The purpose of this article, is to sort out the problems caused by the application of "cursive script" which has been carried out for 12 years without interruption in our National Education System of Turkish, from the period of application to today for Primary school 1st grade Turkish Lesson in the first reading and writing program and to present the basic properties of the Basic Roman Alphabet which will be put into practice along with the new school year. To this end, qualitative research, academic review, field literary description, scientific identification, realistic analysis of how various applications revealed by researchers in recent years, why it is, how the teaching of writing has been maintained in the historical process in summary An evaluation and logical criticism will be made, and an academic opinion will be developed on this issue
Bu makalenin amacı, Türk Milli Eğitim Dizgesi’nde uygulamaya konduğu dönemden bugüne değin ilkokul 1. sınıf Türkçe Dersi ilk okuma yazma programının yazı öğretiminde en son ve kesintisiz olarak 12 yıl boyunca sürdürülmüş bitişik eğik yazı uygulamasının yol açtığı sorunları ve bu konuda araştırmacılar tarafından ifade edilmiş olan çözüm önerilerini birleştirerek ve özetleyerek sıralamak ve nihayetinde yeni eğitim öğretim yılıyla birlikte uygulamaya geçilecek olan dik temel abecenin temel özelliklerini sunmaktır. Bunun için, son yıllarda araştırmacılarca ortaya konan çeşitli uygulamaların çıktılarının ne olduğu, neden böyle olduğu, yazı öğretiminin tarihsel süreçte özet olarak nasıl sürdürüldüğü ve bundan sonra da nasıl olması gerektiği hakkında nitel araştırma yöntemlerinden akademik inceleme, alan yazınsal tarama, bilimsel belirleme, gerçekçi bir değerlendirme ve mantıksal bir eleştiri yapılmış ve de bu konuda ileriye yönelik akademik bir görüş oluşturulmuştur
Türk Milli Eğitim Dizgesi Yazı Öğretimi Yazı Türleri Kurzif Yazı TTKB Dik Temel Abece.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 3 |