BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Algılarının Analizi: Iğdır Üniversitesi Örneği

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 521 - 531, 01.01.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı Iğdır Üniversitesi öğrencilerinin girişimcilik algılarını analiz etmek ve bu algıların hangi değişkenlere göre farklılık gösterdiğini ortaya koymaktır. Araştırma, üniversite öğrencilerinin girişimcilik algılarını belirlemek amacıyla yapıldığından, tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Yılmaz ve Sünbül 2009 tarafından geliştirilen ‘Üniversite Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği’ ve araştırmacı tarafından eklenen kişisel bilgi formu, tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 350 öğrenciye, sınıflara girilerek ve kendilerine gerekli açıklamalar yapılıp onayları alınarak uygulanmıştır. Her sınıftaki uygulama yaklaşık 20-25 dakika sürmüştür. Analize uygun olduğu görülen 287 form değerlendirmeye alınmıştır. Analizler sonucunda Iğdır Üniversitesi öğrencilerinin girişimcilik düzeyi “Yüksek Girişimcilik” olarak tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkenine bakıldığında erkek öğrenciler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Fakülte değişkenine göre ise İlahiyat Fakültesi öğrencileri aleyhine anlamlı bir fark bulunmuştur. Sınıf değişkeni açısından ise anlamlı bir fark bulunamamıştır

Kaynakça

  • Akkoç, İ., Çalışkan, A. ve Turunç, Ö. (2012). Gelişim rasyonel alt kültürlerinin girişimci davranışa etkisi: algılanan çevresel belirsizliğin aracılık rolü. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(4), 65-83.
  • Aytaç, Ö. (2005). İktisadi ve sosyal gelişme açısından girişimcilik. Akademik Araştırma Dergisi, 26, 79-102.
  • Aytaç, Ö. ve İlhan, S. (2007). Girişimcilik ve girişimci kültür: sosyolojik bir perspektif. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 101-120.
  • Başar, M. (2013). Girişimcilik. Ürper, Y. (Ed.), Girişimcilik ve girişimcilik süreçleri içinde (s. 3-19), T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3002, Eskişehir.
  • Bilge, H. ve Bal, V. (2012). Girişimcilik eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(16), 131-148.
  • Bird, B. J. (1989). Entrepreneurial behavior. Illinois: Foresman and Company.
  • Bozkurt, R. (2000). Girişimci ve rol bilinci. İş Fikirleri Dergisi, 12, 86-94.
  • Bozkurt-Çetinkaya, Ö., Kalkan, A., Koyuncu, O. ve Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de girişimciliğin gelişimi: girişimciler üzerinde nitel bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 229-247.
  • Congregado, E. (2008). Measuring entrepreneurship, building a statistical system. Springer Science and Business Media, 40.
  • Çokluk Ö., Şekercioğlu G. ve Büyüköztürk Ş. (2010). Sosyal Bilimler için çok değişkenli istatistik: Spss ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Gül, M. ve Seyrek, İ. (2017). Finansal okuryazarlık ve girişimcilik niyeti: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(2), 103-118.
  • Hendorson, R. ve Robertson, M. (2000). Who wants to be an entrepreneur? young adult attitudes to entrepreneurship as a career. Carier Development International, 5(6), 279-287.
  • Hood, J. N. ve Young, H. E. (1993). Entrepreneurship’s requisite areas of development: a survey of top executives in successful entrepreneurial firms. Journal of Business Venturing, 8, 115-35.
  • İrmiş, A. ve Barutçu, E. (2012). Öğrencilerin kendilerini girişimci bir kişiliğe sahip görmelerini ve iş kurma niyetlerini etkileyen faktörler: Bir alan araştırması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2, 1-24.
  • İpçioğlu, İ. ve Taşer, A. (2009). İşletme bölümlerinde verilen eğitimin girişimci adayı öğrenciler üzerindeki etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(10), 13-25. Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi (16. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keleş, N., Özkan, K. T., Doğaner, M. ve Altunoğlu, A.E. (2012). Önlisans öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma. International Journal of Economic and Administrative Studies. 5(9), 107-118.
  • Koh, H. C. (1996). Testing hypotheses of entrepreneurial characteristics a study of hong kong mba students. Journal of Managerial Psychology, 11, 12-25.
  • Korkmaz, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 14(2), 209-226.
  • Pan, V. L. ve Akay, C. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin
  • çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. NWSA - Education Science, 10(2),125-138.
  • Türkoğlu, T., Tetik, S. ve Açıkgöz, A. (2017). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo- demografik özellikleri ile girişimci kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin araştırılması. Journal of Yasar University, 12(45), 1-13.
  • Uluyol, O. (2013). Öğrencilerin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesi: Gölbaşı Meslek Yüksekokulu. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15), 349-372.
  • Wang, K. C. ve Wong, P. K. (2004). Entrepreneurial interest of university students in Singapore. Technovation, 24, 163-172.
  • Yavuz, A. ve Yavuz, H. (2017). Girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesi: Taşkent MYO öğrencileri üzerine bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 89-100.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E. ve Sünbül, A. M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203.

Analysis Of The Perceptions Of Entrepreneurship Of University Students: The Example Of Iğdır University

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 521 - 531, 01.01.2017

Öz

The aim of this research is to analyze the perceptions of entrepreneurship of the students of Iğdır University and to reveal according to which variables these perceptions differ. The research is a descriptive study in the screening model as it has been done to determine the entrepreneurial perceptions of university students. Entrepreneurship Scale' developed by Yilmaz and Sünbül 2009 and the personal information form added by the researcher were applied to 350 students selected by stratified sampling method by taking the necessary explanations and approving them. The application in each class lasted approximately 20-25 minutes. 287 forms that were deemed suitable for analysis were taken into consideration. As a result of the analyzes, the level of entrepreneurship of the students of Igdir University was determined as “High Entrepreneurship”. A gender difference was found in favor of male students. According to the faculty variable, a significant difference was found against the students of the Faculty of Theology. No significant difference was found in terms of classroom variables

Kaynakça

  • Akkoç, İ., Çalışkan, A. ve Turunç, Ö. (2012). Gelişim rasyonel alt kültürlerinin girişimci davranışa etkisi: algılanan çevresel belirsizliğin aracılık rolü. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(4), 65-83.
  • Aytaç, Ö. (2005). İktisadi ve sosyal gelişme açısından girişimcilik. Akademik Araştırma Dergisi, 26, 79-102.
  • Aytaç, Ö. ve İlhan, S. (2007). Girişimcilik ve girişimci kültür: sosyolojik bir perspektif. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 101-120.
  • Başar, M. (2013). Girişimcilik. Ürper, Y. (Ed.), Girişimcilik ve girişimcilik süreçleri içinde (s. 3-19), T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3002, Eskişehir.
  • Bilge, H. ve Bal, V. (2012). Girişimcilik eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(16), 131-148.
  • Bird, B. J. (1989). Entrepreneurial behavior. Illinois: Foresman and Company.
  • Bozkurt, R. (2000). Girişimci ve rol bilinci. İş Fikirleri Dergisi, 12, 86-94.
  • Bozkurt-Çetinkaya, Ö., Kalkan, A., Koyuncu, O. ve Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de girişimciliğin gelişimi: girişimciler üzerinde nitel bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 229-247.
  • Congregado, E. (2008). Measuring entrepreneurship, building a statistical system. Springer Science and Business Media, 40.
  • Çokluk Ö., Şekercioğlu G. ve Büyüköztürk Ş. (2010). Sosyal Bilimler için çok değişkenli istatistik: Spss ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Gül, M. ve Seyrek, İ. (2017). Finansal okuryazarlık ve girişimcilik niyeti: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Yönetim Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(2), 103-118.
  • Hendorson, R. ve Robertson, M. (2000). Who wants to be an entrepreneur? young adult attitudes to entrepreneurship as a career. Carier Development International, 5(6), 279-287.
  • Hood, J. N. ve Young, H. E. (1993). Entrepreneurship’s requisite areas of development: a survey of top executives in successful entrepreneurial firms. Journal of Business Venturing, 8, 115-35.
  • İrmiş, A. ve Barutçu, E. (2012). Öğrencilerin kendilerini girişimci bir kişiliğe sahip görmelerini ve iş kurma niyetlerini etkileyen faktörler: Bir alan araştırması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2, 1-24.
  • İpçioğlu, İ. ve Taşer, A. (2009). İşletme bölümlerinde verilen eğitimin girişimci adayı öğrenciler üzerindeki etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(10), 13-25. Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi (16. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keleş, N., Özkan, K. T., Doğaner, M. ve Altunoğlu, A.E. (2012). Önlisans öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma. International Journal of Economic and Administrative Studies. 5(9), 107-118.
  • Koh, H. C. (1996). Testing hypotheses of entrepreneurial characteristics a study of hong kong mba students. Journal of Managerial Psychology, 11, 12-25.
  • Korkmaz, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 14(2), 209-226.
  • Pan, V. L. ve Akay, C. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin
  • çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. NWSA - Education Science, 10(2),125-138.
  • Türkoğlu, T., Tetik, S. ve Açıkgöz, A. (2017). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyo- demografik özellikleri ile girişimci kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin araştırılması. Journal of Yasar University, 12(45), 1-13.
  • Uluyol, O. (2013). Öğrencilerin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesi: Gölbaşı Meslek Yüksekokulu. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15), 349-372.
  • Wang, K. C. ve Wong, P. K. (2004). Entrepreneurial interest of university students in Singapore. Technovation, 24, 163-172.
  • Yavuz, A. ve Yavuz, H. (2017). Girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesi: Taşkent MYO öğrencileri üzerine bir araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 89-100.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E. ve Sünbül, A. M. (2009). Üniversite öğrencilerine yönelik girişimcilik ölçeğinin geliştirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 195-203.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Dal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

IEEE M. Dal, “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Algılarının Analizi: Iğdır Üniversitesi Örneği”, Researcher, c. 5, sy. 4, ss. 521–531, 2017.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.