Mobbing psikolojik şiddet , gerek çalışanın gerekse örgütün verimliliğini önemli derecede tehdit edebilecekbir olgudur. Araştırmanın amacı, uygulama yapılan üniversitede yer alan gerek akademik gerekse idari çalışanların mobbinge yönelik algılarını, çeşitli demografik özellik açısından anlamlı olarak değişip değişmediğini belirledikten sonra işletmelerde var olan mobbing davranışlarının etkisini en aza indirmektir. Araştırmada, basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile 305 akademik ve idari personele bizzat ulaşılarak anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 22. paket programıyla analiz edilmiştir. Çalışma neticesinde çalışanların mobbing algılamalarının cinsiyet, yaş, ve çalışma süresi yıl değişkenleri açısından bir farklılık oluşturmadığı ancak buna karşılık medeni durum, kadro durumu, öğrenim durumu ve çalışma saati haftalık değişkenlerinin mobbing algısı açısından anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak, lisans mezunlarının diğer mezunlara nazaran, haftalık çalışma süresi en yüksek olan bireylerin diğerlerine nazaran, bekâr bireylerin evli bireylere nazaran daha çok psikolojik şiddet mağduru oldukları ve idari personelin de akademik personele nazaran daha fazla psikolojik şiddete maruz kaldıkları anlaşılmıştır. Özetle, bireylerin çalışanların huzuru ve örgütün verimliliği açısından sürecin kontrol altına alınmasında kurum yöneticileri ile kurum politikalarının önemi bir kez daha ön plana çıkmaktadır
Mobbing Psikolojik Şiddet Üniversite Akademik ve İdari Personel
Mobbing psychological violence is an important fact that can threat both employee productivity and organizational effectiveness. Aim of the research, is to examine whether the academic and administrative staff at the university which performed application are differentiating their perceptions of mobbing according to various demographic characteristics. After that, to get minimize of the effect of mobbing behaviour in organizations. In the research, 305 academic and administrative personnel were reached by simple random sampling method and a questionnaire was applied. The obtained data were analyzed by SPSS 22. As a result of the study, it was found that employees' mobbing perceptions did not differ in terms of gender, age, and work experience year variables. On the other hand, it was found that marital status, education status, staff status and working hours weekly variables differ significantly in terms of mobbing perception. It has therefore been understood that bachelor’s degrees licence are relatively exposed to more psychological violence, working hours highest person is relatively exposed to more psychological violence, bachelor individuals are exposed to more psychological violence than married individuals And that administrative staff is more likely to faced mobbing than academic staff. In brief, the importance of administrators and policies is once again at the forefront in bringing employees into control in terms of and productivity
Mobbing Pyschological Violence University Academic and Administrative Staff
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 4 |