This article aims to sort important key factors in the selection of automobile dealers that make sense for automobile dealers to preferences on dealer’s attributes that make consumer decision-making which easier will be identified by applying a fuzzy multi criteria decision making model. At the evaluation procedure, the F-AHP was applied to determine the relative weights of evaluation criteria. Managers should be able to strive for alignment within corporate branding by tracking the character of the supply-chain relationship and monitoring for discrepancies between corporate and dealer perspectives. The results will subject to the propositions being tested, make an important contribution in terms of confirming the impact of strategic collaboration, brand and dealer image, and distribution channels
Dealer selection Distribution Fuzzy-AHP Marketing preferences Multi criteria decision making
Bu makale, tüketicilerin otomobil satıcılarının seçiminde önemli faktörlerin sıralamasının nasıl olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır böylece otomobil bayileri tüketicilerin ne beklediğini kolaylaştıran satıcının niteliklerine ilişkin tüketici tercihleri bulanık çok kriterli karar verme modeli ile belirlenmektedir. Değerlendirme sürecinde, kriterlerinin göreceli ağırlıklarının belirlenmesi için F-AHP uygulanmıştır. Yöneticiler, tedarik zinciri ilişkisinin karakterini kurumsal ve satıcı perspektifleri arasındaki tutarsızlıkları izleyerek kurumsal markalaşma içinde uyum sağlamaya çalışmaktadır. Sonuç olarak, test edilecek önermelere tabi olarak stratejik işbirliğinin, marka ve bayi imajının ve dağıtım kanallarının etkisinin teyit edilmesi açısından önemli katkıda bulunacaktır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4 |