Öğrenci değişimlerinin ve yükseköğretim kurumlarının büyük oranda artış gösterdiği günümüzde, tercih edilen üniversite olabilmek büyük önem kazanmıştır. Öğrenci sadakati; öğrencilerin üniversite tercihleri, programa devam etmeleri ve mezuniyet sonrasında doğrudan veya dolaylı olarak üniversite ve bölümlerini desteklemeleri gibi davranışlarla yüksek derecede ilişkili bir kavramdır. Bu çalışmanın amacı “öğrenci sadakati”nin ölçülmesine yönelik bir araç geliştirmektir. Bu amaçla yurtdışındaki örneklerinden faydalanılarak 47 maddelik bir form hazırlanmıştır. Ön uygulama ve uzman görüşleri sonrasında 45 maddeye düşen ölçek formu 370 üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Elde edilen verilerle yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda 34 maddeden oluşan, sekiz faktörlü bir yapı elde edilmiştir. Tüm faktörlerin ölçeğe ilişkin açıkladığı toplam varyans %63.198’dir. AFA ile ulaşılan yapıya uygulanan DFA sonucuna göre uyum indeksleri kabul edilebilir uyumu göstermektedir [χ2/df=3.04 p=.000 ; RMSEA=.08; GFI=.78; AGFI=.74; NFI=.91; NNFI=.93; SRMR=.08]. Ölçeğin alt boyutları, “güven”, “sadakat”, “teknoloji”, ”bölüm”, “akademik bütünleşme”, ”bağlılık”, “sosyal bütünleşme” ve “olanaklar” olarak adlandırılmıştır. Ölçeğin tümü için elde edilen Cronbach alfa güvenirlik katsayısı .926 olarak bulunmuştur
As the number of higher education organizations and mobility of students are increasing being a prestigious and preferable university is getting more important. Student loyalty is a relatively new term that is highly related with student options for university selection, student attendance and continue to program and support for the university and other graduates after graduation. The aim of this study is to develop a valid instrument to measure student loyalty. For this aim, researcher developed a 47-item pilot form. After taking the opinions of experts and testing the pilot form with students, new form was completed by 370 students. Analysis of dataset presented an eight-factored 34-item construct. According to the results, instrument achieved to explain %63.198 of total variance. CFA analysis which is applied to EFA results indicated acceptable goodness of fit scores [χ2/df=3.04 p=.000 ; RMSEA=.08; GFI=.78; AGFI=.74; NFI=.91; NNFI=.93; SRMR=.08]. Eight sub-factors of the instrument were named as, “reliance”, “loyalty”, “technology”, ”department”, “academic integrity”, ”allegiance”, “social integrity” and “facilities” respectively. Cronbach Alfa coefficient was found as .926 for the whole instrument
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3 |