BibTex RIS Kaynak Göster

Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Olgunluğu ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 51 - 63, 01.01.2019

Öz

Bu araştırmada, birinci sınıf öğrencilerinin okul olgunlukları okul olgunluğu, matematik becerileri ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve düzeylerine uygun çalışmaların geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ilişkinin gücü ve yönünün belirlendiği korelasyon desenli bir araştırma Johnson, Christensen, 2014 olup, 35 birinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında, Oktay 1980 tarafından Türkçeye uyarlanan ‘Metropolitan Okul Olgunluğu Testi’, Erdoğan 2006 tarafından Türkçeye uyarlanan ‘Erken Matematik Yeteneği Testi TEMA-3 ’ ve öğrencilerin birinci dönem Türkçe ve matematik dersi karne notları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Metropolitan Okul Olgunluğu Testi ile öğrencilerin Türkçe ve matematik dersi akademik başarıları arasında orta düzeyde, Erken Matematik Yeteneği Testi ile öğrencilerin matematik dersi akademik başarıları arasında yüksek düzeyde ve Metropolitan Okul Olgunluğu Testi ile Erken Matematik Yeteneği Testi arasında yüksek düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır. Metropolitan Okul Olgunluğu Testi sonuçlarına göre öğrencilerin önemli bir bölümü orta ve ortanın altında bir seviyeye sahiptir. Erken Matematik Yeteneği Testi sonuçlarına göre öğrencilerin yarısından fazlası matematik becerileri açısından bulundukları yaşlarından daha alt seviyededir

Kaynakça

  • Arı, A. & Özcan, E. (2016). Birinci sınıf öğrencilerinin okul olgunluğu düzeylerinin, okuma yazmayı öğrenmelerine etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 47, 74-90.
  • Bahap Kudret, Z. & Baydık, B. (2016). Başarılı ve başarısız dördüncü sınıf okuyucularının okuduğunu anlama ve özetleme becerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 17 (3), 317-346.
  • Bruwer, M., Hartell, C. & Steyn, M. (2014). Inclusive education and insufficient school readiness in grade 1: Policy versus practice. South African Journal of Childhood Education, 4(2), 18-35.
  • Doğuyurt, M. F. &Doğuyurt Bilgin, S. (2016). Okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir çalışma: Bir eylem araştırması. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 5 (14), 275-286.
  • Duncan, G.J., Dowsett, C.J., Claessens, A., Magnuson, K., Huston, A.C., Klebanov, P., Pagani, L.S., Feinstein, L., Engel, M., Gunn, J., Sexton, H., Duckworth, K. & Japel, C. (2007). School readiness and later achievement. Developmental Psychology, 43(6), 1423- 1446.
  • Erdoğan, S. (2006). Altı yaş grubu çocuklarına drama yöntemi ile verilen matematik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fontaine, N., Torre, D. & Grafwallner, R. (2006). Effects of quality early care on school readiness skills of children at risk. Early Child Development and Care, 176(1), 99- 109.
  • Gündüz, F. & Çalışkan, M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 Aylık çocukların okul olgunluk ve okuma yazma becerilerini kazanma düzeylerinin incelenmesi. Turkish Studies, 8(8), 379- 398.
  • Güven, Y. &Balat, G. U. (2006) 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin matematik yeteneğinin okul öncesi eğitimi alıp almama ve kurumda veya ailesinin yanında kalma durumlarına göre karşılaştırılması. I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Bildiri Kitabı I. Cilt, 384-397, İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Johnson, B. & Christensen, L. (2014). Eğitim araştırmaları, nitel, nicel ve karma yaklaşımlar. (Çev. Ed. S. Beşir Demir). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Koçyiğit, S. (2014). Okul öncesi dönem çocuklarının ilkokul hakkında görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14 (5), 1861-1874.
  • Kodan, H. (2016). Yazma güçlüğü olan üçüncü sınıf öğrencisinin el yazısı okunaklılığının geliştirilmesi: Eylem araştırması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi,
  • Kurdek, Lawrence A. & Sinclair, Ronald J. (2001). Predicting reading and mathematics achievement in fourth-grade children from kindergarten readiness scores. Journal of Educational Psychology, 93(3), 451-455.
  • Magnuson, K. A., Meyers, M. K., Ruhm, C. J. & Waldfogel, J. (2004). Inequality in preschool education and school readiness. American Educational Research Journal, 41(1), 115–157.
  • Oktay, A. (1983). Okul olgunluğu. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Özkara, Y. (2010). Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma düzeylerinin geliştirilmesine yönelik bir uygulama. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, 109-119.
  • Rimm-Kaufman, S. (2004). School transition and school readiness: An outcome of early childhood development. Encyclopedia on Early Childhood Development, 1-7.
  • Romano, E., Babchishin, L., Pagani, L. S. & Kohen, D. (2010). School readiness and later achievement: Replication and extensionusing a nation wide Canadian survey. Developmental Psychology, 46(5), 995-1007.
  • Smith-Donald, R.,Raver, C.C., Hayes, T. & Richardson, B. (2007). Preliminary construct and concurrent validity of the Preschool Self-regulation Assessment (PSRA) for fieldbased research. Early Childhood Research Quarterly, 22, 173-187.
  • Stanovich, Keith E. (1986). Matthew effects in reading: Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy. Reading Research Quarterly, 21(4), 360–407.
  • Tural, H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim.
  • Ulutaş, A. & Aksoy, A. B. (2016). Altı yaş çocuklarının ilkokulda okuduğunu anlama becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4 (2), 215- 228.
  • UNICEF, (2012). School Readiness: a conceptual framework. https://www.unicef.org/earlychildhood/files/Child2Child_ConceptualFramework_FINA L(1).pdf adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 15.02.2018)
  • Van Zyl, E. (2011). The Relationship Between School Readiness and School Performance in Grade 1 and Grade 4. South African Journal of Childhood Education, 1(1), 82-94.
  • Van Zyl, E. (2004). The relation between perceptual development (as part of school readiness) and school success of Grade I learners.
  • http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/18146620408566275?journalCode=raer2 0 adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 10.02.2018)
  • Yangın, B. (2009). Therelationshipbetweenreadinessandreadingandwritingperformances. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 316-326.
  • Yangın, S. & Sidekli, S. (2006). Okuma güçlüğü yaşayan öğrencilerin kelime tanıma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir uygulama. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İlke), 16, 1-18.
  • Yıldız, M. (2013). Yazma güçlüğü olan bir ilkokul 2. Sınıf öğrencisinin el yazısı okunaklılığının geliştirilmesi: Eylem araştırması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 281-310.
  • Yıldız, V. (2002). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. Çoluk Çocuk Dergisi, 11, 16-18.
  • Yüksel, A. (2010). Okuma güçlüğü çeken bir öğrencinin okuma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir çalışma. Kuramsal Eğitimbilim, 3(1), 124-134.
  • Wolfgang, H. C., Stannard, L. L. & Jones, I. (2003). Advanced constructional play with legos among preschoolers as a predictor of laterschool achievement in mathematics, Early Child Development and Care, 173(5), 467–475.

A Study on the Relationships between First Grade Students’ School Readiness and Academic Achievement

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 51 - 63, 01.01.2019

Öz

In this study, it is aimed to investigate the relation between school readiness school readiness, math’s skills and academic achievement and to develop studies according to their levels. The study is a correlation research defining the strength and aspect of the relation and it was conducted with 35 first grade students. In data collection, ‘’Metropolitan School Readiness’’ adapted to Turkish by Oktay 1980 , ‘’Test of Early Mathematics Ability TEMA-3 ’’ adapted to Turkish by Erdoğan 2006 and the students’ Turkish and Math’s report card grades was used. Academic success of the students was evaluated according to the report card of the first term. As a result of research, it is determined that, there is an intermediate level of relation between Metropolitan School Maturity Test and student’s Turkish and Math class academic achievements; and a high level of relation between Test of Early Mathematics Ability and math class academic achievements and high level of relation between Metropolitan School Readiness Test and Test of Early Mathematics Ability. According to the Metropolitan School Readiness Test results, a substantial part of students has an intermediate and preintermediate level. According to the Test of Early Mathematics Ability results, more than half of the students in terms of their mathematical ability are in a less pre-intermediate level than from their current ages

Kaynakça

  • Arı, A. & Özcan, E. (2016). Birinci sınıf öğrencilerinin okul olgunluğu düzeylerinin, okuma yazmayı öğrenmelerine etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 47, 74-90.
  • Bahap Kudret, Z. & Baydık, B. (2016). Başarılı ve başarısız dördüncü sınıf okuyucularının okuduğunu anlama ve özetleme becerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 17 (3), 317-346.
  • Bruwer, M., Hartell, C. & Steyn, M. (2014). Inclusive education and insufficient school readiness in grade 1: Policy versus practice. South African Journal of Childhood Education, 4(2), 18-35.
  • Doğuyurt, M. F. &Doğuyurt Bilgin, S. (2016). Okuma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir çalışma: Bir eylem araştırması. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 5 (14), 275-286.
  • Duncan, G.J., Dowsett, C.J., Claessens, A., Magnuson, K., Huston, A.C., Klebanov, P., Pagani, L.S., Feinstein, L., Engel, M., Gunn, J., Sexton, H., Duckworth, K. & Japel, C. (2007). School readiness and later achievement. Developmental Psychology, 43(6), 1423- 1446.
  • Erdoğan, S. (2006). Altı yaş grubu çocuklarına drama yöntemi ile verilen matematik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fontaine, N., Torre, D. & Grafwallner, R. (2006). Effects of quality early care on school readiness skills of children at risk. Early Child Development and Care, 176(1), 99- 109.
  • Gündüz, F. & Çalışkan, M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 Aylık çocukların okul olgunluk ve okuma yazma becerilerini kazanma düzeylerinin incelenmesi. Turkish Studies, 8(8), 379- 398.
  • Güven, Y. &Balat, G. U. (2006) 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin matematik yeteneğinin okul öncesi eğitimi alıp almama ve kurumda veya ailesinin yanında kalma durumlarına göre karşılaştırılması. I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi Bildiri Kitabı I. Cilt, 384-397, İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
  • Johnson, B. & Christensen, L. (2014). Eğitim araştırmaları, nitel, nicel ve karma yaklaşımlar. (Çev. Ed. S. Beşir Demir). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Koçyiğit, S. (2014). Okul öncesi dönem çocuklarının ilkokul hakkında görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14 (5), 1861-1874.
  • Kodan, H. (2016). Yazma güçlüğü olan üçüncü sınıf öğrencisinin el yazısı okunaklılığının geliştirilmesi: Eylem araştırması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi,
  • Kurdek, Lawrence A. & Sinclair, Ronald J. (2001). Predicting reading and mathematics achievement in fourth-grade children from kindergarten readiness scores. Journal of Educational Psychology, 93(3), 451-455.
  • Magnuson, K. A., Meyers, M. K., Ruhm, C. J. & Waldfogel, J. (2004). Inequality in preschool education and school readiness. American Educational Research Journal, 41(1), 115–157.
  • Oktay, A. (1983). Okul olgunluğu. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Özkara, Y. (2010). Okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma düzeylerinin geliştirilmesine yönelik bir uygulama. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, 109-119.
  • Rimm-Kaufman, S. (2004). School transition and school readiness: An outcome of early childhood development. Encyclopedia on Early Childhood Development, 1-7.
  • Romano, E., Babchishin, L., Pagani, L. S. & Kohen, D. (2010). School readiness and later achievement: Replication and extensionusing a nation wide Canadian survey. Developmental Psychology, 46(5), 995-1007.
  • Smith-Donald, R.,Raver, C.C., Hayes, T. & Richardson, B. (2007). Preliminary construct and concurrent validity of the Preschool Self-regulation Assessment (PSRA) for fieldbased research. Early Childhood Research Quarterly, 22, 173-187.
  • Stanovich, Keith E. (1986). Matthew effects in reading: Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy. Reading Research Quarterly, 21(4), 360–407.
  • Tural, H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim.
  • Ulutaş, A. & Aksoy, A. B. (2016). Altı yaş çocuklarının ilkokulda okuduğunu anlama becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 4 (2), 215- 228.
  • UNICEF, (2012). School Readiness: a conceptual framework. https://www.unicef.org/earlychildhood/files/Child2Child_ConceptualFramework_FINA L(1).pdf adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 15.02.2018)
  • Van Zyl, E. (2011). The Relationship Between School Readiness and School Performance in Grade 1 and Grade 4. South African Journal of Childhood Education, 1(1), 82-94.
  • Van Zyl, E. (2004). The relation between perceptual development (as part of school readiness) and school success of Grade I learners.
  • http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/18146620408566275?journalCode=raer2 0 adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 10.02.2018)
  • Yangın, B. (2009). Therelationshipbetweenreadinessandreadingandwritingperformances. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 316-326.
  • Yangın, S. & Sidekli, S. (2006). Okuma güçlüğü yaşayan öğrencilerin kelime tanıma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir uygulama. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (İlke), 16, 1-18.
  • Yıldız, M. (2013). Yazma güçlüğü olan bir ilkokul 2. Sınıf öğrencisinin el yazısı okunaklılığının geliştirilmesi: Eylem araştırması. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16, 281-310.
  • Yıldız, V. (2002). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. Çoluk Çocuk Dergisi, 11, 16-18.
  • Yüksel, A. (2010). Okuma güçlüğü çeken bir öğrencinin okuma becerisinin geliştirilmesine yönelik bir çalışma. Kuramsal Eğitimbilim, 3(1), 124-134.
  • Wolfgang, H. C., Stannard, L. L. & Jones, I. (2003). Advanced constructional play with legos among preschoolers as a predictor of laterschool achievement in mathematics, Early Child Development and Care, 173(5), 467–475.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cemal Yıldırım Bu kişi benim

Derya Arslan Özer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE C. Yıldırım ve D. Arslan Özer, “Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Olgunluğu ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, Researcher, c. 7, sy. 2, ss. 51–63, 2019.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.