Mobbing, bireysel ve kurumsal etkileri olumsuz olmasına rağmen sık karşılaşılan etik dışı bir davranış biçimidir. Bu çalışma ile hemşirelik bölümü öğrencilerinin hastane stajı uygulamalarında mobbinge maruz kalma durumları incelenmiştir. Tanımlayıcı nitelikteki bu çalışma Siirt Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencilerinde uygulanmış olup, staj uygulamasına çıkan öğrencilerin %43,7’sine n=183 ulaşılmıştır. Araştırmamızda veri toplama aracı olarak anket yöntemi uygulanmıştır. Anket formu üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde sosyo-demografik özellikler formu, ikinci bölümde Leymann tarafından geliştirilen Psikolojik Şiddet Ölçeği LIPT , üçüncü bölümde ise literatür bilgileri doğrultusunda araştırmacılar tarafından hazırlanan konuyla ilgili sorular yer almıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 21.0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Hastane uygulaması yaptıran öğretim elemanı tarafından ders/sınav notuyla tehdidin en sık karşılaşılan, göz korkutmak için hafif şiddette kaba kuvvet uygulanmasının ise en az karşılaşılan mobbing türü olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin en çok uygulama yaptıran öğretim elemanı ile hemşirelerden çekindiği ve psikolojik şiddet yaşadığı, mobbinge maruz kalınırsa yardım için öncelikle öğretim elemanı ve sorumlu hemşireye öğrencilerinin mobbing maruziyetinin düşük olduğu ayrıca erkek ve yaşı daha büyük olan öğrencilerin mobbinge daha fazla maruz kaldıkları bulunmuştur p
Mobbing Hemşirelik Bölümü Öğrenciler Hastane Stajı Sağlıkta Mobbing
Mobbing, despite the negative impact of individual and institutional is a common unethical behavior. The study was aim to investigate of mobbing exposure of nursing students in hospital internship practices. This descriptive study was carried out Nursing Department students in Siirt Health High School and 43.7% n=183 of the students who do internship were reached. As data collection tool in our research survey method was applied. The questionnaire consists of three parts. Sociodemographic characteristics form in the first part, Inventory of Psychological Terror LIPT developed by Leymann in the second part and questions about the topic prepared according to the literature information by the researchers in the third part. SPSS 21.0 statistical package program was used in the analysis of the data. It has been found that threat the with the course / examination grades by the instructor who has hospital practice is most often mobbing type, the slightest violent brute force to threaten is the least mobbing type. Students are mostly hesitate and exposed to mobbing from the instructor and supervisor nurses. If mobbing is exposed, they will apply for help to firstly the instructor and the chief nurse. The mobbing exposure of nursing students was found to be low. Additionally male and older students were more exposed to mobbing p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4 |