BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlik Uygulaması Dersinin İlköğretim Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 889 - 897, 01.01.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Programlarında Lisans 4. Sınıf dersi olarak yürütülen “Öğretmenlik Uygulaması” dersinin, uygulamanın yapıldığı okullardaki ilköğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarına olan etkilerini saptamaktır. Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılı’nın 2. dönemi boyunca müzik dersleri stajyer öğretmenler tarafından yürütülen Karşıyaka İlköğretim Okulu’ndaki 2. kademe 5. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler dönem başında ve dönem sonunda uygulan “Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ile elde edilmiştir. Toplanan verilere, kontrolsüz ön-test/son-test araştırma desenine uygun olarak seçilen istatistiksel analizler uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda son-tutum puanlarının ön-tutum puanlarına göre yükseldiği görülmüş, puan ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Allport, G.W. (1967). “Attitudes”, Readings in Attitude Theory and Measurement. Ed: Martin Fishbein. NewYork: John Wiley&Sons.
  • Bohner G., Wanke M. (2004). Attitude and Attitude Change. New York: Taylor & Francis Inc.
  • Erdoğan, İ. (1999). İşletmelerde Davranış. (10. Basım) İstanbul: Evrim Basımevi.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson.
  • İnceoğlu, M. (2000). Tutum Algı İletişim. Ankara: Verso Yayıcılık.
  • Kabataş, M. (2017). Müzik Dersine Karşı Tutumların Hayatla İlişkilendirebilmedeki Rolü.
  • Ulakbilge, 5(12), 837-864.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (28. Basım) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Koca, Ş. (2013). Ortaöğretim Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 209-222.
  • MEB (2006). İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı (1-8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayını.
  • Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Özmeteş, G. (2006). Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online, 5(1), 23-29. . http://ilkogretim-online.org.tr adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 01.9.2017).
  • Saruhan Ş., Deniz J., (2011). Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları. İlköğretim Online, 10(2), 695-702. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 17.10.2017).
  • Shaw M, E., Wright J, M. (1967). Scales for The Measurement of Attitudes.London: Mc Grow-Hill Book Company.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. (3. basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Thurstone, L.L. (1967). “Attitudes Can Be Measured” Readings in Attitude Theory and Measurement. Ed: Martin Fishbein. NewYork: John Wiley&Sons.
  • Ülgen, G. (1994). Eğitim Psikolojisi: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler, Kuramlar ve Uygulamalar. Ankara: Bilim Yayınları
  • YÖK (1998). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara: YÖK Yayını. http://www.yok.gov.tr adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 9.10.17)

The Effect of Teaching Application Course on Elementary School Students’ Attitudes Towards School

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 4, 889 - 897, 01.01.2017

Öz

The purpose of this study is to determine the effect of the lecture “Teaching Applications”, which is a fourth grade lesson in Faculty of Education, on the student’s, who are members of the school in which the application is done, attitudes towards music lesson. The working group of the study consists of the 5.grade elementary students, who are educated in Karşıyaka Elementary School, in which the music lessons are instructed by licence 4. grade intern music teachers. The data was obtained by the “Scale of Attitude Towards Music Lesson” in the beginnig and at the end of the semestre. Statistical analyses, choosen appropriately fort the single group pre-test/post-test research desing, were applied to the data. It was determined that the post-test mean scores were higher when compared to pre-test scores, and difference between the mean scores were statistically significant

Kaynakça

  • Allport, G.W. (1967). “Attitudes”, Readings in Attitude Theory and Measurement. Ed: Martin Fishbein. NewYork: John Wiley&Sons.
  • Bohner G., Wanke M. (2004). Attitude and Attitude Change. New York: Taylor & Francis Inc.
  • Erdoğan, İ. (1999). İşletmelerde Davranış. (10. Basım) İstanbul: Evrim Basımevi.
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson.
  • İnceoğlu, M. (2000). Tutum Algı İletişim. Ankara: Verso Yayıcılık.
  • Kabataş, M. (2017). Müzik Dersine Karşı Tutumların Hayatla İlişkilendirebilmedeki Rolü.
  • Ulakbilge, 5(12), 837-864.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (28. Basım) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Koca, Ş. (2013). Ortaöğretim Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 209-222.
  • MEB (2006). İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı (1-8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayını.
  • Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara: PDREM Yayınları.
  • Özmeteş, G. (2006). Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online, 5(1), 23-29. . http://ilkogretim-online.org.tr adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 01.9.2017).
  • Saruhan Ş., Deniz J., (2011). Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları. İlköğretim Online, 10(2), 695-702. http://ilkogretim-online.org.tr adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 17.10.2017).
  • Shaw M, E., Wright J, M. (1967). Scales for The Measurement of Attitudes.London: Mc Grow-Hill Book Company.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. (3. basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Thurstone, L.L. (1967). “Attitudes Can Be Measured” Readings in Attitude Theory and Measurement. Ed: Martin Fishbein. NewYork: John Wiley&Sons.
  • Ülgen, G. (1994). Eğitim Psikolojisi: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler, Kuramlar ve Uygulamalar. Ankara: Bilim Yayınları
  • YÖK (1998). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara: YÖK Yayını. http://www.yok.gov.tr adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 9.10.17)
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zeynep Deniz Uyan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

IEEE Z. D. Uyan, “Öğretmenlik Uygulaması Dersinin İlköğretim Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi”, Researcher, c. 5, sy. 4, ss. 889–897, 2017.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.