Türkçe eğitimi akademik alanı Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel alanının alt bilim alanları arsında yer almaktadır. Türkçe eğitimi alan araştırmacılarından biri de Prof. Dr. Ali Göçer’dir. Göçer, temel dil becerileri ve Yabancılara Türkçe öğretimi alanındaki çalışmaları ile Türkçe eğitimi alan yazınına katkılarda bulunmuştur. Göçer, Türkçe eğitimi akademik alanının ikinci döneminde akademik üretkenliği ile ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada Göçer’in kaleme aldığı bilimsel çalışmalarını atıf analizine tabi tutmak amaçlanmıştır. Bu çerçevede Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Yazma Uğraşı/Yazma Eğitimi, Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme, Etkinlik Temelli İlkokuma ve Yazma Öğretimi başlıklı kitaplar ile araştırmacının en çok atıf alan ilk dört makalesinin kaynakçaları analiz edilmiştir. Çalışmanın deseni betimsel modeldir. Veri analizinde atıf analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre kaynakçalarda en yoğun 2005-2014 dönemine atıf yapılmıştır. En sık kullanılan kaynak türü ise kitaptır
Turkish education academic field is located among sub-science fields of Educational Sciences and Teacher Training Basic field. One of the researchers studying Turkish Education field is Professor. Dr. Ali Göçer. Göçer contributed to the literature on Turkish education with his basic language skills and his studies in teaching Turkish to Foreigners. Göçer stands out with its academic productivity in the second term of the Turkish education academic field. In this study, it is aimed to subject the scientific books of Göçer as the only author to citation analysis. In this context, the bibliographies of the books titled Turkish Learning and Teaching Approaches, Writing Work / Writing Education, Testing and Evaluation in Turkish Education, Activity-Based Primary Reading and Writing Education were analyzed. The pattern of the study is a descriptive model. Citation analysis technique was used in data analysis. According to the results obtained in the study, the most intense 2005-2014 period was cited in the bibliographies. The most common resource type is the book
Turkish education Ali Göçer citation analysis scientific book
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 |
The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.