Öğrencilerin dilbilgisi konularını iyi öğrenmemiş olmaları onların dilsel becerilerinin gelişimini ve iletişim kurma becerilerini öğrencilerin sebeplerini çeşitli değişkenlerle ilişkilendirerek ortaya koymak durum analizi yapmak ve öğretmenlere önerilerde bulunmak bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Dil bilgisi öğretiminde konuların nasıl öğretileceği önemli araştırma alanlarından biridir. Türkçe dil bilgisi öğretiminin durum u, sorunları ve bu sorunlara çözüm arayışları uzun zamandır gündemde olan bir konudur. Ortaöğretimde dil bilgisi konularının belirlenmesine yönelik likert tipi sorulardan oluşan bir anket geliştirilerek veriler toplanmıştır ve SPSS programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre Türkçe Öğretiminde, dilbilgisi konuları öğretilirken önemi üzerinde çok fazla durulmadığı, dil bilgisi öğretimine öğrencilerin ilgisinin olmadığı, dil bilgisi öğretiminde karşılaşılan başlıca sorunun kuralların ezberletiliyor olduğu, Türkçe dil bilgisi kitaplarının yeterli olmaması gibi sorunlarla araştırmalar ve bu çalışma sonucuna göre fiil çatıları, fiilimsiler ve birleşik cümlelerin öğretimi ve öğrenimi en zor dil bilgisi konuları olarak saptanmıştır. Dil bilgisi konularının öğretimi, üniversite sınavına yönelik olarak test mantığı üzerinden öğretildiği bu araştırmada ortaya çıkan en belirgin sonuçlardan bir diğeridir
Ortaöğretim Dil bilgisi konuları Öğretim-öğrenim Sorunlar Belirlemek
If pupils fail to acquire Turkish grammar at the above mentioned schools at the right level, they are not able to develop any language skills and their communicative competence suffers. Therefore, the present article aims to investigate the reasons of the failure presumably related to multi-dimensional values, and focuses on given of researchbased realistic recommendations to Turkish teachers of grammar with the view of enhancing their competence of teaching grammar successfully. How these grammar topics will be taught is one of the significant research fields. The status and issues of teaching grammar in Turkish and searching solutions to these issues have been long-standing matter on the agenda. In this context, data was collected by developing a survey consisting of likert-type questions for the purpose of determining the problems encountered in teaching grammar topics in secondary school and they were interpreted after they were being analyzed in SPSS program. According to the findings of the study, main problems, such as not much emphasis was given while teaching grammar topics, students did not show much interest towards the teaching of grammar, the memorization of grammatical rules and insufficiency of Turkish grammar textbooks, were encountered while teaching Turkish. Teaching and learning verb structures, gerundials and compound sentences had been identified as the most difficult grammar topics in accordance with the results of this study as well as other academic studies previously conducted. One of the most obvious results revealed through this study is that teaching of grammar topics were taught through the logic testing method for the university entrance examination.
Secondary school Grammar topics teaching-learning Issues Determination
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 3 |