Century Oxford University Press, USA, 20-45.
  • Micoleta, J., (2012). “Generation Z Teens Stereotyped as ‘Lazy and Unaware’”, http://www.huffingtonpost.com , (Erişim Tarihi:12 Eylül 2017).
  • Mishra, R.K., Sarkar S., Singh, P., (2012). “Today’s HR for a Sustainable Tomorrow” içinde
  • Patranabis C. I., The Future of Workforce Management: Perspectives and Way Ahead, (New Delhi: Allied Publishers, 97. Peterson, H., (2017). “Millenials Are Old News-Here’s Everything You Should Know about
  • Generation Z”, Business Insider, http://www.businessinsider.com/generation-z-spending- habits-2014-6, (Erişim tarihi: 30 Temmuz 2017).
  • Rotherham, N., (2017). BBC Anketinde Z Kuşağı: Yanlış Anlaşılıyoruz, http://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-41399543 , (Erişim Tarihi: 26 Eylül 2017).
  • Tapscott, D., (2009). Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World, 1st Edition, Mac GrawHill, 121-219.
  • Vogel, P., (2015). Generation Jobless?: Turning the Youth Unemployment Crisis Into Opportunity, Hamsphire, Palgrave Macmillan, 50.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Elif Başak Sarıoğlu Bu kişi benim

Ebru Özgen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

IEEE E. B. Sarıoğlu ve E. Özgen, “Z Kuşağı: İş Dünyası Yakın Geleceğin İş Gücünü Ne Kadar Tanıyor?”, Researcher, c. 5, sy. 4, ss. 242–253, 2017.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.