Bilişsel, duyuşsal kazanımların yanı sıra psikomotor becerilerin ön planda olduğu müzik eğitimi, yapısında teknik ve müzikal zorlukları barındıran, uzun ve titiz bir çalışma gerektiren süreçtir. Müzik eğitiminde karşılaşılan teknik ve müzikal zorlukların aşılamaması öğrenci performansını ve başarısını olumsuz etkilediği bilinmektedir. Bu noktada öğrenme stratejileri müzik eğitimi ve çalgı eğitiminde öğrencinin kendi öğrenmesini bilinçli bir şekilde takip etmesinde, kendini denetlemesinde, değerlendirmesinde geliştirici ve destekleyici katkı sağladığı bilimsel çalışmalarla ortaya konmuştur. Bu çalışmanın amacı müzik eğitimi alanında yapılan öğrenme stratejileri ile ilgili Türkçe olarak yayınlanmış lisansüstü tez ve makaleleri incelemektir. Çalışmada müzik eğitiminde öğrenme stratejilerini konu alan lisansüstü tezler ile makaleler yapıldıkları yıl, konu, araştırma modelleri, çalışma grupları, veri toplama araçları açısından incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırmalar içerisinde yer alan doküman incelemesi modeli kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarının literatüre katkı sağlayacağı ve bu alanda yapılacak çalışmalara yol göstereceği düşünülmektedir. Çalışma sonucunda elde edilen verilere dayanarak öneriler getirilmiştir
In addition to cognitive, affective achievements, music education, in which psychomotor skills are at the forefront, is a process that requires technical and musical difficulties in its structure and requires a long and rigorous work. Failure to overcome the technical and musical difficulties encountered in music education is known to adversely affect student performance and success. At this point, learning strategies have been revealed in scientific studies which provide the students with a conscious and supportive follow-up in self-control, self-control and evaluation in music education and instrument education. The aim of this study is to examine the articles with the theses and theses published in Turkish on learning strategies in the field of music education. In the study, the types of studies on learning strategies in music education, the year they were conducted, research models, data collection tools, working groups were examined. It is thought that the results of the study will contribute to the literature and will guide the studies in this field. Research data was collected through document analysis. The results of the study were based on the data obtained
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 4 |