BibTex RIS Kaynak Göster

Handwriting Teaching and TTKB Basic Roman Alphabet

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 3, 242 - 292, 01.01.2017

Öz

The purpose of this article, is to sort out the problems caused by the application of "cursive script" which has been carried out for 12 years without interruption in our National Education System of Turkish, from the period of application to today for Primary school 1st grade Turkish Lesson in the first reading and writing program and to present the basic properties of the Basic Roman Alphabet which will be put into practice along with the new school year. To this end, qualitative research, academic review, field literary description, scientific identification, realistic analysis of how various applications revealed by researchers in recent years, why it is, how the teaching of writing has been maintained in the historical process in summary An evaluation and logical criticism will be made, and an academic opinion will be developed on this issue

Kaynakça

  • Bazerman, C. (2008). Handbook of Research on Writing: History, Society, School, Individual, Text, Published by Taylor & Francis Group.
  • Bickham, G. (1968). The Universal Penman; Engraved By G.B., Dover Publications, Inc.
  • Chappel, W. (1970). A Short History of the Printed Word, Knopf Press.
  • Christin, A. (Ed.) (2002). A History of Writing; from Hieroglyph to Multimedia, Published by Flammarion.
  • Charpin, D. The Mesopotamian Scribes, s. 37-43.
  • Dobias-Lalou, C. The Greek Alphabet, s. 233-240.
  • Briquel, D. The Script of Ancient Italy, s. 245-253.
  • Catach, N. Spelling in France: Texts and Style, s. 312-314.
  • Le Men, S. French and English Primers in the Eighteenth and Nineteenth Centuries, s. 326-328.
  • Fraenkel, B. Literacy in Western Societies, s. 329-331.
  • Ferriss, L. (2016). Bye-Bye, Cursive, http://www.chronicle.com/blogs/linguafranca/ 2016/10/23/ bye-bye- cursive/ (Erişim: 30.06.2017)
  • Folsom, R. (1990). The Calligraphers’ Dictionary, Thames & Hudson Ltd., London.
  • Gaur, A. (1994). A History of Calligraphy, Cross River Press.
  • Gombrich, E. H. (1980). Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Yayınları.
  • Harris, D. (1995). The Art of Calligraphy, Dorling Kindersley Ltd., London.
  • http://www.dnealian.com/advantages.html (Erişim: 23.03.2017)
  • http://www.mynet.com/haber /iphone/guncel/bakan-yilmaz-acikladi-el-yazisi-kalkiyor-mu-2961593- 1?share=1
  • https://www.britannica.com/biography/Laurens-Janszoon-Coster
  • https://www.iampeth.com/artist/austin-norman-palmer (Erişim: 23.03.2017)
  • https://www.iampeth.com/artist/cp-zaner (Erişim: 23.03.2017)
  • Hutchinson, James., (1983), Letters, Van Nostrand Reinhold Publishing.
  • Jessen, P. (Ed.) (1981). Masterpieces of Calligraphy; 261 Examples, 1500-1800, Dover Publications, Inc.
  • Korkmaz, Z. (1992), Atatürk ve Türk Dili: Belgeler, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Türk Dil Kurumu, Atatürk Dizisi, Sayı: 574.
  • Kunze, R. (1992). DuMont’s Handbuch Kalligraphie, DuMont Buchverlag.
  • Lovett, P. (2000). Calligraphy & Illumination: A History & Practical Guide, Harry N. Abrams, Inc.
  • Sarıkavak, N. K. (2005). Sayısal Tipografi 2; Batı’da ve Ülkemizde Sayısal Harf/font Tasarımcıları, Başkent Üniversitesi Yayınları.
  • Sarıkavak, N. K. (2014). Çağdaş Tipografinin Temelleri, Seçkin Yayıncılık, 3. Baskı.
  • Sarıkavak, N. K. (2017). Bir Tasarımcı/Eğitimci Bakış Açısıyla, İlk Okuma ve Yazma Öğretiminde Bitişik Eğik Yazı mı, Dik Temel Abece mi? (Konuya İlişkin 25 Adet Makale, Tez vb. Bilimsel İçerik İrdelemesi ve Değerlendirme Raporu), H.Ü. G.S.F. Yazılar Dergisi, Güz 2017.
  • Sarıkavak, N. K. (2017). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Yazı Kullanımının İrdelenmesi ve TTKB Dik Temel Abece Yazı Tasarımı Örneği, D.P.Ü. Sanat ve Tasarım Dergisi, Özel Sayı, Güz 2017.
  • Smith, J. (1998). Creative Calligraphy, Lorenz Books, Anness Publishing Ltd.
  • Smits, S. (2016). Handwriting on the National Curriculum, http://morrellshandwriting.co.uk/ blog/schools-opting-teach-continuous-cursive/2016/08/22 (Erişim: 03.07.2017)
  • Thomson, G. (2003). Digital Calligraphy, Watson-Guptill Publications, New York.
  • Trubek, A. (2016). The History and Uncertain Future of Handwriting http://bloomsbury.com /au/the- history-and-uncertain-future-of-handwriting-9781620402153/ (Erişim: 30.06.2017)
  • Zaner, C. P. (1920). Lessons in Ornamental Penmanship, Published by Zaner-Bloser Company, Columbus, Ohio, USA (PDF belgesi).

Yazı Öğretimi ve TTKB Dik Temel Abece

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 3, 242 - 292, 01.01.2017

Öz

Bu makalenin amacı, Türk Milli Eğitim Dizgesi’nde uygulamaya konduğu dönemden bugüne değin ilkokul 1. sınıf Türkçe Dersi ilk okuma yazma programının yazı öğretiminde en son ve kesintisiz olarak 12 yıl boyunca sürdürülmüş bitişik eğik yazı uygulamasının yol açtığı sorunları ve bu konuda araştırmacılar tarafından ifade edilmiş olan çözüm önerilerini birleştirerek ve özetleyerek sıralamak ve nihayetinde yeni eğitim öğretim yılıyla birlikte uygulamaya geçilecek olan dik temel abecenin temel özelliklerini sunmaktır. Bunun için, son yıllarda araştırmacılarca ortaya konan çeşitli uygulamaların çıktılarının ne olduğu, neden böyle olduğu, yazı öğretiminin tarihsel süreçte özet olarak nasıl sürdürüldüğü ve bundan sonra da nasıl olması gerektiği hakkında nitel araştırma yöntemlerinden akademik inceleme, alan yazınsal tarama, bilimsel belirleme, gerçekçi bir değerlendirme ve mantıksal bir eleştiri yapılmış ve de bu konuda ileriye yönelik akademik bir görüş oluşturulmuştur

Kaynakça

  • Bazerman, C. (2008). Handbook of Research on Writing: History, Society, School, Individual, Text, Published by Taylor & Francis Group.
  • Bickham, G. (1968). The Universal Penman; Engraved By G.B., Dover Publications, Inc.
  • Chappel, W. (1970). A Short History of the Printed Word, Knopf Press.
  • Christin, A. (Ed.) (2002). A History of Writing; from Hieroglyph to Multimedia, Published by Flammarion.
  • Charpin, D. The Mesopotamian Scribes, s. 37-43.
  • Dobias-Lalou, C. The Greek Alphabet, s. 233-240.
  • Briquel, D. The Script of Ancient Italy, s. 245-253.
  • Catach, N. Spelling in France: Texts and Style, s. 312-314.
  • Le Men, S. French and English Primers in the Eighteenth and Nineteenth Centuries, s. 326-328.
  • Fraenkel, B. Literacy in Western Societies, s. 329-331.
  • Ferriss, L. (2016). Bye-Bye, Cursive, http://www.chronicle.com/blogs/linguafranca/ 2016/10/23/ bye-bye- cursive/ (Erişim: 30.06.2017)
  • Folsom, R. (1990). The Calligraphers’ Dictionary, Thames & Hudson Ltd., London.
  • Gaur, A. (1994). A History of Calligraphy, Cross River Press.
  • Gombrich, E. H. (1980). Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Yayınları.
  • Harris, D. (1995). The Art of Calligraphy, Dorling Kindersley Ltd., London.
  • http://www.dnealian.com/advantages.html (Erişim: 23.03.2017)
  • http://www.mynet.com/haber /iphone/guncel/bakan-yilmaz-acikladi-el-yazisi-kalkiyor-mu-2961593- 1?share=1
  • https://www.britannica.com/biography/Laurens-Janszoon-Coster
  • https://www.iampeth.com/artist/austin-norman-palmer (Erişim: 23.03.2017)
  • https://www.iampeth.com/artist/cp-zaner (Erişim: 23.03.2017)
  • Hutchinson, James., (1983), Letters, Van Nostrand Reinhold Publishing.
  • Jessen, P. (Ed.) (1981). Masterpieces of Calligraphy; 261 Examples, 1500-1800, Dover Publications, Inc.
  • Korkmaz, Z. (1992), Atatürk ve Türk Dili: Belgeler, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Türk Dil Kurumu, Atatürk Dizisi, Sayı: 574.
  • Kunze, R. (1992). DuMont’s Handbuch Kalligraphie, DuMont Buchverlag.
  • Lovett, P. (2000). Calligraphy & Illumination: A History & Practical Guide, Harry N. Abrams, Inc.
  • Sarıkavak, N. K. (2005). Sayısal Tipografi 2; Batı’da ve Ülkemizde Sayısal Harf/font Tasarımcıları, Başkent Üniversitesi Yayınları.
  • Sarıkavak, N. K. (2014). Çağdaş Tipografinin Temelleri, Seçkin Yayıncılık, 3. Baskı.
  • Sarıkavak, N. K. (2017). Bir Tasarımcı/Eğitimci Bakış Açısıyla, İlk Okuma ve Yazma Öğretiminde Bitişik Eğik Yazı mı, Dik Temel Abece mi? (Konuya İlişkin 25 Adet Makale, Tez vb. Bilimsel İçerik İrdelemesi ve Değerlendirme Raporu), H.Ü. G.S.F. Yazılar Dergisi, Güz 2017.
  • Sarıkavak, N. K. (2017). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Yazı Kullanımının İrdelenmesi ve TTKB Dik Temel Abece Yazı Tasarımı Örneği, D.P.Ü. Sanat ve Tasarım Dergisi, Özel Sayı, Güz 2017.
  • Smith, J. (1998). Creative Calligraphy, Lorenz Books, Anness Publishing Ltd.
  • Smits, S. (2016). Handwriting on the National Curriculum, http://morrellshandwriting.co.uk/ blog/schools-opting-teach-continuous-cursive/2016/08/22 (Erişim: 03.07.2017)
  • Thomson, G. (2003). Digital Calligraphy, Watson-Guptill Publications, New York.
  • Trubek, A. (2016). The History and Uncertain Future of Handwriting http://bloomsbury.com /au/the- history-and-uncertain-future-of-handwriting-9781620402153/ (Erişim: 30.06.2017)
  • Zaner, C. P. (1920). Lessons in Ornamental Penmanship, Published by Zaner-Bloser Company, Columbus, Ohio, USA (PDF belgesi).
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Namık Kemal Sarıkavak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

IEEE N. K. Sarıkavak, “Yazı Öğretimi ve TTKB Dik Temel Abece”, Researcher, c. 5, sy. 3, ss. 242–292, 2017.
  • Yayın hayatına 2013 yılında başlamış olan "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS) dergisi, 2020 Ağustos ayı itibariyle "Researcher" ismiyle Ankara Bilim Üniversitesi bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
  • 2021 yılı ve sonrasında Mühendislik ve Fen Bilimleri alanlarında katkıda bulunmayı hedefleyen özgün araştırma makalelerinin yayımlandığı uluslararası indeksli, ulusal hakemli, bilimsel ve elektronik bir dergidir.
  • Dergi özel sayılar dışında yılda iki kez yayımlanmaktadır. Amaçları doğrultusunda dergimizin yayın odağında; Endüstri Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği ve Elektrik Elektronik Mühendisliği alanları bulunmaktadır.
  • Dergide yayımlanmak üzere gönderilen aday makaleler Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılabilir. Dergiye gönderilen makalelerin daha önce başka bir dergide yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekmektedir.