Bu araştırmanın amacı, spor yapan üniversite öğrencilerinin spora özgü başarı ve motivasyon düzeylerinin araştırılması, sosyo demografik özelliklerine göre çıkan sonuçların değerlendirilmesidir. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Namık Kemal Üniversitesinde öğrenim gören ve müsabakalara katılan 94 Erkek 50 Kadın toplam 144 öğrenci oluşturmaktadır. Demografik özellikleri belirlemeye yönelik kişisel bilgi formu ile Willis tarafından 1982 yılında geliştirilen Tiryaki ve Gödelek 1997 tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan, güvenirlik ve geçerlilik çalışması yapılmış olan Spora Özgü Başarı Motivasyonu Ölçeği SÖBMÖ ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 İstatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Anlamlı farkın olması durumunda varyans analiz sonuçları Tukey testi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda; Sürekli spor yapan öğrencilerin spora özgü başarı ve motivasyon düzeyleri; cinsiyet, yaş, eğitim, gelir düzeyi, yaşadıkları yer, spor yapma süresi, lisanslı spor yapma, spor yapma sıklığı, farklı branşla ilgilenme durumlarına göre anlamlılık düzeyleri incelenmiş istatistiki olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Spora özgü başarı motivasyonunun yükseltilebilmesi için psikolojik özellikler ile kişilik özelliklerin birbiriyle etkileşimde bulunarak sportif başarı düzeyinde etkili olduğu söylenebilir
The aim of this study is to investigate the sports-related success and motivation levels of sports students and to evaluate the results according to their socio-demographic characteristics. The sample of the study consisted of 144 male and female athletes in the 2016-2017 academic year. The personal information form to determine demographic characteristics and the Motivation Scale of Motivation SÖBMÖ , which was validated by Willis in 1982 and adapted to Turkish by Tiris and Gödelek 1997 , were used. The data were analyzed by SPSS 22 Statistics package program. In case of significant difference, variance analysis results were compared by using Tukey test. As a result of the research; The sport-specific success and motivation levels of the students engaged in continuous sports; gender, age, education, income level, place of residence, the duration of sports, licensed sports, frequency of sports, the level of significance according to different branches of interest were examined and no statistically significant difference was found. In order to increase the motivation of sports, it can be said that psychological characteristics and personality traits interact with each other and are effective at the level of sport success
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |