Bu araştırma,öğretmenlerin denetim sistemine ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara illerinde görevli ilkokul, ortaokul ve liselerde görevli 408 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma grubunu oluşturan öğretmenlerin seçiminde Araştırmanın verilerini toplamak için iki bölümden oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmenlerin denetçilere ilişkin görüşlere katıldıkları, denetim sistemine ilişkin görüşlere kesinlikle katıldıkları, denetim sürecine ilişkin görüşlere ise kararsız kaldıkları ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin denetim sistemine ilişkin görüşleri cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin denetim sistemine ilişkin görüşlere katılma düzeyleri okul türlerine ve hizmet sürelerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Öğretmenlerin denetçi ve denetim sistemi ile ilgili görüşlere katılma düzeyleri eğitim durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Ancak öğretmenlerin denetim sürecine ilişkin görüşleri eğitim durumuna göre anlamlı bir fark göstermemektedir
This research was conducted to examine the opinions of teachers about the supervision system in terms of some variables. Descriptive survey method was used in the study. The study group of the research is composed of 408 teachers working in primary schools, secondary schools and high schools in Ankara. The convience sampling method was used in the selection of the teachers who constituted the working group. The data tool is composed of two parts. . According to the findings, it was found that the teachers agreed the opinions about the supevisiors, they absolutely agreed the opinions about the suprsision system, and the opinions about the supervision process were undecided. Teachers' opinions about the supervision system do not show any significant difference according to gender. The level of agreement of the teachers in the opinions about the supervision system shows a significant difference according to school type and working period. The level of agreement of teachers in the opinions about the supervisor and the supervision system shows a significant difference according to the education level. However, teachers' opinions on the suprvision process do not show significant difference according to their education level.
Supervision Supervisior Supervison system Supervision process
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |