Okuma bireyde zihinsel etkinlikler sonucu gerçekleşmekte olup okuma alışkanlığının kazanılmasında etkili pek çok unsur vardır. Bu araştırmanın amacı, LGS sürecinin 8.sınıf öğrencilerinin sosyal ve akademik başarısında rol oynayan okuma alışkanlığı üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Ankara Şehit İlker Aydın Ortaokulu ve Trabzon Akçaabat Cumhuriyet Ortaokulunda okumakta olan 42 8.sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Her iki okuldan 21’er öğrenci alınmıştır. Verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nitel yöntem kullanılmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmelerde elde edilen veriler ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş ve daha sonra kâğıda geçirilmiş, görüşmeler her bir öğrencide ortalama 15 dakika sürmüştür. Araştırma sonucunda, öğrencilerin çoğu LGS sürecinin okuma durumlarını olumsuz etkilediğini belirtmiştir. Ayrıca okumayı seven fakat düzenli okuma alışkanlığı bulunmayan öğrencilerin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır
A Reading occurs as a result of mental activities in the individual and there are many factors effective in gaining ıt as a habit. The aim of this research is to examine the impact of preparation process on students’ reading habits that play a role in their social and academic success. The research was conducted with 42 8th grade students who are studying in Ankara Şehit İlker Aydın and Trabzon Akçaabat Cumhuriyet Middle Schools of 2018-2019 education year. 21 students were taken from both schools. The qualitative method was used in the collection, analysis and interpretation of the data. For this purpose, semi-structured interviews were held with the students. The data obtained during semistructured interviews were recorded with the voice recorder and then printed, and the interviews lasted about 15 minutes on average in each student. As a result of the research, most of the students stated that the LGS process affects their reading status negatively. It was also concluded that there are students who love to read but do not have a habit of reading regularly
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |