Bu çalışmada Fen Bilimleri öğretmen adaylarının alan yazında sıklıkla vurgulanan bazı temel fen kavramlarına yönelik yanılgılarının amaca yönelik hazırlanmış fen öğretim materyalleri ile giderilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada ilk olarak ilgili alan yazından temel fen kavramına ilişkin kavram yanılgıları belirlenmiştir. Bunun için ilgili alan yazındaki farklı kavram testleri kullanılmıştır. Ardından bunların giderilmesi için amaca yönelik hazırlanmış fen öğretim materyalleri ile yapılan öğretim etkinlikleri tasalanmış ve uygulanmıştır. Bu süreçte aktif öğrenmeyi destekleyen güncel yöntemleri dikkate alınmıştır 5E,7E öğrenme halkaları, Tahmin Et-Gözlemle-Açıkla vb. Çalışma Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim gören 132 fen bilgi öğretmen adayı 1-2-3- ve 4. Sınıflar ile yürütülmüştür. Çalışma deneysel araştırma desenlerinden “Tek Grup Öntest-Sontest” araştırma desenine göre dizayn edilmiştir. Elde edilen veriler iki aşamalı kavram sorularından sağlandığında hem nicel hem de nitel olarak işlenmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programı, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar ilk ölçmelerden sonra ortaya çıkmış olan özellikle fizik ve kimya ile ilgili fen kavramlarına yönelik birçok yaygın kavram yanılgısının etkinlikler sonrasında giderildiğini göstermektedir. Özellikle belli bir kavram seti için amaca yönelik hazırlanan öğretim materyallerinin kullanımının kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğu görülmektedir
In this study, it was aimed to eliminate science teachers’ 'candidates' misconceptions about some basic science concepts which are frequently emphasized in the literature with purpose-built science teaching materials. Firstly, in the study, the misconceptions about the basic science concept selected from the related literature have been determined. For this, different concept tests were used. Then, the teaching activities orga nized with purpose-built science teaching materials have been planned and implemented in order to eliminate them. In this process was used current methods supporting active learning 5E,7E learning cycle, Predict-Observe-Explain etc. . The activities supported by science teaching materials were applied to 132 science teacher candidates 1-2-3- and 4th graders who were educated in Nevşehir Hacı Bektas Veli University Faculty of Education Science Teaching Program. The study was designed according to the research design of Single Group PretestPosttest from experimental research design. The obtained data were processed both quantitatively and qualitatively when provided from two stages of concept questions. SPSS package program was used for quantitative data analysis, and content analysis was used for qualitative data analysis. The results show that many common misconceptions about science concepts related to physics and chemistry that have emerged after initial measurements have been eliminated after the activities. In particular, it shows that teaching practices based on teaching materials prepared for a specific concept set are effective in eliminating misconceptions.
Teaching Materials Science Concepts Misconceptions Concept Teaching Active Learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 3 |