Araştırmada, 48-60 aylık okul öncesi dönem çocuklarının matematik yeteneklerinin belirlenmesi amacıyla ''Erken Matematik Yeteneği Testi’nin Test of Early Mathematics Ability, TEMA-3 '' Türkçeye uyarlanması gerçekleştirilmiştir. TEMA-3'ün geçerlik ve güvenirlik çalışması için, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 100 çocuk araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmanın evrenini Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan MEB'e bağlı bağımsız anaokullarına devam eden, 48-60 aylık çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi Çankaya ilçesi bağımsız anaokullarında bulunan çocuklardan basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 48-60 aylık çocuklardan oluşmaktadır. Araştırmalar incelendiğinde görülüyor ki; okul öncesi dönem çocuklarının matematik becerilerini ölçmeye yönelik ölçme araçları ve kavram testlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Ölçeğin geçerlik güvenirlik çalışması, 48-60 aylık çocuklara da uygulanabilirliğini göstermektedir
The study aims to adapt an assessment instrument oriented to assess the math ability of 48-60 months old pre-school children. The assessment instrument was applied to 100 pre-school children in Çankaya county of Ankara province in 2012-2013 academic year. Various point of views are present at the validity and credibility studies related to the amount of sample.The pre-application of the adaptation of the form A and form B of TEMA-3 had been carried out with 20 preschool children. In order to determine the validity of the test that has been put, Turkish translation of the draft scale was applied to 100 children who didn't attend to the pre-application process earlier. As a result, it has been reached to the outcome that TEMA-3 scale in relation to maths ability of 48-60 months children has been verified as a valid and credible testing device
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4 |