Bu çalışmanın amacı, sağlık yüksekokulu öğrencilerinin otomatik düşünceleri ile öğrencilerin akademik başarı algı düzeyleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Tanımlayıcı tipteki araştırma bir kamu üniversitesinin Sağlık Yüksekokulu’nda2014-2015 EğitimÖğretim yılında son sınıf öğrenimlerine devam eden Ebelik, Hemşirelik ve Beslenme Diyetetik Bölümü öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir n=171 . Verilerinin toplanmasında, öğrencilerin sosyodemografik ve tanımlayıcı özelliklerini içeren form, AGNO puanları ve öğrencilerin kendi Akademik Başarı Algı Düzeyi VAS ile belirlenen ve Otomatik Düşünceler Ölçeği ODÖ kullanılmıştır. Veriler ortalama ve korelasyon analizi ile çözümlenmiştir.Araştırmada yer alan öğrencilerin yaş ortalamaları 22,2±1.12 olarak saptanmıştır. Öğrencilerin %45.6’sının Hemşirelik, %39.8’inin Ebelik ve %14.6’sının Beslenme ve Diyetetik öğrencisi ve %95.3’ünün bekâr olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin ağırlıklı başarı puan ortalaması 2,87±.31 Min-Max: 2.00-3.69 ve kendi başarı algı düzeyleri ise 6.55±1.41 Min-Max:2.00-10.00 olduğu belirlenmiştir. Otomatik düşünceler Ölçeği puan ortalaması ise 52.01±19.03 Min: 30.00-Maks: 135.00 olarak belirlenmiştir. “Kişinin kendine yönelik negatif duygu ve düşünceleri”, “kişisel uyumsuzluk ve değişme istekleri”, “şaşkınlık/kaçma fantazileri”,“ümitsizlik” alt ölçek puanları ve ölçek toplam puanı ile başarı algı düzeyi arasında anlamlı ve negatif yönde ilişki saptanmıştır p
The aim of this study is to examine the relationship between automatic thoughts of school of health students between academic achievement levels and academic achievement.This study is descriptive research which was conducted with 247 fourth grade students who studied in Midwifery, Nursing and Nutrition Dietetics Department at a public university’ School of Health during 2014-2015 academic year in İzmir n=171 . Data were collected using questionnaire form including sociodemographic attributes, Cumulative Grade Point Average and students acedemic achievement perception levels Visual Analog Scale-VAS and Automatic Thoughts Questionnaire ATQ . Data was analyzed mean and correlation analysis. The mean age of the students are 22,2±1.12 years. It was found that 45.6% of students Nursing, 39.8% of them Midwifery and 14.6% of them are Nutrition Dietetic department students and 95.3 of students are single. The mean Cumulative Grade Point Average of students 2,87±.31 Min-Max: 2.00-3.69 and mean acedemic achievement perception levels of them 6.55±1.41 Min-Max:2.00-10.00 . It was found that mean total scores of Automatic Thoughts Questionnaire ATQ 52.01±19.03 Min: 30.00-Max: 135.00 . There was a significant negative correlation between ATQ total scores, subscales scores of “Negative Self-Concept and Negative Expectations”, “Personal Maladjustment and Desire for Change”, “Astonishment and Thoughts for Escape” and “Hopelessness” and achievement perception level p
automatic thoughts academic achievement achievement perception
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |