Kız ve erkek çocukları sosyalizasyon süreci boyunca, toplumsal cinsiyet rollerine ait kavramsallaştırmaların etkisinde kalmaktadır. Kadınlara erkeklere yardımcı ve bulundukları durumdan hoşnut insanlar olmaları, öfkelerini asla göstermemeleri, otorite figürlerine asla soru sormamaları, hayır dememeleri ve diğer insanları mutlu ve rahat ettirmeleri gerektiği, böylece kadına çocukluğundan itibaren atılgan olmayan davranışlara sahip olma öğretilmektedir. Bu davranışlar arasında kendinden önce başkalarının gereksinimlerini karşılama, sessiz olma ve uyumlu davranma yer alır. Bunun sonucu olarak da kendine güvensiz, pasif, kararsız başkaları tarafından verilen kararlara uyan ve duygularını gizleyen, çatışmadan kaçınan yani güçsüzlüğü öğrenen geleneksel kadın imajı gelişmektedir. İlk kez Meichenbaum 1977 tarafından insan davranışlarını açıklamada kişisel faktörlerden biri olarak ifade etmek için kullanılan öğrenilmiş güçlülük kavramı, stresli yaşam olayları ve sorunlarla başa çıkmada bireye yardımcı olan belirli tutumları içermektedir. Öğrenilmiş güçlülüğü yüksek bireyler bir engelle karşılaştıklarını hissettiklerinde, mevcut durumlarını korumaya yönelik direnme ve bu engelden kurtulmak için tüm problem çözme becerilerini harekete geçirmektedirler. Araştırma bulguları öğrenilmiş güçlülüğün çevresel veya durumsal ve bireysel etmenlerden etkilendiğini göstermektedir. Bu çalışmada kız ve erkek çocukların sosyalleşmesi açısından öğrenilmiş güçlülük kavramsal açıdan ele alınmaktadır
Girls and boys are influenced by the conceptualization of gender roles throughout the socialization process. Women are taught to help men and to be happy people, to never show their anger, to never ask questions to authority figures, to say no, and to make other people happy and comfortable, so that women have unattractive behavior from childhood These behaviors include self-fulfillment of others' needs, silence, and compliance. As a result, the image of a traditional woman who develops insecurity, passive, indecisive decisions that conform to the decisions given by others, and who learns the weakness that hides his feelings and avoids conflicts is developing. The concept of learned strength, which was first used by Meichenbaum 1977 to express human behaviors as one of the personal factors in explaining, includes stressful life events and specific attitudes that help the individual to cope with problems. When learners with high levels of strength learn to cope with an obstacle, they are actively engaging in problem-solving abilities to resist and to resist the protection of existing situations. Survey findings show that learned strength is influenced by environmental or situational and individual factors. In this study, the strength learned from the point of socialization of girls and boys is discussed from a conceptual point of view.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4 |