Günümüzde bilgi ve bilgiyi kullanma becerisi önemli olduğu için bilginin en etkili nasıl öğretileceği ve kullanılacağı önem arz etmektedir. Bilgiye ulaşma ve kullanabilme yollarını bilen bireylerin yetiştirilmesi ancak derslerde etkin öğretim araçgereç ve materyal ÖAGM kullanımı ile gerçekleşebilir. Bunun için hizmet öncesi eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ÖTMT dersiyle öğretmen adaylarına bu araç-gereç ve materyallerin yapım ve kullanım gibi beceriler kazandırılmaya çalışılmalıdır. Bu araştırmanın amacı, ÖTMT dersinin kazandırdığını ortaya koymak amacıyla bu derse ilişkin görüşlerini belirlemek olup çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2016-2017 eğitim-öğretim güz döneminde Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler eğitimi anabilim dalında öğrenim gören uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen 52 kız %68,42 ve 24 erkek %31,58 erkek olmak üzere toplam 76 Sosyal Bilgiler öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada, Çelikkaya 2017 tarafından geliştirilen açık uçlu 5 sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden tümevarımcı analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adayları ÖTMT dersinin öğretmenlik meslek bilgisine katkısını en çok farklı materyallerle nasıl verimli ders işleneceğini öğretmesi, en az ise el becerilerini geliştirmesine katkı sağlaması olarak ifade etmişlerdir. Öğretmen adayları en çok harita materyalini en az ise grafik-diyagram materyalini kullanmayı tercih etmişlerdir. Bunları sırasıyla film-video, albüm, diorama, maket-model, histomap materyalleri takip etmektedir. Materyallerin tercih sebeplerine ilişkin olarak, dikkat çekici olmaları, bilginin kalıcılığını arttırması, konunun öğrenilmesini kolaylaştırması gerekçeleri ileri sürülmüştür
Nowadays, the skill of using knowledge and information is important, so how to teach and use information most effectively is important.Individuals who know how to access and use information can only be trained by using effective Instructional Technologies and Material Desing ITMD in their courses. Preservice teacher should be given skills such as making and using these tools and materials with Instructional Technology and Material Design ITMD course in pre-service education. For which qualitative research method case studies have been used. The aim of this research is to determine what the social science preservice teacher have gained with the ITMD lesson. The study group consisted of 52 68.42% girls and 24 31.58% boys a total of 76 social studies preservice teacher,determined by the appropriate sampling method in the department of social studies education of Ahi Evran University in the fall semester of 2016-2017 education. A structured interview form consisting of 5 open-ended questions developed by Celikkaya 2017 was used in the research.In the analysis of data was used inductive analysis from types of content analysis. As a result; preservice teacher, contribution to teaching profession knowledge of ITMD course expressed teaching how to work efficiently with the most different materials and at least to contribute to the development of handicrafts. Preservice teacher preferred to use at the most the map material and at least.graphic-diagram material These are followed respectively by film-video, album, diorama, model-model, histomap materials. Common grounds for the reasons for the choice of materials have been put forward being remarkable, to increase the permanence of information, facilitating learning of the subject
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4 |