Students should learn project management PM because of different achievements as some professional groups must learn it such as university members, teachers, engineers, ICT experts etc. PM has different skill sets called by PM skills. One of them is a knowledge area skill set. So, students must achieve the knowledge area skills in order to complete the project on time, on budget and within scope. The research aims to determine levels of knowledge area skills of PM for students with different variables. Quantitative research was used in the research and survey techniques performed to meet the purpose. The findings show that students have high-level KAS of PM for each knowledge area and KAS of PM of students can differ with grade level, number of completed project, academic achievement and enjoying project based learning PBL but not gender according to their opinions. Finally, a couple of suggestions were shared
Project management knowledge areas skills project based learning
Öğretim üyeleri, öğretmenler, mühendisler, ICT uzmanları gibi öğrenciler de yaşama yönelik farklı becerileri kazandırabildiği için proje yönetimini öğrenmelidir. Proje yönetimi içinde farklı beceri setlerini barındırmaktadır. Bu setlerden biri de bilgi alanları becerileridir. Öğrenciler, hazırlamakta oldukları projeleri kapsamında, zamanında ve varolan bütçe ile tamamlayabilmeleri için bilgi alanı becerilerine sahip olması gerekmektedir. Bu araştırma, farklı değişkenler açısından öğrencilerin proje yönetimi bilgi alanları becerilerinin düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma amaçlarına ulaşabilmek için nicel araştırma modeli ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulguları genel olarak öğrencilerin yüksek düzeyde proje yönetimi bilgi alanları becerilerine sahip olduğunu ve öğrencilerin bilgi alanları beceri seviyelerinin eğitim düzeyi, bitirilen proje sayısı, akademik başarı ve proje tabanlı öğrenmeyi sevme durumu ile değişebildiği ancak cinsiyet değişkeni ile değişmeyebildiği sonucunu ortaya çıkarmıştır. Son olarak araştırmaya yönelik birkaç öneri paylaşılmıştır
Proje yönetimi bilgi alanları beceriler proje tabanlı öğrenme
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 |
The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.