Bu araştırma Sosyal Bilgiler Dersinde sosyobilimsel bir konu olarak küresel ısınma hakkında ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin argümantasyon becerileri kontrol edilmiştir. Çalışma grubu olarak Yozgat ili Sorgun ilçesinde bulunan 16 devlet okulunda öğrenim görmekte olan 613 öğrenci seçkisiz örnekleme yöntemlerinden tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma deseni olarak hem nitel hem nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır karma yöntem . Nicel aşama için araştırmacı tarafından geliştirilen Küresel Isınma Öğrenci Görüş Anketi ile veriler toplanmıştır. Anketten toplanan veriler tarama modeline bağlı olarak SPSS programında analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel aşamasında öğrencilerin anket puanları alt, orta ve üst grup olarak belirlenip her bir gruptan üçer öğrenci ile odak grup görüşmesi yapılmıştır. Buradan elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz ile analiz edilip öğrencilerin argüman oluşturma becerileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda anketteki “Küresel ısınma buzulların erimesine sebep olur.” maddesini öğrencilerin %80,9’u olumlu yönde Katılıyorum ve Kesinlikle Katılıyorum yanıtladığı görülmüştür. Öğrencilerin küresel ısınmayla ilgili olarak ilk bilgi edinme kaynakları en çok %55,8 oranla kitle iletişim araçları olmuştur. Fen Bilimleri Dersine karşı ilgi duyan öğrencilerin en yüksek anket puan ortalamasına sahip olduğu görülmüştür. Odak grup görüşmesi verileri analiz edildiğinde anket puanlarına göre üst grupta yer alan öğrencilerin diğer iki guruba alt ve orta göre argümantasyon becerilerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Küresel Isınma Öğrenci Görüşleri Sosyal Bilgiler Dersi Sosyobilimsel Konular
This research was carried out to study the debate skills and conceptions of 8th-grade students about the Global Warming as a socioscientific issue at Social Studies class. In order to collect the data, 613 8th-grade students from 16 schools of Sorgun district of Yozgat city were chosen as the sample group with the stratified sampling method which is one of the random sampling methods. The data were obtained from both the qualitative and quantitative methods mixed method . At the quantitative part of the research, the conceptions of students were endeavored to be determined with a Survey About Student Conception Of Global Warming, prepared as a five point Likert scale by the researcher by taking the model into consideration, in the scanning process. The data obtained from the survey were analyzed via SPSS. At the qualitative part of the research, after determining the survey results as low, medium and high groups according to the obtained data conclusion, 3 students from each group were involved in the focus group conversation. The data obtained from this process were analyzed and later evaluated via descriptive analysis method. As a result of the research questionnaires “Global warming causes the melt of the ice” it has been observed that %80.9 of the students have answered positively. It was understood that the very first source from which the students participated in the research found information about Global Warming was the mass media with the rate of %55,8. The average of the questionnaire points of the students who are interested in science lesson has been the highest. When focus group conversation data is analyzed, it was concluded that the students participating in the survey from the high groups had better debate skills rather than the students in other groups medium and low groups
Global Warming Social Studies Lesson Socioscientific Issues Student Views
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3 |