Bu araştırma pansiyonda kalan kız meslek lisesi öğrencilerinin kendini kabul düzeyleri ile okul yaşantılarına dayalı öfke düzeyleri arasındaki ilişkinin gerçekleştirmek için Bolu il merkezinde bulunan Zübeyde Hanım Kız Teknik ve Meslek Lisesi öğrencilerinden pansiyonda kalan öğrenciler çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Çalışma 106 lise öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kendini Kabul Envanteri ve Çok Boyutlu Okul Öfke Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler betimsel analiz ve pearson korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun ortanın üstü kendini kabul düzeyinde olduğu, okul yaşantılarına dayalı öfke duygularını da yoğun olarak yaşadıkları belirlenmiştir. Kendini kabul düzeyi ile öfke yaşantısı alt boyutu ve olumlu başa çıkma alt boyutu arasında anlamlı bir ilişki görülmüştür
This study was conducted with the aim of ascertaining whether there is a relationship between the self-acceptance levels and school anger of boarding students who study at girls’ vocational high school. According to this aim, the sample of the study consisted of 106 students boarding, at Zübeyde Hanım Girls’ Vocational High School located in the city center of Bolu. Self Acceptance Inventory for High Schools Form and Multidimensional School Anger Scale were used to collect data. The data of the research was analysed with a descriptive and Pearson correlation analysis. As a result of the research, it has been determined that the majority of the students are at the level of self-acceptance, and they experience intense feelings of anger based on school experiences. There is a significant relationship between self-acceptance level and anger experience subscale and anger coping subscale.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 3 |