In this study, what kind of didactic importance of movies has and how they are going to be used in effective foreign language teaching were taken into consideration and examined. Presenting of reallife situations of movies makes easy to have been understood the target culture by students in classes. Its dense audacity and visuality directly influence students cognitive, emotional and aesthetic perceptions. In foreign language courses it creates a multidimensional learner - centered learning opportunity. İnterest to movies fastens to understand the transfer of the action in present time . Establishing a language culture unity, whole learning opportunity occurs. Additionally, critical thinking habit of the learners increases. In all these situations the traces of meaningful learning of Ausebel, cognitive development of Piages, and social interaction approach of J. and Johnsonn have been observed
Bu çalışmada filmlerin yabancı dil öğreniminde ne gibi didaktik önemi olduğu ve yabancı dil derslerinin etkinleştirilmesinde nasıl yararlanılabileceği nedenleriyle ele alınmış ve incelenmiştir. Filmlerin gerçeğe uygun yaşam biçimlerini sunması hedef kültürün öğrenciler tarafından sınıfta alımlanmasını kolaylaştırır. Yoğun işitsel ve görsellik içermesi, öğrencilerin bilişsel, duyusal ve estetik algıları gelişimine doğrudan etki yapar. Yabancı dil derslerinde öğrenci merkezli çoklu öğrenme imkanı yaratır. Filmlerde gösteren ile gösterilenin birliği, eylemin şimdiki zaman içerisinde aktarımı anlamaya hız kazandırır. Dil kültür birliği kurularak tam öğrenme imkanı doğar. Ayrıca öğrenenin eleştirel düşünme alışkanlığı artar. Bütün bu işlemlerde Ausubel' in anlamlı öğrenme, Piaget’in bilişsel gelişim, J. ve Johnson' un sosyal etkileşim yaklaşımlarının izleri görülür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 4 |