Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimi uygulamaları ile ilgili görüşlerini incelemektir. Fenomenoloji desenine dayalı olarak gerçekleştirilen araştırmaya, Niğde Merkezde görev yapan beş okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri katılımcılarla gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Tematik olarak analiz edilen veriler; öğretmenlerin fen öğretimi etkinliklerinde sıklıkla deney yapmayı tercih ettiklerini ve fen öğretimine ayrılan süre ve içerik açısından öğretmen uygulamalarında farklılıklar olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte bu araştırmada okul öncesi öğrencilerinin fen etkinliklerinden hoşlandıkları, öğretmenlerin fen etkinlikleri sürecinde zaman zaman öğrenen özelliklerinden ve okulun fiziki yapısından kaynaklı zorluklar yaşadıkları da ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca katılımcılar, okul öncesi öğrencileri için ideal fen öğretiminin öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmesi şeklinde süreçte aktif olacakları öğrenme ortamları ile sağlanabileceğini belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin bu dönemde gerçekleştirdikleri fen öğretiminde kullanabilecekleri öğretim yöntemleri ile ilgili bilgi düzeylerinin artırılması ve gerekirse örnek uygulamalar gerçekleştirilmesi gibi öneriler getirilmiştir
The purpose of this research is to examine the views of pre-school teachers about science teaching practices. Five pre-school teachers working in Niğde Center participated in the research carried out based on the phenomenology design. Research data gathered semi-structured interviews with participants. Thematically analyzed data; show that teachers prefer to experiment frequently in science teaching activities and that there are differences in teacher practices in terms of the time and content of science teaching. However, this study found that pre-school students enjoyed science fairs, teachers experienced occasional learning during the science activities, and physical difficulties of the school. Participants also stated that the ideal science teaching for pre-school students could be achieved through learning environments by making students learn by living. As a result of this research, it has been suggested that pre-school teachers' knowledge level about teaching methods they can use in science teaching in this period is increased and sample applications are carried out if necessary
Pre-school Pre-School Teachers Science Science Education Phenomenology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |