Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin analojilere karşı tutumlarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Yapılan literatür taraması ve öğrenci görüşmeleri doğrultusunda 44 maddeden oluşan taslak ölçek hazırlanmıştır. Taslak ölçek 2014-2015 öğretim yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde lisans düzeyinde eğitim gören 175 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçek üzerinde yapılan faktör analizi soncunda toplam 29 maddeden oluşan 4 faktörlü ölçek elde edilmiştir. Ölçekte yer alan maddelerin, verilerin %55,90’sini karşıladığı belirlenmiştir. Güvenirlik çalışması sonucunda birinci faktörün Alfa α güvenirlik katsayısı .91, ikinci faktörün Alfa α güvenirlik katsayısı .84, üçüncü faktörün Alfa α güvenirlik katsayısı .80, dördüncü faktörün Alfa α güvenirlik katsayısı .81 ve ölçeğin genel Alfa α güvenirlik katsayısı ise .95 olarak bulunmuştur. Bulunan sonuçlara göre Analojilere güvenilirliğinin yüksek olduğu kabul edilmiştir
The aim of this study is developing a scale to determine the students’ attitudes related analogies. A draft scale consisting of 44 items was prepared in the direction of literature review and student opinions. Draft scale is applied the teacher candidates that studying in various departments of Education faculty of Erzincan University during 20142015 academic year. After the factor analyzes on the scale, 4 subscale which consisting of 29 items were obtained. Items placed in the scale were explained the 55.90% of the data. As a result of reability study, the reability coefficient of first factor is .90, the second factor coefficient is .84, the third factor coefficient is .80, the last factor coefficient is .81 and the general reability coefficient of scale is .95. According to the results, the scale an attitude scale for analogy and all factors reability were deemed very high
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 3 |