Bu çalışmada 90’lı yıllarla birlikte popüler anlamda etkisini göstermeye başlayan Karadeniz müziğinin, kültürel melezleşme bağlamındaki değişim ve dönüşümü incelenmiştir. Müzikal bir temsil tarzı olarak popüler Karadeniz müziğinin hangi türlerle etkileşim gösterdiği ve öne çıkan biçimlerin neler olduğu bu çalışmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Kültürün değişebilir özelliğinin bir yansıması olarak, müzik pratikleri de melezleşmeye açıktır. Günümüzde farklı müzik kültürlerinin bir arada kullanımı yaygınlık kazanmış, bu yaygınlık, yerel müzik pratiklerine de yansımıştır. Popüler bir eğilim olarak, yerel müzik pratiklerini de içerecek şekilde melez müzik kavramının hangi koşullarda oluştuğu konusu, Karadeniz müzikleri örneklemi ile açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmada yöntem olarak literatür ve albüm taraması yapılmıştır. Dolayısıyla kültürel melezleşme konusu müzik bağlamında ele alınırken, Fuat Saka ve Kazım Koyuncu albümlerinin bazı eserleri veri olarak değerlendirilmiştir. Buna göre özellikle Karadeniz’in doğu bölgelerine ait halk müziği türlerinin, Fuat Saka yorumu ile caz armonisi kazanarak şekillendiği, Kazım Koyuncu özelinde ise zaten Anadolu Rock adıyla geçerlilik kazanmış olan türün, Karadeniz Rock ismini alarak melezleştiği ortaya çıkarılmıştır
In this study, the change and transformation of the Black Sea music, which started to Show its effect in the 90s, in the context of cultural hybridization was examined. As a musical representation style, which genres of popular Black Sea music interact and what are the prominent forms constitute the main subject of this study.As a reflection of the changeable feature of the culture, music practices are also open to hybridization. Nowadays the combination of different music cultures has become widespread and this prevalence is also reflected in local music practices. As a popular trend, the subject of hybrid music concept, including local music practices, was tried to be explained with the Black Sea music sample.In the study, literature and album scanning were done as a method. Therefore, while the subject of cultural hybridization is dealt with in the context of music, some works of Fuat Saka and Kazım Koyuncu albums are evaluated as data. Accordingly, it was revealed that folk music genres, especially in the eastern regions of the Black Sea, were shaped by gaining jazz harmony with the interpretation of Fuat Saka. In the case of Kazım Koyuncu, the genre that was already valid under the name of Anatolian Rock became hybridized under the name of Black Sea Rock
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 1 |