Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Programlarında Lisans 4. Sınıf dersi olarak yürütülen “Öğretmenlik Uygulaması” dersinin, uygulamanın yapıldığı okullardaki ilköğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarına olan etkilerini saptamaktır. Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılı’nın 2. dönemi boyunca müzik dersleri stajyer öğretmenler tarafından yürütülen Karşıyaka İlköğretim Okulu’ndaki 2. kademe 5. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler dönem başında ve dönem sonunda uygulan “Müzik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ile elde edilmiştir. Toplanan verilere, kontrolsüz ön-test/son-test araştırma desenine uygun olarak seçilen istatistiksel analizler uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda son-tutum puanlarının ön-tutum puanlarına göre yükseldiği görülmüş, puan ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Öğretmenlik Uygulaması Dersi İlköğretim Müzik Dersi Tutum Ölçeği
The purpose of this study is to determine the effect of the lecture “Teaching Applications”, which is a fourth grade lesson in Faculty of Education, on the student’s, who are members of the school in which the application is done, attitudes towards music lesson. The working group of the study consists of the 5.grade elementary students, who are educated in Karşıyaka Elementary School, in which the music lessons are instructed by licence 4. grade intern music teachers. The data was obtained by the “Scale of Attitude Towards Music Lesson” in the beginnig and at the end of the semestre. Statistical analyses, choosen appropriately fort the single group pre-test/post-test research desing, were applied to the data. It was determined that the post-test mean scores were higher when compared to pre-test scores, and difference between the mean scores were statistically significant
Teaching Application Lecture Elementary Music Lesson Attitude Scale
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 4 |
The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.